E-commerce pomoże logistyce w kryzysie, ale cena będzie wysoka

Topniejące prognozy dla światowej gospodarki są wciąż łaskawe dla sektora e-commerce i obsługujących go film logistycznych. Spowolnienie w obu branżach jest jednak nieuniknione, zmusi e-sklepy do cięcia kosztów i rezygnacji z darmowych zwrotów.

Państwowy wyścig do przesyłek ekspresowych

Orlen Paczka konkuruje z Poczta Polską na rynku przesyłek ekspresowych. Obie spółki rozbudowują sortery i automaty paczkowe.

W Europie Zachodniej rynek e-handlu dostaje zadyszki

Deweloperzy inwestują w magazyny dla e-handlu, ale inflacja odbija się także na zakupach w internecie, zmuszając do obniżenia kosztów ostatniej mili.

Sprostowanie

Informacji zawartych w artykule pt. ,,Automaty paczkowe fundamentem sukcesu kurierów" z dnia 18 października 2022 roku.

W biznesie międzynarodowym czas to pieniądz

Tomasz Buraś, prezes zarządu w DHL Express Polska, wyjaśnia, jakie zalety ma oferta jego firmy, obsługującej międzynarodowe ekspresowe przesyłki lotnicze.

Jesienne szczyty logistyczne

Logistycy od lat walczą ze szczytami transportowymi. Trudno wskazać zwycięzców, ale pomysłów na złagodzenie dolegliwości jest kilka.

Logistyka kontraktowa dotarła do działów transportu

Danone oraz ID Logistics stworzyli w Polsce spółkę zastępującą dział transportu producenta spożywczego.

Poczta Polska realizuje wartą 300 mln zł inwestycję w sieć automatów paczkowych

Pomimo inflacji państwowy operator stawia na rynek kurierski, inwestuje w sortownie oraz automaty paczkowe.

Automaty paczkowe fundamentem sukcesu kurierów

Elektroniczny handel ma świetlaną przyszłość i dla jego obsługi firmy kurierskie czynią duże inwestycje w dostawy ostatniej mili.

Partnerstwo, innowacje, kompetencje – New Procurement na konferencji PROCON/POLZAK 2022

Po dwóch latach eksperymentów i doświadczeń z wymuszonymi przez pandemię spotkaniami online, największa konferencja zakupowa w tej części Europy powraca w pełni stacjonarnym wydaniu.

Europejscy kurierzy dostarczyli konsumentom w 2021 roku ponad 10 mld paczek

Poprzedni rok był lepszy niż przewidywano. Dla branży wyzwaniem jest szybka rozbudowa automatów paczkowych.

UPS umacnia się w dystrybucji leków

Trwa walka o zdobycie jak największych udziałów w lukratywnym rynku dystrybucji leków.

Miliardowy interes na zwrotach w e-handlu

Coraz więcej operatorów logistycznych i platform sprzedażowych zabiega o klienta oferując łatwe zwroty.

Poczta Polska rozpocznie od września walkę na automaty paczkowe z InPostem

Narodowy operator kurierski i pocztowy uruchomi zewnętrzne automaty paczkowe, o funkcjonalności podobnej do paczkomatów InPost. Według specjalistów nie jest za późno na taki ruch.

Logistyka e-commerce uzależniła się od pandemicznych nawyków konsumentów

Słabnie globalna sprzedaż i dynamika wzrostu e-commerce, jednocześnie sprzedawcy i dostawcy odziedziczyli pandemiczne nawyki klientów, które zwiększają presję na wydajność łańcucha logistycznego i podnoszą jego koszt.

Europejski zielony wyścig do automatów paczkowych

Klienci, rosnące koszty i unijne ograniczenia emisji CO2 zmuszą firmy kurierskie do coraz większych inwestycji w automaty paczkowe.

Co to jest Fulfillment i dlaczego warto z niego korzystać?

Fulfillment jest usługą logistyczną, która zyskuje coraz większe zainteresowanie wśród firm korzystających z e-commerce. Działania usprawniające procesy magazynowania, sprzedaży, a także spedycji odgrywają ogromną rolę w prowadzeniu internetowego sklepu. Przekazanie zleceń do zewnętrznej obsługi zapewnia korzyści finansowe, a także umożliwia ekspansję sprzedaży i rozwój promocji.

Urzędy i banki nadal chętnie wysyłają listy. Ich liczba rośnie jak przed pandemią

Niezależny operator pocztowy Speedmail osiągnął w ub.r. dynamikę wzrostu podobną do czasów sprzed pandemii.