Przesyłki z Chin jadą przez Lublin

Pociągi zastąpiły samoloty w przewozach przesyłek pocztowych z Chin.

Od początku kwietnia Poczta Polska odnotowała wzrost przesyłek z Azji przewożonych koleją. O ile w 2019 roku spółka poprzez port kolejowy w Małaszewiczach obsłużyła 10 proc. całego liczby przesyłek docierających z Chin, o tyle w I kwartale tego roku pociągi przewiozły 90 proc. ładunków.

Czytaj więcej w: Logistyka korzysta z boomu w e-handlu

Zawieszenie wielu połączeń lotniczych między Europą i Azją spowodowało, że wzrosło zainteresowanie przewozem towarów pociągami. Jednym z większych ogniw łańcucha dostaw na rynek europejski został w ostatnim czasie port kolejowy w Małaszewiczach w województwie lubelskim. Od 2018 roku w sortowni Poczty Polskiej w Lublinie działa nowy oddział celny, którego głównym zadaniem jest przyjmowanie towarów nadawanych w Azji do krajów UE.

– Dzięki bliskiej współpracy z Pocztą Chińską, Poczta Polska stała się bardzo ważnym partnerem na dynamicznie rozwijającym się rynku przesyłek z Azji. Kolejowy port przeładunkowy w Małaszewiczach oraz sortownia Poczty Polskiej w Lublinie odbierają przesyłki, które są nadawane z chińskich baz logistycznych w Chongqing, Tuanjiecun i Yiwiu – tłumaczy wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej ds. sprzedaży Grzegorz Kurdziel.

Czytaj więcej w: Pandemia rozpędziła branżę kurierską

Tranzyt obejmuje odbiór kontenerów z przesyłkami w Małaszewiczach na granicy białorusko-polskiej, ich przewóz do urzędu wymiany w Lublinie, przyjęcie i opracowanie poczty oraz ekspedycję i przewóz przesyłek do europejskich urzędów wymiany.

Zgodnie ze strategią spółki, obsługa międzynarodowego rynku paczkowego jest jednym z głównych filarów rozwoju. Celem Poczty Polskiej jest wzmocnienie pozycji spółki na arenie międzynarodowej i koordynacja wymiany handlowej między Azją a Unią Europejską.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Kraje OPEC pompują ile chcą, kosmicznie zdrożał jej transport

Ceny transportu ropy naftowej superzbiornikowcami (VLCC) wzrosły gwałtownie po rezygnacji krajów OPEC z ograniczania ...

Walczyć z wirusem nie niszcząc gospodarki

Dyrektor zarządzający FM Logistic Central Europe Daniel Franke ostrzega przed powrotem strukturalnego bezrobocia i ...

Alternatywne dostawczaki

Przepisy zmuszają do produkcji i stosowania aut z napędem alternatywnym. Jak zrobić, żeby to ...

Już w sierpniu mogą obowiązywać pierwsze zapisy Pakietu Mobilności

Najprawdopodobniej Pakiet Mobilności zacznie obowiązywać od lipca, a pierwsze zapisy wejdą w życie w ...

Pracodawcy szybciej zapłacą wynagrodzenie niż podatki

Dla pracodawców priorytetem jest płacenie wynagrodzeń. Część przedsiębiorców była zmuszona zredukować liczbę pracowników, ale ...

Ubiegłoroczny poziom będziemy odbudowywać 2 lata

Prezes Loconi Lidia Dziewierska mówi o teraźniejszości i przyszłości przewozów intermodalnych. O ile zmalały ...