Cała S19 od Lublina do Rzeszowa w budowie

Symbolicznym wbiciem łopaty rozpoczęto 10 lipca budowę ostatniego odcinka drogi ekspresowej S19 na północ od Rzeszowa.

Publikacja: 10.07.2020 20:10

Cała S19 od Lublina do Rzeszowa w budowie

Foto: logistyka.rp.pl

Prace ruszyły od węzła Kamień do węzła Sokołów Małopolski Północ (długość ok. 8 km). Inwestycja realizowana jest w systemie „Projektuj i buduj”. Budimex S.A. zaprojektował ten odcinek drogi ekspresowej S19, uzyskał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) i rozpoczął budowę. Do zadań wykonawcy należeć będzie także opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Wartość kontraktu wynosi 286,4 mln zł brutto. Zakończenie budowy planowane jest w kwietniu 2022 r.

Czytaj więcej w: Zakupy ciężarówek zmalały w czerwcu o połowę

Odcinek S19 Kamień – Sokołów Małopolski Północ zlokalizowany jest w powiecie rzeszowskim, na terenie miasta i gminy Sokołów Małopolski oraz gminy Kamień. Dostępność drogi dla użytkowników będzie zapewniona poprzez węzły drogowe Kamień i Sokołów Małopolski Północ. Ruch lokalny będzie się odbywał za pomocą dróg zbiorczych oraz bezkolizyjnych przejazdów drogowych.

Tym samym w budowie jest już odcinek S19 pomiędzy Lublinem a Rzeszowem o długości 130 km. – Cieszy widok wielkiego placu budowy, który jest potwierdzeniem słów: nie obietnice, a konkretne działania. Dzięki tej drodze podróż z Rzeszowa do Lublina, a następnie do Warszawy, zostanie skrócona o kilka godzin – podkreślił minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Czytaj więcej w: Złodzieje skradli z ciężarówek ładunki za 8 mld euro

S19 to fragment międzynarodowego szlaku Via Carpatia. W Polsce ma mieć on długość ponad 700 km i przebiegać będzie przez województwa podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie.

Kierowcy korzystają już z kilku odcinków S19: zachodniej obwodnicy Lublina oraz odcinka od Sokołowa Małopolskiego do Rzeszowa. 130 km przyszłej S19, od Lublina do Sokołowa Małopolskiego, jest w trakcie realizacji. Inwestycję podzielono na 12 odcinków realizacyjnych, po sześć w województwie lubelskim (łączna długość 75 km) i podkarpackim (55 km).

Czytaj więcej w: Rząd przeznaczył na budowę dróg krajowych dodatkowe 21,8 mld zł

Na wszystkich trwają już prace w terenie o różnym zaawansowaniu wynikającym z terminu otrzymania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Wykonawcy prowadzą prace ziemne, powstają obiekty mostowe, miejsca obsługi podróżnych, a na niektórych fragmentach trasy prowadzone są roboty bitumiczne. Warstwa wiążąca ułożona jest już na ok. 20 proc. trasy głównej obwodnicy Janowa Lubelskiego.

Pierwszymi fragmentami trasy S19 kierowcy pojadą w 2021 roku, a całością w 2022 roku. Wówczas Rzeszów zyska połączenie drogą ekspresową S19 nie tylko z Lublinem, ale również z Warszawą za sprawą S17. Połączenie przez Lublin zastąpi dotychczasowy szlak prowadzący przez Radom, Opatów i Kolbuszową, czyli DK9.

Prace ruszyły od węzła Kamień do węzła Sokołów Małopolski Północ (długość ok. 8 km). Inwestycja realizowana jest w systemie „Projektuj i buduj”. Budimex S.A. zaprojektował ten odcinek drogi ekspresowej S19, uzyskał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) i rozpoczął budowę. Do zadań wykonawcy należeć będzie także opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Wartość kontraktu wynosi 286,4 mln zł brutto. Zakończenie budowy planowane jest w kwietniu 2022 r.

Pozostało 81% artykułu
Przewozy
Na drodze do zrównoważonego łańcucha dostaw
Przewozy
Adriatyckie portowe tygrysy
Przewozy
Boom eksportowy polskiej żywności: czy trend będzie trwały?
Przewozy
Ceny spadają szybciej niż przewozy
Przewozy
Prognozy dla rynku TSL na 2023 rok. Spowolnienie we wszystkich sektorach