Przestoje spowodowane usterkami, uszkodzeniami, a nawet przerwa przeznaczona na zwykły serwis, to dla przedsiębiorcy strata. Jak ją minimalizować? Skrócić czas obsługi. Niby proste, ale jak to zrobić?

Ford stworzył w tym celu Program Service Pro. To połączenie oferty produktowej i usług skierowanych do klientów biznesowych. Wszystko po to, by zminimalizować koszty obsługi samochodu służbowego, skrócić czas potrzebny na serwis lub naprawę auta, a także zadbać o klienta proponując mu najróżniejsze udogodnienia związane z obsługą serwisową.

Czas to pieniądz

Wie to każdy przedsiębiorca, a nie ma nic gorszego od przestoju związanego z wypadkiem losowym, usterką czy zwykłym serwisem samochodu. Wiedzą to także w firmie Ford. W końcu to Henry Ford, który już w 1908 roku, jako pierwszy zaczął budować samochody na taśmie. Początkowo wyprodukowanie jednego egzemplarza modelu T zajmowało około 12 godzin. Dzięki produkcji taśmowej Ford skrócił ten czas do 1,5 godziny. Większa wydajność oznacza niższą cenę. Ford obniżył cenę auta z 1000 dolarów w 1908 roku do niecałych 300 w 1927 roku.

Dzisiaj w Fordzie liczy się nie tylko czas produkcji auta, ale i czas jego obsługi. Największą wartością programu Ford Service Pro jest właśnie minimalny czas obsługi. Dzięki temu wyłączenie auta z floty pojazdów trwa zdecydowanie krócej niż w przypadku standardowych usług serwisowych. Zatem jak długo? Dla Forda maksymalny czas obsługi samochodu to 24 godziny. Po tym czasie auto powinno trafić z powrotem do klienta. Jeśli serwis, który zajmuje się konkretnym pojazdem, nie posiada odpowiedniej części do naprawy, klientowi oferowany jest z automatu samochód zastępczy, a naprawa uszkodzonego pojazdu kontynuowana jest niezwłocznie po jej otrzymaniu.

Umówienie wizyty on-line

Szybki jest także sam serwis oraz termin umówienia usługi. Jeśli klient planuje oddać auto do serwisu na naprawy bieżące lub serwis, standardowa wizyta jest umawiana w terminie do trzech dni od zgłoszenia. Oczywiście, kiedy pojazd jest naprawiany, można skorzystać z samochodu zastępczego. Nie ma więc konieczności planowania serwisu z większym wyprzedzeniem, umawiania się na wizytę, później jej anulowanie z uwagi na zobowiązania biznesowe. Wystarczy kilka dni i temat jest załatwiony.

Istnieje również możliwość odbioru samochodu i jego zwrotu z dowolnego miejsca, wskazanego przez klienta, ale to jest przecież oczywista oczywistość.

Ważnym jest także fakt, że umówić wizytę w serwisie można także on-line, bezpośrednio na stronie internetowej. Wystarczy wprowadzić podstawowe informacje o pojeździe, a następnie w pięciu krokach umówić się na wykonanie wybranej usługi w serwisie w dogodnym dla siebie terminie.

Dla kogo Serwis Pro?

Wszystko dzięki przedłużonym godzinom działania serwisów oraz elastycznemu podejściu do obsługi klienta. Jeśli auto trafi na serwis do 17:30, to już następnego dnia od 8:30 będzie ono gotowe do odbioru. Oznacza to, że klient nie straci całego dnia w serwisie i samochód będzie mógł pracować dalej bez przestojów.

Program Ford Service Pro został stworzony z myślą o minimalizowaniu strat użytkowników pojazdów dostawczych i użytkowych marki Ford powstałych na skutek awarii lub uszkodzeń. Dotyczy tak samo małych, jak i dużych flot. Nie ma znaczenia, czy w firmie jeździ kilkadziesiąt samochodów, czy jeden dostarczający np. towar do sklepu. Każdy może liczyć na tak samo szybką obsługę. Co więcej, rezerwując usługę Express Service, jesteśmy w stanie jeszcze przyspieszyć ten czas. Samochodem zajmie się bowiem kilku wykwalifikowanych techników jednocześnie. Oznacza to jeszcze szybszy powrót pojazdu do pracy.

- Ford jest liderem rynku pojazdów dostawczych w Europie i wiceliderem w Polsce – mówi Rzeczpospolitej Piotr Pawlak, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska Sp. z o.o. - Wynika to nie tylko z szerokiej gamy dostępnych modeli, nowoczesnych i oszczędnych jednostek napędowych, bogatego wyposażenia, czy też prawie nieograniczonych możliwości zabudów. Na tę pozycję składają się także: atrakcyjne finansowanie pojazdów oraz nieustająca dbałość o obsługę klienta. W tym ostatnim punkcie wspiera nas doskonale wyszkolona i profesjonalna kadra naszych autoryzowanych serwisów. Wprowadzając wraz z nimi taki program jak Ford Service Pro, jesteśmy przekonani, że wspólnie odniesiemy sukces – dodaje Piotr Pawlak.

Naprawa u klienta

Service Pro to także unikalna usługa w miejscu wskazanym przez klienta. Ford Mobile Service to coś w rodzaju bojowej grupy mobilnej.

Wystarczy wskazać miejsce postoju samochodu, by zespół techników pojawił się na miejscu i rozpoczął serwis. Ta usługa będzie dostępna u wybranych dealerów do końca 2021 roku.

Materiał Promocyjny