InPost rośnie jak na drożdżach

Sieć paczkomatów firmy kierowanej przez Rafała Brzoskę sięgnęła właśnie 8 tys. urządzeń.

Publikacja: 22.09.2020 12:46

InPost rośnie jak na drożdżach

Foto: logistyka.rp.pl

Ostatnia maszyna stanęła w Krakowie, ale jest przy tym jednym z pierwszych urządzeń w sieci, które swoim kształtem „dostosowują” się do otoczenia – mogą nie tylko mieć kształt podłużnej szafy, ale również „L” i „U”.

Czytaj więcej w: E-handel rozkręca też sektor transportu

Tempo rozwoju paczkomatów imponuje. Raptem w czerwcu InPost informował, że ma 7 tys. maszyn. Teraz ta dynamika ma jeszcze przyspieszyć, a to za sprawą projektu paczkomatów tzw. InDoor. Dotychczas szafy paczkowe stawiano na zewnętrz, w nowym przedsięwzięciu firma zamierza zagospodarować przestrzenie wewnątrz budynków. Paczkomaty mają być instalowane więc w biurowcach, blokach, czy galeriach handlowych.

Czytaj więcej w: Ranking TSL 2020

– Sieć Paczkomatów rośnie w ekspresowym tempie, od listopada ub. r. do końca tegorocznych wakacji postawiliśmy w całej Polsce 2 tys. maszyn. Z uwagi na małą dostępność miejsca w największych miastach wprowadziliśmy nowe urządzenia typu „L” i „U”. Taki właśnie paczkomat trafił do Krakowa – mówi Rafał Brzoska.

Czytaj więcej w: Przesyłki Poczty Polskiej dotrą do większej liczby krajów

Jak zaznacza, firm chce nadążać za popytem na jej usługi – w okresie pandemii wielu nowych klientów zdecydowało się odbierać oraz nadawać swoje przesyłki bezpiecznie, bez kontaktu z innymi ludźmi. – W najbliższej przyszłości jeszcze bardziej zwiększy się wygoda i dostęp do paczkomatów – dodaje prezes InPostu.

61 proc. kupujących w internecie deklaruje, że paczkomaty to najczęściej wybierana przez nich forma dostawy (to o 9 pkt. proc. więcej niż w 2019 r.).

Ostatnia maszyna stanęła w Krakowie, ale jest przy tym jednym z pierwszych urządzeń w sieci, które swoim kształtem „dostosowują” się do otoczenia – mogą nie tylko mieć kształt podłużnej szafy, ale również „L” i „U”.

Czytaj więcej w: E-handel rozkręca też sektor transportu

Pozostało 81% artykułu
Logistyka Kontraktowa
Adriatyckie portowe tygrysy
Logistyka Kontraktowa
Alternatywne napędy ciężarówek
Logistyka Kontraktowa
Gala Liderów Logistyki 2023
Logistyka Kontraktowa
Wizja logistyki przyszłości
Logistyka Kontraktowa
Lipiec przyniósł zastój w internetowych sklepach