Triggo ma Chiny na celowniku

Właściciel praw do miejskiego pojazdu Triggo chce zrewolucjonizować komunikację miejską w Chinach. Po pieniądze na ekspansję może sięgnąć na giełdę.

Zarząd spółki Triggo zawarł umowę z wiodącym studium projektowym należącym do Grupy Volkswagen: ItalDesign-Giugaro. – Chcemy wdrożyć produkcję na rynki Azji Południowo-Wschodniej. Priorytetem jest sprzedaż licencji – tłumaczy prezes zarządu Triggo Rafał Budweil.

Licencja na rynek chiński

Dodaje, że ItalDesign opracuje wersję Triggo przeznaczoną dla tamtego regionu. – Liczymy, że podjęta współpraca doprowadzi do szybkiej ekspansji naszego wyjątkowego rozwiązania na kontynencie azjatyckim – zaznacza Budweil. – Umowa jest ściśle handlowa – podkreśla prezes Triggo.

Triggo ze złożonymi przednimi kołami ma szerokość motocykla. Fot. Triggo

Wskazuje, że ItalDesign ma już rozwinięte bezpośrednie relacje z chińskimi producentami, natomiast zamiarem spółki jest komercjalizacja miejskiego pojazdu Triggo na tym rynku poprzez sprzedaż licencji. – Triggo S.A. jest jedynym właścicielem praw do patentów na wynalazek przyznanych również w Chinach. Można powiedzieć, że chodzi o powtórzenie scenariusza zrealizowanego na początku lat 90. przez firmę Dyson. W tamtym przypadku sprzedaż licencji miała miejsce w Japonii – porównuje Budweil.

Czytaj więcej w: Niemcy decydują, czy transport będzie na prąd czy na wodór

Zaznacza, że nie jest wykluczone, że zarówno Triggo, jak i ItalDesign będą brały udział w projektowaniu pojazdów na rynek chiński, ale nie jest to warunek konieczny udzielenia licencji. – Licencja będzie obejmowała tylko rynek chiński. Całość praw własności intelektualnej pozostaje w rękach Triggo S.A. – podkreśla prezes spółki.

Sześć generacji prototypów

Elektryczny Triggo to miejski lekki pojazd na wynajem. Według autora projektu może zrewolucjonizować komunikację miejską poprzez odkorkowanie miast i uwolnić duże powierzchnie zajmowane dotychczas przez parkingi. Na jednym miejscu parkingowym auta osobowego zmieści się pięć Triggo.

Triggo z rozstawionymi kołami ma niemal 1,5 m szerokości i rozpędza się do 90 km/h. Fot Triggo

Spółka Triggo buduje szóstą generację prototypów. Pojazdy zaprojektowała Triggo we współpracy z Edag Engineering. Powstanie ich sześć sztuk i będzie to najliczniejsza seria. Piątej generacji powstały 3 sztuki, a wcześniejszych po jednej.

Czytaj więcej w: Lotos dostarczy wodór na Podkarpacie

Wśród dostawców do najnowszej partii prototypów jest m.in. małopolska spółka New Era Materials, która produkuje kompozytowe panele skorupy nadwozia. Mieści ono 2 osoby jedna za drugą.

Czytaj więcej w: Kolonia europejską stolicą autobusów wodorowych

Energia pochodzi z litowo-jonowych akumulatorów umieszczonych w ramie, pod kierowcą. Przednie koła mają zmienny rozstaw, dzięki czemu szerokość pojazdu maleje do 86 cm. W takim manewrowym trybie prędkość ograniczona jest do 25 km/h. W trybie drogowym szerokość wzrasta do 148 cm, a prędkość maksymalna do 90 km/h. Zmiana rozstawu kół trwa 2 sekundy.

Zbliża się etap przygotowania produkcji Triggo, co oznacza spore wydatki. – Upublicznienie spółki jest jedną z naturalnych możliwości dla dalszego rozwoju spółki i branych poważnie pod uwagę. Do końca 2020 roku zamierzamy podjąć i zakomunikować stosowne decyzje – zaznacza prezes spółki.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nadal ciągną się kolejki na granicy z Niemcami

Wjazd do Polski ze stron Niemiec zajmuje do 8 godzin. Przewoźnicy alarmują, że nadal ...

Prom Nova Star

Polska Żegluga Bałtycka odnawia flotę

W 2018 r. kołobrzeski armator promowy Polferries odnotował wzrost przewozów ładunków aż o 33 ...

„To będzie jatka” — uważają spedytorzy na Wyspach

Niezależnie do tego, czy dojdzie do umowy Unii Europejskiej z Wielką Brytanią czy nie, ...

Pakiet Mobilności już za miesiąc

Wszystko wskazuje na to, że Pakiet Mobilności uda się uchwalić do 26 listopada, czyli ...

Kolej na zieloną energię

Już za kilka lat kolej skorzysta z zielonej energii, a do 2030 roku jej ...

Kurier w czasach „instant”

W biegu. Tak można w dwóch słowach określić styl życia większości z nas. Żyjemy ...