Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 29.09.2025 15:08 Publikacja: 26.06.2025 09:13
Nowa lokomotywa Pesa Gama 3.0 trafi do klientów w 2026 roku.
Foto: Pesa
Newag i Pesa zapowiadają, że nowa generacja ich lokomotyw będzie wielosystemowa. Newag wykorzysta napędy Medcom, zaś Pesa hiszpańskiego Ingeteam. – Wzorujemy się na dwunapięciowych pociągach na 200 km/h dla RegioJet, które jesienią trafią na próby – wyjaśnia dyrektor ds. Projektów Strategicznych i Komunikacji Maciej Grześkowiak. – Klienci pytają o modele dwunapięciowe na Polskę i Czechy lub na Polskę i Niemcy – dodaje Grześkowiak.
Przewiduje, że lokomotywy wielonapięciowe Pesy pojawią się za 3-4 lata. Będą to pojazdy nowej generacji Gama 3.0. Czeka je konkurencja z solidnie umocowanymi na rynku wielosystemowymi Vectronami Siemensa, lokomotywami Traxx Alstoma i Stadlera. Wszystkie trzy firmy mają nowe generacje lokomotyw.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Zamknięta z powodu manewrów Zapad granica z Białorusią wstrzymuje wart 30 mld dol. rocznie chiński eksport do Un...
Eksport do Chin jest obaczony ryzykiem wynikającym z uwarunkowań politycznych i gospodarczych. Jego wielkość zma...
Można kupić decyzję środowiskową pozwalającą na wniesienie terminalu intermodalnego w Emilianowie pod Bydgoszczą.
Polacy ruszyli na wakacje, zapełniły się pociągi, zniknęła konkurencja przewoźnika dalekobieżnego z regionalnymi...
Pesa stawia na wodór i dokonała pierwszego regularnego przejazdu lokomotywy wodorowej. Alstom zaś wygrał duży ko...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas