Reklama

Kontenery nie pojadą na wschód

Kolejarze widzą szansę w przewozach intermodalnych, ale niejasne przepisy sankcyjne stawiają rozwój tej gałęzi transportu pod znakiem zapytania.

Publikacja: 12.07.2025 17:46

Kontenery nie pojadą na wschód

Pesa

Foto: Pesa

W pierwszym kwartale koleje przewiozły 680,7 tys. TEU o masie 6,63 mln ton. Jest to odpowiednio o 3,55 proc. więcej niż w tym samym okresie roku poprzedniego i 2,49 proc. mniej. Praca przewozowa zmalała o 3,88 proc. do 2,21 mld tkm, podał Urząd Transportu Kolejowego. 

Udział przewozów kontenerów w pracy kolei w Polsce sięgnął 16,56 proc. i jest to najwyższa wartość w historii polskich przewozów kolejowych. Największy udział zdobyło PCC Intermodal (21,91 proc.), przed PKP Cargo (18,80 proc.) i DB Cargo Polska (13,51 proc.). 

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Szynowy
Na kolejach ruch rośnie, na drogach stabilnie
Szynowy
Polscy producenci: od sterowników po sterowanie kolejowe
Szynowy
Stadler: Alstom wprowadził w błąd PKP Intercity
Szynowy
Powolutku naczepy trafiają na tory
Szynowy
Manewry Zapad biją rykoszetem w Chiny. Pekin upomina się o kolejową trasę do UE
Reklama
Reklama