W lutym 2021 roku na terminalu kontenerowym GCT przeładowano 32,4 tys. TEU, o ponad 9% więcej, niż rok temu, w OT Port Gdynia 156 TEU, o ponad 8% więcej, zaś w BCT obsłużono 43 tys. TEU, o ponad 4% więcej, niż przed rokiem.

Czytaj więcej w: Terminal DCT Gdańsk obsłużył 15 milionów kontenerów

W obu dużych gdyńskich terminalach kontenerowych widać znaczną przewagę eksportu. W BCT stanowił on 61,5%, zaś w GCT 59% obrotów. – W ubiegłym roku stosunek importu do eksportu w Porcie Gdynia był w miarę zrównoważony, natomiast w tym roku da się zauważyć przewagę eksportu, stajemy się portem eksportowym, co zdecydowanie cieszy, bo świadczy o dobrej kondycji polskich firm i ich aktywnym poszukiwaniu odbiorców na rynkach zamorskich – ocenia dyrektor ds. Marketingu i Współpracy z Zagranicą Zarządu Morskiego Portu Gdynia Maciej Krzesiński.

""

Port Gdynia

logistyka.rp.pl

W okresie styczeń-luty 2021 wyniki eksportu ładunków skonteneryzowanych wzrosły o 11,9% w stosunku do roku ubiegłego, importu zaś o 7,1%.