Gigant zapowiedział, że kupi do 150 tego typu pojazdów, by świadczyć usługi na wybranych rynkach. Pierwsze dziesięć samolotów eVTOL we flocie UPS Flight Forward (spółka zależna firmy kurierskiej) pojawi w 2024 r. Nowatorski sprzęt dostarczy startup Beta Technologies. Jak w rozmowie CNBC tłumaczy Kyle Clark, założyciel Beta Technologies, w projekcie nie chodzi o zastąpienie helikopterów, czy odrzutowców. – W rzeczywistości dajemy całkowicie alternatywne rozwiązanie – dzięki eVTOL umożliwiamy uruchomienie zupełnie nowych tras i misji logistycznych – tłumaczy.

Zdaniem Clarka umowa z UPS to sygnał dla innych firm i branż, że samoloty pionowego startu i lądowania to nowe możliwości. Pojazdy od Beta Technologies o nazwie Alia-250 zasilane są baterią elektryczną, posiadają pięć śmigieł, dzięki czemu mogą startować pionowo niczym helikopter, a następnie latać jak samolot. Pojazd może przenosić ładunek o masie 635 kg. Zasięg e-samolotu sięga 400 km. Alia-250 może pokonać ten dystans w godzinę. Wedle UPS takie samoloty mogłyby uzupełnić flotę cięższych transportowców. Przewoziłyby one przesyłki np. z lotniska do centrów dystrybucji.