Mimo spowolnienia kurierzy budują nowe obiekty

Maleje liczba kupujących w sieci, ale kurierskie koncerny inwestują w nowe obiekty, licząc na odbicie w kolejnych latach.

Nowy Jork stawia na… automaty paczkowe

Miasto Nowy Jork otworzyło 10 kwietnia pierwszy z siedmiu automatów paczkowych, które zapewnią darmowy dostęp do skrytek dla dostawców przesyłek kurierskich.

W tym roku ruszą kurierskie przesyłki do Anglii

Firmy kurierskie zaczynają rozwijać przesyłki zagraniczne, InPost zaoferuję tę ofertę także z Polski.

Logistyka e-commerce rośnie trzy razy szybciej niż rynek kontraktowy

Trwa walka o światowe podium, ale odbywa się to kosztem Europy, mimo że regionalny sektor e-zakupów rośnie. W Polsce obserwujemy ekspansję azjatyckich platform, które doganiają krajowych graczy.

Poczta Polska powalczy o drobnicowe przesyłki

Paletowa drobnica mocno rozwija się od dekad i narodowy operator zamierza skorzystać z rozwoju tego rynku.

Internetowe sklepy podbijają nowe rynki, ale rosną zwroty

Internetowy handel staje się coraz bardziej międzynarodowy, ale koszty ostatniej mili muszą być niskie, co widać po trudnościach w organizacji dostaw tego samego dnia.

Jak stabilne są prognozy dla sektora TSL w 2024 roku?

Spodziewana poprawa w światowej spedycji morskiej i lotniczej oraz w europejskim transporcie drogowym. O kondycji sektora TSL zdecydują dynamika PKB, inflacja, ceny paliw, dostęp do finansowania i wielka niewiadoma, czyli rozwój wydarzeń na Morzu Czerwonym.

InPost pomaga Poczcie Polskiej

Wiosenna fala podwyżek cen usług kurierskich pomoże Poczcie Polskiej, która czeka na rekompensatę za świadczenie usług powszechnych.

Kto przywróci zwroty do sprzedaży?

Internetowy handel walczy ze zwrotami z pomocą firm kurierskich i logistycznych.

Na czym świąteczna logistyka zarobi w tym roku najwięcej?

To nie był wymarzony rok dla sektora TSL i handlu w Polsce. Nadzieję pokładano w ostatnim kwartale, zwłaszcza że świąteczne wydatki Polaków miały być wyższe niż zeszłoroczne, jednak za większe budżety gwiazdkowe w sporej części odpowiada inflacja.

DHL Parcel stawia na międzynarodowe przesyłki

DHL Parcel dokonał pod Poznaniem jednej z największych w Polsce inwestycji branży kurierskiej, mając na względzie obsługę przesyłek zagranicznych. Konkurencja nie odpuszcza.

Przemysł samochodowy napędza branżę kurierską

Wśród instytucjonalnych klientów branży kurierskiej rośnie znaczenie przemysłu motoryzacyjnego. Pomimo gospodarczych zawirowań, to ważny klient dla globalnych firm logistycznych.

DPD zwiększa dostępność punktów OOH a Klienci robią zakupy z wyprzedzeniem

Prezes DPD Polska Rafał Nawłoka mówi o nowych formach doręczeń i elektryfikacji transportu.

Czy mikrohub to wielki pomysł?

Poznań sprawdzi czy mikrohub pomoże uporządkować dostawy kurierskie w miastach. Unijny projekt ruszy za 1,5 roku.

Nadchodzi rok globalnego e-handlu

Rok 2024 przyniesie szybką ekspansję e-sklepów na zagraniczne rynki. Oznacza to boom dla firm kurierskich.

Wtórny rynek napędza kurierkę

Sprzedaż używanych ubrań jest najszybciej rosnącym segmentem internetowego handlu, który daje zarobić także kurierom.

Na ścianie zachodniej przybywa magazynów

Dla importerów oraz eksporterów przybywa magazynów na ścianie zachodniej oraz na Pomorzu.

Hasłem dnia oszczędności i presja na ceny

Klienci firm logistycznych odczuwają spadki zamówień i oczekują od dostawców zarówno szybkich jak i systemowych oszczędności.