PKP Intercity zamknie rok z historycznym wynikiem 67 mln podróżnych

Od stycznia do 20 listopada spółka przewiozła 60 mln pasażerów, gdy w całym 2022 roku pociągami narodowego przewoźnika pojechało blisko 59 mln pasażerów.

Publikacja: 22.11.2023 13:01

PKP Intercity zamknie rok z historycznym wynikiem 67 mln podróżnych

Foto: PKP IC

W tym roku PKP Intercity zanotuje najlepszy wynik przewozowy w swojej ponad 20 letniej historii. W każdym miesiącu 2023 r. do pociągów PKP Intercity wsiadała rekordowa liczba pasażerów. Najwyższy wynik przewoźnik zanotował w lipcu, kiedy z jego usług skorzystało 7,1 mln podróżnych. Dniem z najwyższą frekwencją był 11 sierpnia, wtedy pociągami narodowego przewoźnika pojechało 254 tys. pasażerów. – Coraz nowszy tabor, więcej połączeń i nowoczesne kanały sprzedaży nie umknęły uwadze pasażerów. Nasze cele urealniają się i głęboko wierzę, że kontynuując przyjętą przez nas strategię staniemy się środkiem transportu pierwszego wyboru dla jak największej liczby Polaków – uważa wiceprezes zarządu PKP Intercity Tomasz Gontarz. 

Od stycznia do października bieżącego roku z usług PKP Intercity skorzystało 56,7 mln osób. W analogicznym okresie w 2022 roku liczba pasażerów narodowego przewoźnika była na poziomie 48,8 mln, co stanowi 16-procentowy wzrost. W wakacje wzrost wyniósł 10 proc. 

Czytaj więcej

Ceny taboru spadają, podobnie jak sprzedaż

Spóła tłumaczy wyniki modernizacją taboru, a także licznymi promocjami. Do 2030 roku przeznaczy 27 mld zł na tabor oraz przyjazne środowisku stacje postojowe. W 2030 roku cała flota PKP Intercity będzie nowa lub zmodernizowana. 

Urząd Transportu Kolejowego podał, że w trzech pierwszych kwartałach roku koleje przewiozły 276,13 mln osób, o blisko 11 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Praca przewozowa wyniosła 19,54 mld pasażerokilometrów, co oznacza ponad 23-procentowy wzrost. 

UTK podlicza, że w III kwartale tego roku na tory wyjechało 480,6 tys. pociągów pasażerskich, z których punktualnie do stacji końcowej dojechało 89,6%. W porównaniu z tym samym okresem 2022 r. punktualność pociągów wzrosła o 2,37 punktu procentowego. Największy przewoźnik dalekobieżny – PKP Intercity odnotowało spadek punktualności w stosunku do II kwartału tego roku o 3,7 punktu procentowego. Ostatecznie dla tej spółki poziom punktualności za III kwartał wyniósł 69,8%. W przypadku głównego przewoźnika dalekobieżnego liczba pociągów opóźnionych powyżej 120 minut spadła – o 56% w lipcu i o 39% w sierpniu w porównaniu z 2022 r. 

W tym roku PKP Intercity zanotuje najlepszy wynik przewozowy w swojej ponad 20 letniej historii. W każdym miesiącu 2023 r. do pociągów PKP Intercity wsiadała rekordowa liczba pasażerów. Najwyższy wynik przewoźnik zanotował w lipcu, kiedy z jego usług skorzystało 7,1 mln podróżnych. Dniem z najwyższą frekwencją był 11 sierpnia, wtedy pociągami narodowego przewoźnika pojechało 254 tys. pasażerów. – Coraz nowszy tabor, więcej połączeń i nowoczesne kanały sprzedaży nie umknęły uwadze pasażerów. Nasze cele urealniają się i głęboko wierzę, że kontynuując przyjętą przez nas strategię staniemy się środkiem transportu pierwszego wyboru dla jak największej liczby Polaków – uważa wiceprezes zarządu PKP Intercity Tomasz Gontarz. 

Szynowy
Najlepszy marzec w kolejowych statystykach
Szynowy
Koleje dla CPK na 350 km/h
Szynowy
Wczoraj wypadek, dzisiaj wyrok: kolizja w Ghanie
Szynowy
Pieniądze przejdą koło nosa kolejom regionalnym
Szynowy
Energetyka Kolejowa podsumował pierwszy rok w grupie PGE
Materiał Promocyjny
20 lat Polski Wschodniej w Unii Europejskiej