Dzięki czarterom Dachser nie ucierpiał w pandemii

Jedynie oddziały we Francji i w Hiszpanii nie odrobiły wiosennego spadu w przychodach.

Publikacja: 16.04.2021 09:40

Dzięki czarterom Dachser nie ucierpiał w pandemii

Foto: Fot. Dachser

Dachser, piąty w Europie i jedenasty na świecie pod względem wielkości obrotu operator logistyczny, zamknął 2020 rok przychodami 5,6 mld euro, o 0,9 proc. mniejszymi niż rok wcześniej. W przeciwieństwie do działu Road Logistics, który odnotował spadek przychodów o 2,2 proc. do 4,5 mld euro, dział Air & Sea Logistics osiągnął wzrost o 5,2 proc. do 1,2 mld euro.

Czytaj więcej w: Zmiany to nasz chleb powszedni

Na poziomie Grupy liczba przesyłek spadła o 2,5 proc., do 78,6 mln, a tonaż o 2,9 proc., do 39,8 mln ton. – Po solidnym pierwszym kwartale zamknięcie gospodarek w wielu krajach europejskich oznaczało niekiedy drastyczne zmniejszenie liczby przesyłek w transporcie lądowym. Od czerwca nastąpiła jednak wyraźna poprawa, a wielkości utrzymywały się mniej więcej przez cały czas powyżej poziomów z 2019 roku – ocenia prezes Dachser Burkhard Eling.

Na dział Logistyki Drogowej składają się European Logistics i Food Logistics. Logistyka Europejska zanotowała spadek obrotów o 3,2 proc. do 3,52 mld euro. Najbardziej ucierpiały oddziały we Francji i na Półwyspie Iberyjskim.

Czytaj więcej w: Pandemia puściła kolejarzy z torbami

Obszar Food Logistics zwiększył swoje przychody do 982 mln euro, co oznacza wzrost o 1,9 proc. Rok 2020 był dość burzliwy dla tego obszaru działalności, naznaczony z jednej strony panicznymi zakupami w supermarketach, a z drugiej strony – powtarzającym się czasowym zamykaniem firm z branży gastronomicznej, hotelarskiej i eventowej w Niemczech. Pomimo to udało się zrekompensować spadek dostaw w tych branżach poprzez pozyskanie nowych klientów i zwiększenie obrotów dzięki współpracy z detalistami w branży spożywczej. W ostatnim roku Dachser Food Logistics zwiększył tonaż przewiezionych przesyłek o 1,6 proc.

Czytaj więcej w: Chińskie towary mają słony smak

Na ubiegłoroczne przychody Air & Sea Logistics korzystny wpływ miały niedobory zdolności przewozowych w transporcie lotniczym i morskim oraz odpowiadający im wzrost stawek. Dzięki działalności w Azji obroty wzrosły o 5,2 proc., do 1,2 mld euro. – W 2020 roku wykonaliśmy około 150 lotów czarterowych między Europą, Azją a Stanami Zjednoczonymi – wskazał Eling. – W ubiegłym roku zainwestowaliśmy w naszą globalną sieć logistyczną 142,6 mln euro. W tym roku przeznaczamy około 190 mln euro na zwiększenie możliwości w zakresie logistyki kontraktowej oraz kontynuację digitalizacji procesów i modeli biznesowych. 61,6 proc. inwestycji pochodzi z kapitału własnego – dodał prezes firmy.

Dachser zatrudnia 30,8 tys. osób w 387 własnych oddziałach rozlokowanych w 42 krajach. Łączna powierzchnia magazynów firmy wynosi 1,7 mln mkw, w tym 1,3 mln mkw w Europie.

Dachser, piąty w Europie i jedenasty na świecie pod względem wielkości obrotu operator logistyczny, zamknął 2020 rok przychodami 5,6 mld euro, o 0,9 proc. mniejszymi niż rok wcześniej. W przeciwieństwie do działu Road Logistics, który odnotował spadek przychodów o 2,2 proc. do 4,5 mld euro, dział Air & Sea Logistics osiągnął wzrost o 5,2 proc. do 1,2 mld euro.

Czytaj więcej w: Zmiany to nasz chleb powszedni

Pozostało 84% artykułu
Logistyka Kontraktowa
Adriatyckie portowe tygrysy
Logistyka Kontraktowa
Alternatywne napędy ciężarówek
Logistyka Kontraktowa
Gala Liderów Logistyki 2023
Logistyka Kontraktowa
Wizja logistyki przyszłości
Logistyka Kontraktowa
Lipiec przyniósł zastój w internetowych sklepach