Coraz więcej ładunków na wczoraj

Znacząco rośnie liczba ładunków pilnych, wycenianych kilkukrotnie drożej od standardowych.

Pandemia pozrywała łańcuchy dostaw. Jest to problem producentów i firm handlowych, niezależnie od branży, które pilnie potrzebują uzupełnić dostawy do fabryk lub magazynów. – Połowa naszych zleceń to przewozy pilne, głównie w eksporcie – stwierdza kierownik spedycji w Sachs Trans Łukasz Zawadzki.

Czytaj więcej w: Dzięki Białorusinom ciężarówki ruszyły spod płotu

Przewozy pilne oznaczają dostawę ładunku w 24 godziny np. z Polski do Francji w rejon Paryża, lub z Niemiec do Wielkiej Brytanii. – To skutek pandemii, ponieważ wcześniej nie było popytu na takie usługi, które są kilkukrotnie droższe od standardowych – uważa Zawadzki.

Taniej jest zlecić pilny przewóz samochodem niż dopuścić do przestojów fabryki lub wyczerpania magazynowych zapasów chodliwego towaru.

Czytaj więcej w: Wyłudzenia ładunków – przestępstwo doskonałe

Spedycje zauważają duże problemy z podażą samochodów. Wielu małych przewoźników wycofało się z transportu, przestraszonych kryzysem wynikającym z zamrożenia gospodarki oraz zniechęconych coraz większymi trudnościami w funkcjonowaniu. Narzucony przez duże państwa UE Pakiet Mobilności dodatkowo zwiększy obciążenia administracyjne, którym nie podołają małe firmy.

Czytaj więcej w: Spedytorzy już wiedzą jak wysłać towar do Wielkiej Brytanii

Także nadchodzący brexit zwiększa obawy przemysłu o łańcuchy dostaw. – Pilne dostawy na Wyspy zamawiane są z Polski oraz innych państw kontynentu – dodaje dyrektor spedycji w Sachs Trans Marcin Sachs.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Europosłowie-hipokryci „zazielenią” Niemcy

Pakiet Mobilności zwiększy emisję gazów cieplarnianych i przekreśli zasadę swobody świadczenia usług w UE. ...

Słaba sprzedaż naczep

Przewoźnicy ostrożnie inwestują i rejestracje naczep są na niskim poziomie. W lipcu przewoźnicy po ...

Polska infrastruktura gotowa na loty dronów

Polska pierwsza w Europie wprowadziła operacyjną infrastrukturę wspierającą zarządzanie ruchem bezzałogowych statków powietrznych. W ...

Pesa w Bawarii, ale na jak długo?

Pesa dostarczyła spalinowe pociągi Link dla Deutsche Bahn, jednak przewoźnik już przygotowuje przetarg na ...

Nowych wyzwań nie brakuje, ale rynek będzie rósł

Brak rąk do pracy, automatyzacja i rozbudowa infrastruktury to tematyka, która zdominowała debaty II ...

Poprawki to ostatnia szansa na zmianę Pakietu Mobilności

Przyjęcie Pakietu Mobilności w warunkach kryzysu wywołanego pandemią to ogromy błąd. Tak uważa europoseł ...