Reklama
Rozwiń

Pesa wprowadza nową generację lokomotyw elektrycznych

Przewoźnicy kolejowi poszukują uniwersalnych lokomotyw, najlepiej wielosystemowych lub z modułami dojazdowymi.

Remonty DB: duże pieniądze, ale trudne do sięgnięcia

Czy polskie firmy sięgną po pieniądze Deutsche Bahn czy raczej Deutsche Bahn sięgnie po polskie ręce do pracy?

Kto obsłuży ruch między Unią Europejską i Ukrainą?

Zaczyna się robić gęsto od podmiotów przygotowujących się do obsługi kolejowego ruchu między Unią Europejską i Ukrainą. Polskie spółki nastawiają się na os...

Finansowy rozkład jazdy dla kolei

Premier obiecał na kolej 180 mld zł, a firmy budowlane domagają się stabilnego finansowania budowy żelaznych szlaków. Bez reformy nie powstaną koleje dużyc...

Terminal w nowych rękach, czeka go rozbudowa

Rząd przygotowuje się do odbudowy Ukrainy i do 2028 roku rozbuduje Euroterminal Sławków. Jednak wcześniej poda kroplówkę Grupie PKP Cargo.

Pesa: stabilna perspektywa i nowe hale

Po latach burzliwych zmian Pesa wypłynęła na spokojne wody. Notuje zyski, ma rekordowo gruby portfel zamówień, choć konkurencja rośnie w podobnym tempie.

Miliardowy kontrakt Pesy już w realizacji

Pesa z sukcesem weszła na obiecujący rynek rumuński. Elektryczne pociągi Pesa już w próbach homologacyjnych w Rumunii.

Stanęły pociągi i nic nie działa!

Hiszpańska lekcja jest przestrogą dla Polski. Czy nasza infrastruktura okaże się odporna na zakłócenia i ataki?

Narodowy przewoźnik towarowy z potężną stratą

Zarząd ocenia, że restrukturyzacja PKP Cargo zajmie lata. Pytanie, czy konkurencja da spółce tyle czasu.

Blokady pociągów przez „Zielonych” kosztują 150 tys. euro za godzinę

Po raz piąty „eko aktywiści” zablokowali tory do portu w Rotterdamie, tworząc poważne opóźnienia i zniechęcając klientów do kolei.

Doskonały rok przed producentami taboru kolejowego

Producenci taboru kolejowego podsumowali bardzo dobry rok, a przed nimi kolejny, jeszcze lepszy.

Pesymizm w branży kolejowej

Ubiegłe lata były trudne dla kolejowych przewoźników. Malejące potoki ładunków, coraz niższe stawki wpędziły branżę w kłopoty finansowe. Możliwe jednak, że...

Polska firma może namieszać na światowym rynku symulatorów kolejowych

Rośnie zapotrzebowanie na szkolenia maszynistów i innych pracowników kolei. Symulatory są najefektywniejszym kosztowo sposobem nauki.

Kolejarze domagają się wsparcia w konkurencji z przewozami samochodowymi

Od lat pociągi są wolniejsze i mniej punktualne do samochodów, stąd transport kolejowy przegrywa z drogowym. Tendencję mogą odwrócić inwestycje w terminale...

Firmy wierzą w przewozy intermodalne i inwestują w nie

Przedsiębiorcy zainwestowali kolejne 2 miliardy złotych w przewozy intermodalne, rozbudują terminale, przybędzie taboru.

Tak grubego portfela zamówień Pesa jeszcze nie miała

Bydgoski dostawca pociągów rozbudowuje za pół miliarda złotych fabrykę, aby podołać nowym zamówieniom. Produkcja w nowych halach ruszy w czerwcu.

Marszałkowie przygotowują się do liberalizacji przewozów kolejowych

Marszałkowie już walczą o rynek kolejowych przewozów regionalnych, który za 5 lat będzie otwarty dla konkurencji. Niepokoi brak decyzji o losie Polregio.

Pomimo malejących przewozów kolejowych rosną nakłady na pociągi i lokomotywy

Unijne zachęty do przewozów kolejowych powodują napływ inwestycji do tej gałęzi transportu, mimo że ma zadyszkę.

Dolny Śląsk wyda 300 mln zł na nowe pociągi

Marszałek województwa pożyczył pieniądze na zakup dziesięciu pociągów spalinowych. Bez nich przewoźnik nie podoła rosnącemu zapotrzebowaniu na przewozy.

Intermodalne bankructwo

Malejące ceny usług i brak ładunków doprowadziły do pierwszej w Polsce upadłości w transporcie intermodalnym.