Przewoźnik poprowadził najcięższy w Polsce pociąg intermodalny.
Transport ze Sławkowa do Gdańska przygotowały i wykonały spółki PKP Cargo oraz PKP Connect na zlecenie Moeller-Maersk, który konsekwentnie rozbudowuje połączenia północ-południe.
Czytaj więcej w: Więcej intermodalnych połączeń na wschód i zachód
Skład załadowany 90 TEU wyruszył 5 marca z Euroterminalu Sławków i 8 marca dotarł do DCT Gdańsk. Masa ładunku przekroczyła 3,3 tys. ton, gdy pociągi intermodalne zazwyczaj osiągają masę niecałych 2 tys. ton.
Przewoźnik musiał uzyskać zgodę PKP PLK na przejazd niektórymi odcinkami. PKP Cargo ocenia, że ten skład o rekordowej masie zużył o 5-9 proc. mniej energii niż w przypadku nadań uniwersalnych.
Czytaj więcej w: Gdańsk bramą na Czechy i Słowację
Najcięższy pociąg w Polsce przejechał w kwietniu ub.r. z Tarnowskich Gór do Łodzi. Skład w barwach Freightliner przewiózł 4020 ton kruszywa, a masa brutto pociągu sięgnęła 5167 ton.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.