Niezawodny tabor, przejrzyste i przewidywalne koszty funkcjonowania ułatwiają przewoźnikom prowadzenie działalności. Taki jest cel kontraktów serwisowych oraz Mercedes-Benz Uptime.

Każdy współczesny samochód ciężarowy Mercedes-Benz podłączony jest do internetu. Dzięki komunikacji sieciowej Mercedes-Benz Uptime, informacja z wykonywanej automatycznie i na bieżąco diagnostyki pojazdu i dołączonej naczepy lub przyczepy trafia do serwisu i użytkownika samochodu.

System zaleca konkretne czynności oraz pozwala zastosować obsługę zapobiegawczą. W rezultacie rośnie gotowość techniczna pojazdów i maleje liczba przestojów. W przypadku większości pojazdów wyposażonych w Mercedes-Benz Uptime można było dzięki wczesnemu rozpoznaniu usterki zredukować nieplanowane pobyty w serwisie już o ponad połowę.

Samochód jest na drodze, nie w warsztacie

Dane z każdego czujnika pojazdu są analizowane przez odpowiednie programy. Średnio jest to 1500 algorytmów na ciężarówkę. Innymi słowy jest to 1500 zdarzeń, na które zareaguje Mercedes-Benz Uptime.

Obejmuje on nie tylko samochód, ale i czujniki naczepy lub przyczepy. Nadzorowane są m.in. ABS, ciśnienie w oponach, jest także możliwość, aby system pobierał dane np. z agregatu chłodniczego.

Mercedes-Benz Uptime minimalizuje ryzyko występowania niespodziewanych awarii pojazdów i umożliwia planowanie napraw. Konieczność wykonania obsługi bądź naprawy jest rozpoznawana odpowiednio wcześnie, a informacja o niej trafia automatycznie do wskazanego autoryzowanego serwisu Mercedes-Benz.

Może średnio w 240 sekund od momentu rejestracji danych w samochodzie ciężarowym, w pełni automatycznie, wysłać do serwisu informację o zalecanych czynnościach. Na podstawie tych informacji autoryzowany serwis skoncentruje konieczne prace serwisowe i naprawcze oraz skontaktuje się z użytkownikiem, aby uzgodnić termin, który będzie pasował do harmonogramu jazd. Obieg informacji pozwala dobrać ofertę serwisową tak, aby pojazd przyjeżdżał na obsługę techniczną nie częściej niż raz na kwartał lub na półrocze.

Mając na bieżąco wgląd w stan pojazdów, warsztat jest przygotowany na wizytę: zamówi części, zarezerwuje czas i wypisze zlecenie. Pozwala to znacząco zminimalizować czasy przestoju. Informacja sprawia, że czas diagnostyki podczas wstępnego badania w serwisie skraca się nawet 3-krotnie.

Autopromocja
Od 29.10 w "Rzeczpospolitej" i "Parkiecie"

Wszystko o zrównoważonym rozwoju i pozafinansowym raportowaniu spółek

Sprawdź szczegóły

Lepiej zapobiegać

Niewykonanie czynności naprawczych w odpowiednim czasie skutkuje zwiększonym zużyciem części albo prowadzi do awarii lub uszkodzeń. Aby do tego nie dochodziło, Mercedes-Benz Uptime na portalu dla klientów dostarcza odpowiednio wcześnie wskazówki i konkretne instrukcje postępowania dla niezbędnych czynności konserwacyjnych, które klient może wykonać samodzielnie. Są to np. uzupełnienie płynów eksploatacyjnych, takich jak AdBlue, czy też skorygowanie ciśnienia powietrza w oponach.

Jeśli system rozpoznana awarię (np. przeciek w obwodzie wysokiego ciśnienia paliwa), użytkownik niezwłocznie jest o tym powiadomiany przez centrum obsługi klienta Mercedes-Benz Customer Assistance Center (CAC).

Jeśli okaże się, że konieczna jest natychmiastowa naprawa, CAC pomoże umówić wizytę w warsztacie na termin najlepiej dostosowany do pracy danego samochodu. CAC uzgodni przy tym dostępność niezbędnych części zamiennych oraz gotowość warsztatu, tak by przeprowadzić naprawę możliwie szybko.

Decydując się na Mercedes-Benz Uptime, klienci uzyskują dostęp do ekskluzywnego portalu internetowego Mercedes-Benz Uptime. Daje on w czasie rzeczywistym pełny wgląd w stan floty pojazdów: przejrzyście wizualizuje wszystkie aktualne komunikaty i zalecane przez Mercedes-Benz Uptime czynności.

Klienci znajdą w nim również informacje o aktualnym stanie zużycia części i płynów eksploatacyjnych poszczególnych pojazdów. Umożliwia to optymalne planowanie serwisowań i napraw. Jeśli dodatkowo oprócz Mercedes-Benz Uptime korzystają z Fleetboard, informacje te wyświetlają się również w kokpicie Fleetboard.

Do dyspozycji klientów jest ponad 1 500 punktów serwisowych Mercedes-Benz w Europie, certyfikowanych do współpracy z systemem Mercedes-Benz Uptime.

Materiał Promocyjny