Marcin Czerniewski: Prologis stawia na 3D przy projektowaniu magazynów

Za ścianami magazynów, które widzimy z autostrady, dzieją się różne rzeczy. Nie odbywa się tam tylko składowanie – mówi Marcin Czerniewski, project manager Prologis w Polsce, gość programu Pawła Rożyńskiego.

Prologis jest wiodącym deweloperem powierzchni magazynowych w Polsce. – Obecnie posiadamy blisko 2 mln mkw. Posiadamy 19 parków logistycznych rozmieszczonych w całym kraju – mówił Czerniewski. – Skupiamy się na rozwoju i nasyceniu istniejących rynków. Planujemy kolejne inwestycje na Górnym Śląsku. Startujemy z nowymi projektami pod Warszawą i w Łodzi. Gość podkreślił, że za ścianami magazynów, które widzimy z autostrady dzieją się różne rzeczy. – Nie odbywa się tam tylko składowanie – stwierdził. – Każdy z naszych 150 klientów to inna historia i biznes. Mamy centra usługowe, produkcyjne, szkoleniowe i magazynowe.

Prologis Park Wrocław / fot. mat.pras.

ZOBACZ ROZMOWĘ

Prologis w projektowaniu magazynów wykorzystuje technologię BIM (Building Information Modeling). W ciągu najbliższych lat będzie to najpopularniejsze rozwiązanie. – Kilkanaście lat temu nikt nie wierzył, że zrezygnujemy z desek kreślarskich i ołówka, a przejdziemy na technologię CAD. Teraz wchodzimy w technologię BIM. Zrealizowaliśmy ostatnio 2 obiekty w tej technologii – tłumaczył Czerniewski. – Odchodzimy od projektowania w 2D. Nie wszyscy nasi klienci potrafią dobrze czytać takie rysunki. Przechodzimy w technologię 3D i każdy, przed podpisaniem umowy najmu, może udać się w wirtualną podróż po obiekcie. Może przejść się po magazynie, a dyrektor zobaczyć swój przyszły gabinet – dodał. Klikając np. na drzwi można zobaczyć, jakie one konkretnie są, jaki mają kolor, klamkę czy gwarancję.

CZYTAJ TAKŻE: Rekordy na rynku magazynowym

– Dzięki BIM możemy sprawdzić, czy to, co chce umieścić klient w magazynie będzie pasować – mówił gość. Gość wyjaśnił, że wybierając działkę chcą, żeby znajdowała się jak najbliżej komunikacji miejskiej. Wtedy pracownicy najemców mogą łatwo dotrzeć do obiektu. – Na działce chcemy zlokalizować budynki tak, żeby były jak najbardziej ekonomiczne i ekologiczne. Np. budujemy biurowce od strony północnej, żeby oszczędzić koszty na prądzie w przypadku klimatyzacji – tłumaczył. – Chcemy mieć zieleń nie tylko w logo, ale żeby parki były zielone. Tylko w maju zasadziliśmy 1000 drzew. W ramach „Dnia Ziemi” postawiliśmy w każdym parku domki dla owadów. Chcemy, żeby naszym pracownikom było przyjemnie tam pracować – dodał.

Czerniewski przypomniał, że jeszcze kilka lat temu ekologia była tylko sloganem na rynku. – Teraz to się zmieniło, jesteśmy w trakcie rewolucji ekologicznej. Z każdego źródła docierają do nas informacje, że z naszą planetą coś jest nie tak. Wiemy co się dzieje, jak w tym uczestniczyć i nasi klienci też to wiedzą – mówił.

Tags:

Mogą Ci się również spodobać

Piloci krytykują Boeinga: system MCAS był potworem

Amerykańskie linie Southwest pokazały światu jak wygląda model niskokosztowy w lotnictwie cywilnym. W wyborze ...

Czerwcowy ruch ciężarówek poniżej normy

W pierwszym tygodniu czerwca, w Polsce ruch pojazdów ciężkich był o 9 proc. mniejszy ...

Karta paliwowa na Nowy Rok: przez internet, bez zabezpieczeń, w 5 minut

Operator karty paliwowej DKV, wyspecjalizowanej dotąd w obsłudze ciężkiego transportu, stworzył rozwiązanie „pudełkowe”, dzięki ...

Przewoźnicy sięgają po elektryczne ciężarówki

DB Schenker włączył do centrum Oslo City Hub operator elektryczną ciężarówkę Volvo FL. Projekt ...

Poczta Polska rozwiezie po kraju tytoń

Poczta Polska wykona dla Tobacco Trading International Poland (TTI) usługi logistyczne w ramach Krajowej ...

Ogrodniki zamknięte dla tirów

Od 18 kwietnia samochody ciężarowe o dmc powyżej 7,5 tony nie są przepuszczane przez ...