Prace w terminalu TK2 ruszą w przyszłym roku, a projekt obejmuje budowę hali magazynowej, siedmiu nowych torów oraz zakup urządzeń przeładunkowych. Zdolności terminala wzrosną z 285 tys. TEU do ponad 500 tys. TEU rocznie.
Wartość podpisanej 26 maja umowy pomiędzy Agencją Rozwoju Przemysłu a Euroterminalem Sławków przekracza 180 mln zł, z czego 108 mln zł stanowi dokapitalizowanie ze środków własnych ARP. Dodatkowe 73 mln zł pochodzi z bezzwrotnej dotacji w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS).
Czytaj więcej
Logistycy stoją przed koniecznością robotyzacji magazynów. W nagrodę mogą liczyć na duże usprawni...
Celem podpisanej umowy między ARP a Euroterminalem Sławków jest stworzenie największego centrum logistycznego w regionie, który będzie obsługiwał projekty związane z odbudową Ukrainy.
Przeładunki przeniesione z Polski na Ukrainę
Szef rządu podkreślił, że w obliczu dziesiątek, a nawet setek miliardów złotych, jakie świat, Europa i Ukraina przeznaczą na odbudowę, rozbudowa tego strategicznego węzła logistycznego – serca logistyki Europy – ma na celu zapewnienie Polsce realnego udziału w tym procesie i możliwości czerpania z niego wymiernych korzyści. – To nic złego powiedzieć: „Tak, chcemy zarobić wielkie pieniądze dla Polski na odbudowie Ukrainy. Chcemy pomóc, ale chcemy też na tym zarobić”. I do tego potrzebny jest ten szczególny hub, ten szczególny suchy port – stwierdził Donald Tusk.