Przewoźnik autobusowy kupuje samoloty

Brazylijski przewoźnik autobusowy Itapemirim kupił samoloty i od czerwca będzie oferował komunikację lotniczo-autobusową.

Publikacja: 17.05.2021 16:37

Przewoźnik autobusowy kupuje samoloty

Foto: Fot. Grupa Itapemirim

Największy w Brazylii przewoźnik autobusowy zamierza w przyszłym roku dysponować flotą 50 Airbusów A320. W rozmowie z Bloombergiem prezes Grupy Itapemirim Sidnei Piva zaznaczył, że firma nie zatrzyma się w rozwoju na pięćdziesięciu samolotach, ale powiększy flotę wielokrotnie.  Spółka nie chce być największym przewoźnikiem lotniczym w Brazylii, ale najlepszym. Zaoferuje kombinowane połączenia lotniczo-autobusowe. Oferta skróci czas dojazdu pomiędzy mniejszymi miastami, a jednocześnie nie będzie bardzo droga.

Piva zastrzega, że modelem jego działania nie jest linia niskokoszotwa. Standard podróży ma być wysoki, z duża ilością miejsca na nogi i darmową odprawą bagażu.

Czytaj więcej w: W tym tygodniu Sejm zadecyduje na jaką pomoc mogą liczyć przewoźnicy autokarowi

Ruch może być zaskakujący, jako że Grupy Itapemirim w ostatnich pięciu latach podlegała reorganizacji pod ochroną prawa upadłościowego. Także przewozy lotnicze obarczone są wysokim ryzkiem. W Brazylii upadło 11 linii lotniczych, a po pandemicznych ograniczeniach o ochronę przed wierzycielami wystąpiła LATAM, zaś konkurencyjne Gol i Azul mają ponad 6 mld dol. łącznych strat.

Piva uważa, że pandemia przetrzebiła konkurencję i jego pomysł może okazać się sukcesem. Zdanie podzielają inwestorzy z nienazwanego, rządowego funduszu Zjednoczonych Emiratów Arabskich, którzy zainwestowali w projekt 0,5 mld dol.

Czytaj więcej w: Producenci oferują pojemniejsze akumulatory dla autobusów

Itapemirim dysponowała własnymi samolotami, ale w 1998 roku sprzedała je liniom TAM Airlines, należącym do LATAM. Pomysł poszerzenia przewozów autobusowych o lotnicze nie jest w Brazylii wyjątkowy. Największy tamtejszy przewoźnik Gol Linhas Aereas Inteligentes zaczynał od autokarów, na których zrobił pierwsze duże pieniądze.

Największy w Brazylii przewoźnik autobusowy zamierza w przyszłym roku dysponować flotą 50 Airbusów A320. W rozmowie z Bloombergiem prezes Grupy Itapemirim Sidnei Piva zaznaczył, że firma nie zatrzyma się w rozwoju na pięćdziesięciu samolotach, ale powiększy flotę wielokrotnie.  Spółka nie chce być największym przewoźnikiem lotniczym w Brazylii, ale najlepszym. Zaoferuje kombinowane połączenia lotniczo-autobusowe. Oferta skróci czas dojazdu pomiędzy mniejszymi miastami, a jednocześnie nie będzie bardzo droga.

Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach