21 września rozpocznie się 14. edycja Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO. Swoją ofertę promować będą na nich także polscy przewoźnicy, producenci pojazdów szynowych oraz podzespołów do pojazdów. Wśród nich warszawski Medcom, który jako pierwszy wprowadził do seryjnej produkcji systemy napędowe w technologii węglika krzemu (SiC). O tym jak radzą sobie one na torach będzie można przekonać się teraz w Gdańsku.

Medcom zalicza się do ścisłej czołówki producentów energoelektroniki do pojazdów szynowych oraz autobusów elektrycznych i od lat wprowadza na światowy rynek urządzenia wspierające rozwój bezemisyjnego i przyjaznego dla środowiska transportu publicznego.  W swojej ofercie posiada m.in. systemy napędowe, przetwornice statyczne, układy sterowania, urządzenia rekuperacyjne oraz rozwiązania dla pojazdów wodorowych. Opracowywane w Warszawie urządzenia trafiają nie tylko na rynek krajowy (ponad 200 napędów do Impulsa Newagu, 400 napędów i przetwornic do tramwajów Pesy oraz 1000 napędów do autobusów elektrycznych Solarisa), ale także na eksport, który stanowi od 30 do 50% sprzedaży polskiego producenta. Firma działa na 6 kontynentach i współpracuje z ponad 40 klientami z całego świata, w tym m.in. z takimi firmami jak Siemens Mobility US, CAF, Hyundai Rotem czy Talgo. Spośród wielu bieżących kontraktów realizowanych na krajowym podwórku, wymienić można chociażby dostawy napędów i przetwornic do 123 tramwajów dla Warszawy oraz dostawy układów napędowych odzyskujących energię podczas hamowania do hybrydowych Impulsów 2 Newagu.

W Gdańsku Medcom zaprezentuje na swoim stoisku kilka rozwiązań pozwalających ograniczyć zużycie energii elektrycznej przez pojazdy funkcjonujące w transporcie publicznym, w tym m.in. nowy niezawodny zasilacz buforowy do lokomotyw i wagonów pasażerskich, nowej generacji system napędowy i zasilania do elektrycznych zespołów trakcyjnych oraz system trakcyjny z odzyskiem energii w pełnej technologii SiC do tramwajów. Na ekspozycji taboru i maszyn kolejowych zobaczyć będzie można kilka pojazdów już wyposażonych w rozwiązania warszawskiego producenta, w tym m.in. pojazdy wystawiane przez Newag, FPS oraz PKP Intercity.

Medcom od wielu lat koncentruje się na produkcji rozwiązań, dzięki którym można minimalizować zużycie energii przez transport publiczny. Pięć lat temu wprowadził do seryjnej produkcji energoelektronikę wykorzystującą technologię półprzewodników SiC (węglika krzemu). Dzisiaj ponad 300 pojazdów wyposażonych w rozwiązania SiC (lokomotyw, tramwajów i autobusów) codziennie porusza się po torach i przewozi pasażerów oraz towary.

Materiał Partnera