Przewoźnik autobusowy kupuje samoloty

Brazylijski przewoźnik autobusowy Itapemirim kupił samoloty i od czerwca będzie oferował komunikację lotniczo-autobusową.

Publikacja: 17.05.2021 16:37

Przewoźnik autobusowy kupuje samoloty

Foto: Fot. Grupa Itapemirim

Największy w Brazylii przewoźnik autobusowy zamierza w przyszłym roku dysponować flotą 50 Airbusów A320. W rozmowie z Bloombergiem prezes Grupy Itapemirim Sidnei Piva zaznaczył, że firma nie zatrzyma się w rozwoju na pięćdziesięciu samolotach, ale powiększy flotę wielokrotnie.  Spółka nie chce być największym przewoźnikiem lotniczym w Brazylii, ale najlepszym. Zaoferuje kombinowane połączenia lotniczo-autobusowe. Oferta skróci czas dojazdu pomiędzy mniejszymi miastami, a jednocześnie nie będzie bardzo droga.

Piva zastrzega, że modelem jego działania nie jest linia niskokoszotwa. Standard podróży ma być wysoki, z duża ilością miejsca na nogi i darmową odprawą bagażu.

Czytaj więcej w: W tym tygodniu Sejm zadecyduje na jaką pomoc mogą liczyć przewoźnicy autokarowi

Ruch może być zaskakujący, jako że Grupy Itapemirim w ostatnich pięciu latach podlegała reorganizacji pod ochroną prawa upadłościowego. Także przewozy lotnicze obarczone są wysokim ryzkiem. W Brazylii upadło 11 linii lotniczych, a po pandemicznych ograniczeniach o ochronę przed wierzycielami wystąpiła LATAM, zaś konkurencyjne Gol i Azul mają ponad 6 mld dol. łącznych strat.

Piva uważa, że pandemia przetrzebiła konkurencję i jego pomysł może okazać się sukcesem. Zdanie podzielają inwestorzy z nienazwanego, rządowego funduszu Zjednoczonych Emiratów Arabskich, którzy zainwestowali w projekt 0,5 mld dol.

Czytaj więcej w: Producenci oferują pojemniejsze akumulatory dla autobusów

Itapemirim dysponowała własnymi samolotami, ale w 1998 roku sprzedała je liniom TAM Airlines, należącym do LATAM. Pomysł poszerzenia przewozów autobusowych o lotnicze nie jest w Brazylii wyjątkowy. Największy tamtejszy przewoźnik Gol Linhas Aereas Inteligentes zaczynał od autokarów, na których zrobił pierwsze duże pieniądze.

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach