WIDEO | Maciej Krzesiński: Ambitne plany Portu Gdynia

fot. Port Morski Gdynia

W najbliższych dwóch-trzech latach wydamy ponad miliard złotych na inwestycje – mówi Maciej Krzesiński, dyrektor ds. marketingu i współpracy z zagranicą Morskiego Portu Gdynia.

W Monachium odbyły się międzynarodowe targi logistyki, mobilności, IT i zarządzania łańcuchem dostaw Transport Logistic 2019. Tradycyjnie już na imprezie mocno obecne są firmy z Polski. – Są dla nas bardzo ważne, jest tutaj cały świat logistyki i transportu – nie tylko morskiego, ale też drogowego czy lotniczego. A jako port przede wszystkim współdziałamy z naszymi partnerami. Dlatego na stoisku – oprócz tego, że jesteśmy w wyjątkowej atmosferze trzech portów – jesteśmy też z naszymi partnerami, czyli z firmami, które na co dzień zajmują się bezpośrednio operacjami na terminalach, zajmują się przewozem towarów, które my przeładowujemy – mówi w rozmowie z Marcinem Piaseckim  z „Rzeczpospolitej” Maciej Krzesiński, dyrektor ds. marketingu i współpracy z zagranicą Morskiego Portu Gdynia. – Można powiedzieć, że mamy tu na miejscu cały łańcuch logistyczny, który jest niezbędny do tego, żeby ten biznes portowy funkcjonował.

W ubiegłym roku Morski Port Gdynia przeładował prawie 23,5 miliona ton ładunków. – Pierwszy kwartał 2019 r. zamknęliśmy wzrostami na poziomie około 14 proc., więc ten rok może być kolejnym, gdy padnie rekord przeładunków – prognozuje Maciej Krzesiński. Jednocześnie Morski Port Gdynia realizuje bardzo rozbudowaną strategię Inwestycyjną. – W najbliższych dwóch-trzech latach wydamy ponad miliard złotych na inwestycje, które już się rozpoczęły. Mówimy tutaj tylko o tych związanych bezpośrednie z portem – dodaje.

CZYTAJ TAKŻE: Polskie porty inwestują w przeładunki kontenerów

Do najważniejszych należy na pewno trwająca budowa nowego terminalu promowego. Ten projekt będzie się kończył mniej więcej w połowie 2021 roku. Będziemy mogli się cieszyć nowym terminalem, co umożliwi przyjmowanie dużo większych statków niż obecnie, będzie otwarty też dla nowych, a nie tylko dotychczasowych promów pasażersko-samochodowych – opowiada dyrektor ds. marketingu i współpracy z zagranicą Morskiego Portu Gdynia. – Drugim bardzo ważnym projektem, które już realizujemy, jest cały projekt związany z pogłębieniem portu, co da nam możliwość przyjmowania większych statków, o większym zanurzeniu, które będą mogły przewozić więcej ładunków – dodaje dyrektor. Finałem tych inwestycji ma być budowa w Gdyni portu zewnętrznego.

fot. Port Morski Gdynia

To najważniejszy projekt w najbliższych kilku latach. Za około siedem-osiem lat powinniśmy się cieszyć nowym zewnętrznym terminalem o powierzchni ok. 180 ha, który będzie wychodził na około 2 km w morze. Tu zaczniemy przyjmować największe statki oceaniczne, które wchodzą na Bałtyk – zapowiada przedstawiciel Morskiego Portu Gdynia. – W dużej mierze będzie to terminal kontenerowy, ale zamierzamy też mieć tam tzw. small scale LNG, czyli terminal małej skali, który będzie służył do przeładunku paliwa LNG. A być może też innych paliw o charakterze ekologicznym. Dlatego, że poza tym, że oczywiście będziemy przeładowywać kontenery – bo tak tendencje rynkowe i światowe wskazują, że będzie to najbardziej rosnący segment rynku przewozów – to będziemy się również starali się być coraz bardziej ekologiczni i też inwestować w ekologiczne formy napędu – podkreślił Maciej Krzesiński.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

InPost rozwiezie paczki Alibaby

InPost zawarł bezpośrednią umowę na obsługę dostaw i zamówień z AliExpress, globalną platformą z Grupy ...

Rekordowe wzrosty magazynowych czynszów

Niewielka podaż nowych magazynów spowodowana brakiem gruntów, doprowadziła do dużego wzrostu stawek magazynowych. W ...

DHL Express z nowym terminalem

Maszyny nowego terminala sortują 6 tys. paczek na godzinę. W Poznaniu został uruchomiony jeden ...

Słone kary dla załadowców

Załadowca płaci taką samą karę jak zagraniczny przewoźnik wykonujący kabotaż bez zezwolenia. Przewoźnicy ze ...

Co trzeci Polak będzie więcej kupował przez internet

Podczas pandemii 55 proc. Polaków przynajmniej raz zrobiło zakupy przez internet. Z badania zleconego ...

Firmy coraz częściej stawiają na automatyzację

Przedsiębiorczość w Polsce rozwija się nad wyraz dynamicznie. Firmy coraz częściej mogą pochwalić się ...