Materiał partnera:
Jaka jest rola kobiet w Nautiqusie oraz jakie ich cechy sprawiają, że są one skutecznymi pracownikami branży TSL?
Małgorzata Lepa : W Nautiqusie zatrudniamy 30 osób, w tym 20 kobiet. Tak się złożyło, że wszystkie kierownicze stanowiska piastują u nas kobiety. Do rekrutacji podchodzimy z uwagą, gdyż nasz zespół jest wyjątkowy i zależy nam na tym, aby nowy pracownik nie tylko posiadał niezbędne kompetencje, ale też wpasował się w Nautiqusowe środowisko. Szukamy najlepszych pracowników na dane stanowisko i często w procesie selekcji okazuje się, że są nimi kobiety. Są bardzo lojalne, wytrwałe, niezależne i potrafią szybko adaptować się do nieustannych zmian. Specjalizujemy się w skomplikowanej obsłudze ładunków spożywczych, dla których często trzeba organizować wiele dodatkowych kontroli, a nasze kobiety świetnie sobie z tym radzą. W obecnych czasach kobiety często zajmują się prowadzeniem domu, czy opieką nad dziećmi, a jednocześnie pracują na pełen etat w biurze. Takie „żonglowanie zadaniami” wymaga umiejętności organizowania czasu, co doskonale przekłada się na skuteczność i przydatność w branży TSL.
Wspomniała Pani, że wszystkie kierownicze stanowiska piastują w Nautiqusie kobiety. Jakie cechy ułatwiają im skuteczne przywództwo?
Branża spedycyjna kojarzona jest z wieloma stresującymi sytuacjami. Istotną cechą osób zarządzających jest wielozadaniowość, szybkie podejmowanie decyzji oraz elastyczne podejście do wielu kwestii. Zatrudniamy kobiety na kierowniczych, kluczowych stanowiskach ponieważ patrzą na swój rozwój i sukces firmy wielowymiarowo. Kobiety posiadają większą empatię i umiejętność komunikacji, a te obok kreatywności są kluczowymi kompetencjami współczesnego świata biznesu. Są one niezbędne do trwałego budowania relacji z klientem, co od początku istnienia naszej firmy jest dla nas priorytetem. Niezwykle istotną cechą w skutecznym zarządzaniu zespołem jest empatia, zauważalna w relacjach z pracownikami, ale również, a może przede wszystkim, w budowaniu strategii: zrozumieniu potrzeb klienta, przewidywaniu oczekiwań oraz budowania długofalowych celów. Ważne jest też, żeby osoba zarządzająca widziała nie tylko zespół jako całość, ale też dostrzegała każdego pracownika z osobna, by skutecznie wydobywać i wzmacniać jego potencjał. Tu przydaje się wysoko rozwinięta inteligencja emocjonalna. A tej kobietom nie brakuje.