Dostarczyć pomoc i energię – bezpiecznie

Papierowe torby McDonald’s na stoliku przed drzwiami szpitala? To nie happening, ale część ogólnopolskiej akcji wspierającej personel medyczny w walce z koronawirusem. I choć pandemia znacznie ograniczyła działalność gastronomiczną, niektóre firmy z tego sektora solidarnie wspierają ciepłymi posiłkami tych, którzy najbardziej ich potrzebują. Pozornie proste działanie, w warunkach ostrego reżimu sanitarnego okazało się nie lada wyzwaniem.

W związku z koronawirusem i w wyniku rozporządzenia władz, w połowie marca branża gastronomiczna znacząco ograniczyła swoją działalność. W ciągu zaledwie kilku dni wiele restauracji zostało całkowicie zamkniętych. Inne natomiast spróbowały dostosować się do nowej rzeczywistości i  ograniczyły swoje usługi, skupiając się na zamówieniach z dostawą do klienta, na wynos czy z odbiorem poprzez okienko typu drive thru. Funkcjonowanie w tak niestandardowych warunkach i przy wyśrubowanych zasadach reżimu sanitarnego, wymagało zjednoczonych wysiłków całej branży oraz szybkiego wdrożenia nowych procedur, mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa żywności, konsumentów i pracowników.

Bezpieczeństwo w czasie pandemii

Sektor gastronomiczny, wspólnie z firmami zajmującymi się dostawą zamówień, opracował szereg nowych standardów. W oparciu o wytyczne Głównego Inspektoratu Sanitarnego, członkowie Związku Pracodawców HoReCa stworzyli rozwiązania w zakresie bezpieczeństwa pracy oraz obsługi gości.  Kodeks dobrych praktyk zakłada ograniczanie bezpośrednich kontaktów pomiędzy kurierami a pracownikami lokali podczas odbioru zamówienia, jak również pomiędzy dostawcami a klientami w momencie dostarczenia posiłków. Wśród środków bezpieczeństwa znalazły się także: codzienna kontrola stanu zdrowia u kurierów, dezynfekcja wyposażenia kurierów, ograniczenie obrotu gotówkowego oraz regularne mycie i dezynfekcja rąk przez dostawców.

Bazując na Kodeksie ZP HoReCa i wytycznych Ministerstwa Zdrowia, część lokali wypracowała własne dodatkowe standardy, dostosowane do charakteru ich działalności. Przykładem jest chociażby McDonald’s, który posiada aktualnie 445 restauracji prowadzonych przez 72 polskich franczyzobiorców. Wspólnie z partnerami, tj. Glovo, Pyszne.pl, Wolt czy Uber Eats, firma opracowała procedurę „Bezdotykowy proces obsługi”.

Miejsca odbioru zamówień w restauracji są dokładnie oznaczone, z zachowaniem bezpiecznych odstępów. Zanim kurier odbierze zamówienie, musi zdezynfekować ręce. Dopiero wówczas pracownik McDonald’s, w rękawiczkach ochronnych, umieszcza dokładnie zabezpieczoną torbę z posiłkiem na specjalnym wózku i przekazuje ją kurierowi. Nikt, poza osobami uprawnionymi, pracującymi w kuchni, nie ma kontaktu z żywnością, która jest obecnie pakowana w dodatkowa torbę.

Z kolei kurierzy regularnie dezynfekują torby, w których przechowują żywność podczas transportu, oraz przekazują posiłki w sposób bezkontaktowy, zostawiając je przed drzwiami zamawiającego lub w innym wskazanym przez klienta miejscu.

Pomoc dla medyków – pod specjalnym nadzorem

Wdrożenie nowych, jeszcze bardziej rygorystycznych zasad nie jest łatwe – wymaga przede wszystkim solidnego przeszkolenia pracowników oraz poczucia odpowiedzialności wśród załogi restauracji. Jednak dzięki takim procedurom McDonald’s wspólnie z partnerami jest w stanie realizować nawet najtrudniejsze dostawy, wymagające dostosowania się do ostrego reżimu sanitarnego. Takim wyzwaniem jest dostarczanie zestawów posiłków dla personelu placówek medycznych. Jako partner ogólnopolskiej akcji Wzywamy Posiłki, firma dostarczyła w ciągu ostatniego miesiąca ponad 50 tysięcy ciepłych posiłków do ponad 50 szpitali w całej Polsce. Zgodnie z procedurami, zestawy są zostawiane przed drzwiami szpitali czy na podziemnych parkingach dla karetek. Personel medyczny odbiera je przy zachowaniu zasad społecznego dystansu, ubrany w ochronne kombinezony, w maskach i rękawiczkach.

„Cieszymy się, że w tak trudnym czasie możemy służyć bohaterom tym, co potrafimy najlepiej – ciepłym posiłkiem, przygotowanym i dostarczonym w bezpieczny sposób. To wyraz naszej wdzięczności, wsparcia i uznania dla  ludzi, którzy walczą na pierwszej linii frontu, aby chronić życie i zdrowie nas wszystkich” – mówi Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. relacji korporacyjnych McDonald’s Polska.

W akcję zaangażowało się 50 licencjobiorców i pracownicy ponad 90 restauracji. To duże wyzwanie logistyczne, zwłaszcza obecnie. Ale dzięki swojej skali i sprawności operacyjnej oraz doświadczeniu we wdrażaniu procedur i wymagających standardów, McDonald’s jest w stanie mu sprostać.

„Z naszych restauracji dostarczyliśmy ponad 2,5 tysiąca posiłków do szpitali w Elblągu, Grudziądzu, Malborku i Starogardzie Gdańskim. Wspólnie z pracownikami bardzo się cieszymy, że możemy pomagać lekarzom i personelowi medycznemu z pierwszej linii frontu. Mam nadzieję, że oprócz posiłków dostarczamy im także dużo pozytywnej energii – na każdej bowiem torbie z McZestawem Mocy znajdują się własnoręcznie napisane przez pracowników słowa otuchy i wielkiej wdzięczności” – dodaje Jerzy Miąsko, licencjobiorca McDonald’s, który posiada 6 restauracji w północnej części kraju.

Co więcej, w dostarczanie posiłków medykom, obok kurierów i partnerów biznesowych firmy, włączyli się również pełnoletni harcerze z Chorągwi ZHP.

Bez kompromisów

W obliczu pandemii gastronomia musiała w błyskawicznym tempie dostosować się do nowych warunków działalności, zasad pracy i obsługi gości. Te zmiany dotknęły również restauracje McDonald’s, licencjobiorców i pracowników. Firma sprostała wyzwaniu, ponieważ najwyższe standardy higieny i bezpieczeństwa ma właściwie w DNA. W tym zakresie McDonald’s nie uznaje kompromisów, co potwierdzają badania konsumentów, którzy od lat doceniają lidera za wysokie standardy bezpieczeństwa i higieny.

Materiał Promocyjny 

Mogą Ci się również spodobać

Rosja też ma zielony korytarz

Kierowcy nie podlegają kwarantannie, zniesione cło na żywność. Rosja wprowadziła od 20 marca „Zielony ...

Pandemia wymiotła chętnych na naczepy

Popyt na naczepy w kwietniu zmalał o ponad 70 proc. i był to jedenasty ...

Turcja zamknęła granice

Do Turcji wjadą tylko kierowcy, którzy poddadzą się kwarantannie. ZMPD poinformowało, że od północy ...

Port w Świnoujściu

Półtora miliarda na kolejowe inwestycje w portach Szczecin-Świnoujście

Ponad 1,5 mld zł ma kosztować poprawa dostępu kolejowego do portów w Szczecinie i ...

Problemy transportowców: Bruksela odpuściła, brexit straszy

Niekorzystny dla polskich firm transportowych pakiet mobilności zamrożony, być może aż do następnej kadencji ...

Sytuacja na granicach opanowana

Zniknęły kolejki tirów na granicy, ruch odbywa się na bieżąco. Dzisiaj jest zdecydowana poprawa ...