W raporcie ETO wskazał, że produkcja powinna wzrosnąć z 44 GWh do 1200 GWh w 2030 roku, aby wypełnić cel Komisji Europejskiej uzyskania zeroemisyjnego transportu drogowego w 2035 roku. Planowana na 2030 rok wydajność pozwoli wyposażyć 16 mln aut w baterie o pojemności 75 kWh każda.
Powolne tempo rozwoju produkcji
Raport ETO zauważa, że rozwój produkcji jest zbyt powolny, cele są zagrożone z braku materiałów i niepewnych dostaw spoza Unii Europejskiej. ETO szacuje, że obecna strategia nie zapewnia możliwości wyposażenia w lokalnej produkcji baterie 30 milionów zeroemisyjnych aut jakie powinny zostać wyprodukowane w UE do 2030 roku.
Czytaj więcej
Spadają ceny usług, maleje popyt, zaś koszty pozostają wysokie. To jest słaby rok dla branży, ale LOT Cargo ma szansę wyjść z zawieruchy obronną ręką.
Chociaż KE stara się rozwinąć lokalną produkcję ogniw litowo-jonowych, UE nadal jest zależna od obcych dostawców. W latach 2014-2020 Komisja Europejska przekazała granty i pożyczki w wysokości 1,7 mld euro na przygotowanie produkcji baterii litowo-jonowych, a 12 rządów udzieliło pomocy w wysokości 6 mld euro dla 74 projektów.
W projektach zaangażowanych są 53 firmy, a łączne nakłady sięgną do 2031 roku 14 mld euro. Autorzy raportu ocenili, że KE nie bada pochodzenia ogniw stosowanych w bateriach i nie weryfikuje oświadczeń producentów oraz nie nadzoruje w pełni pomocy publicznej, co spowalnia postęp i osiągnięcie celów.