Grupa PKP Cargo osiągnęła w 2022 roku przychody ze sprzedaży w wysokości niemal 5,4 mld zł. W porównaniu do 2021 roku oznacza to wzrost przychodów o ponad 26%. Pod względem przychodów ub. rok okazał się najlepszy od momentu wejścia PKP Cargo na Giełdę Papierów Wartościowych (2013 rok). Najwyższa w historii spółki była skonsolidowana EBIDTA, która przekroczyła 1 mld zł (1,066 mld zł) i w stosunku do 2021 roku wzrosła o 107,8% r/r.
Czytaj więcej
Już od grudnia tego roku niemieckie myto znacznie podrożeje dla ciężarówek Euro VI, do 35,4 centa za kilometr. W wyznaczaniu ceny będzie liczyć się tylko emisja dwutlenku węgla.
Grupa zanotowała zysk netto 148,4 mln zł, podczas rok 2021 zakończył się stratą przekraczającą 225 mln zł. Podobną stratę (224,3 mln zł) Grupa PKP Cargo odnotowała w 2020 roku.
Dobre rezultaty finansowe zostały osiągnięte przy utrzymaniu wielkości przewiezionej masy towarowej (100,6 mln ton) i przy jednoczesnym wzroście pracy przewozowej o 5,5% do poziomu nieco ponad 27 mld tkm. – Szacunkowe wyniki odzwierciedlają skutki prowadzonej optymalizacji kosztowej Grupy PKP Cargo przy jednoczesnym dbaniu o podnoszenie rentowności naszych przewozów – zaznacza prezes zarządu PKP Cargo Dariusz Seliga.
Zmieniły się także kierunki przewozów. Zmalały transporty równoleżnikowe, wzrosło znaczenie południkowych. – Węgiel stał się priorytetową przesyłką. Poradziliśmy sobie doskonale z jego przewiezieniem do odbiorców w całym kraju – zapewnia prezes spółki. – PKP Cargo udowodniło, że jesteśmy bardzo ważnym elementem systemu bezpieczeństwa energetycznego Polski – podkreśla Seliga.