Unijne zielone korytarze po raz drugi

Bruksela chce uniknąć korków na granicach, jakie zdarzyły się wiosną.

Przewoźnicy obawiają się, że sytuacja wymyka się państwowym biurokracjom spod kontroli. Godzinę policyjną wprowadziły Belgia i Francja. W Belgii wymagane są zaświadczenia o niezbędnej do wykonywania pracy podróży. Francja wymaga poświadczenia podróży służbowej. Hiszpania wprowadziła obowiązek posiadania zaświadczenia kierowcy.

Czytaj więcej w: Pakiet Mobilności to otwarcie raju dla złodziei

Kolejne kraje wprowadzają obostrzenia które nie zabraniają funkcjonowania transportu, ale utrudniają go. Przedsiębiorcy zaniepokojeni są nowymi formalnościami. Zaskakiwania są nowymi obowiązkami dostarczenia dokumentów, nie jest przy tym jasne, czy mogą mieć formę elektroniczną, czy muszą mieć papierową.

Czytaj więcej w: Zaskakująco szybkie odbicie w transporcie

W rezultacie tych obaw Rada UE zarekomendowała w piątek Komisji Europejskiej stworzenia planu awaryjnego dla transportu drogowego, w tym zielonych korytarzy dla aby nie doszło do zablokowania europejskiego przemysłu. Domaga się ujednoliconych warunków wykonywania przewozów i wprowadzenia cyfrowych lub papierowych zaświadczeń i certyfikatów upoważniających do przejazdu.

Czytaj więcej w: Niezbędne nowe zasady wynagrodzenia kierowców

Także IRU wystosowała do Komisji Europejskiej list z apelem o przeciwdziałanie negatywnym skutkom pandemii, w tym ujednolicenie przepisów w przypadku wystąpienia sytuacji nadzwyczajnych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Przewoźnicy polują na okazje

W maju urzędy zarejestrowały 918 samochodów ciężarowych o dmc powyżej 6 ton, o 71 ...

Dla Prologis drugi kwartał lepszy od oczekiwań

Pomimo pandemii maleje udział magazynowych pustostanów. Drugi kwartał br. okazał się dla Prologis lepszy ...

Azja kusi logistyków

Wojna handlowa Chin z USA oraz chiński wirus chłodzą optymizm branży logistycznej. Menedżerowie i ...

FM Logistic obsłuży Polpharmę

Największy polski producent leków oraz FM Logistic podpisały długoterminową umowę dotyczącą obsługi magazynowej i ...

Port w Świnoujściu

Półtora miliarda na kolejowe inwestycje w portach Szczecin-Świnoujście

Ponad 1,5 mld zł ma kosztować poprawa dostępu kolejowego do portów w Szczecinie i ...

Walczyć z wirusem nie niszcząc gospodarki

Dyrektor zarządzający FM Logistic Central Europe Daniel Franke ostrzega przed powrotem strukturalnego bezrobocia i ...