Reklama

Transport w cieniu cyberataków

Jeszcze niedawno scenariusze, w których sparaliżowana firma logistyczna negocjuje warunki z cyberprzestępcami, wydawały się fabułą filmową. Dziś cyberataki na firmy transportowe i logistyczne bywają faktem.

Publikacja: 23.09.2025 05:50

Transport w cieniu cyberataków

Transport w cieniu cyberataków

Foto: Adobe Stock

Według raportu ENISA Transport Threat Landscape obejmującego lata 2021–2022 sektor transportu i logistyki znalazł się w gronie najbardziej narażonych na cyberzagrożenia w Europie. Najczęstsze incydenty to ataki typu ransomware, wycieki danych i phishing. Co ważne, transport nie jest jedynie przypadkową ofiarą, jak to było przed laty. Z perspektywy przestępców to branża wyjątkowo wrażliwa: każda godzina przestoju w łańcuchu dostaw oznacza wymierne straty, a presja czasu sprawia, że przedsiębiorcy są bardziej skłonni podejmować pochopne decyzje. Często nawet to nie sam przedsiębiorca podejmuje decyzje, ale poszczególne osoby odpowiedzialne za realizację łańcucha dostaw – kierowcy czy spedytorzy. Nie zawsze przy tym mają świadomość ewentualnych konsekwencji lub w ogóle zagrożenia. Konsekwencją jest konieczność negocjacji warunków z cyberprzestępcami przez sparaliżowaną ich działaniami firmę logistyczną.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Biznes
Julita Karaś-Gasparska: Dobra umowa to podstawa
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Biznes
Jak chronić prawa wspólnika mniejszościowego w spółce z o.o.
Biznes
Zarząd odpowie za działania na szkodę spółki
Biznes
HR Compliance to filar bezpiecznej firmy
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Czy można restrukturyzować „wierzytelności śmieciowe”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama
Reklama