Logistycy i koncerny samochodowe budują ładowarki dla ciężarówek

Koncerny logistyczne, producenci samochodów samodzielnie inwestują w ładowarki dla samochodów ciężarowych, aby nie wypaść z rynku.

Volta rozpocznie sprzedaż elektrycznych ciężarówek w trzecim kwartale

Miejskie ciężarówki dystrybucyjne Volta Zero otrzymała w marcu europejskie dopuszczenie do sprzedaży.

Polskie silniki elektryczne z fabryki indyjskiego koncernu

Na elektryfikacji samochodów mogą zarobić także polscy dostawcy, a jest już kilku, którzy mają światowy poziom produktu.

Solaris po raz pierwszy ze stratą

Braki komponentów obniżyły rentowność. Napędy zeroemisyjne są szansą na światową ekspansję Solarisa.

Technologie wodorowe powoli rozkręcają się w Polsce

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej podpisał ze spółką PAK-PCE Stacje H2 umowę na dofinansowanie budowy 5 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru.

Ruszyły prace nad polską gigafabryką za 30 mln zł

Impact Clean Power Technology podwaja moce produkcyjne. W 2024 roku produkować będzie 16 tys. systemów bateryjnych o łącznej pojemności 1,2 GWh.

Propozycje Komisji Europejskiej przeraziły przewoźników

Komisja proponuje cel zerowych emisji od 2030 roku dla nowych autobusów miejskich i redukcję emisji CO2 o 90 proc. dla nowych samochodów ciężarowych do 2040 roku.

Zeroemisyjne floty pod znakiem zapytania

Przeszkodą w popularyzacji elektrycznych ciężarówek są wysokie ceny energii oraz brak sieci ładowarek. Bez państwowych dopłat system nie ruszy. Przewoźnicy chcą silników spalinowych.

Rządy krajów Beneluksu i Danii chcą jak najszybciej bezemisyjnych ciężarówek

Belgia, Dania, Holandia i Luksemburg domagają się od Komisji Europejskiej, aby transport drogowy ponosił obciążenia wynikające z uzgodnionego w Porozumieniu Paryskim ograniczeniu emisji CO2.

Bez unijnej kasy elektryki sprzedają się słabo

Brak unijnych dopłat spowolnił rozbudowę miejskich flot elektrycznych autobusów. Przewoźnicy stracili zaufanie do napędów gazowych.

Przed ciężarówkami urośnie granica na Odrze

Elektryfikacja transportu ciężkiego może odciąć polskich przewoźników od zachodnich rynków.

Rozpala się wojna na samochodowe baterie

Przemysł i politycy walczą o kontrolę łańcuchów dostaw materiałów do akumulatorów litowo-jonowych. W zmaganiach uczestniczy też polska firma.

Nowe filary Famuru, rośnie dostawca technologii dla zielonej energetyki

Famur odchodzi od górnictwa do fotowoltaiki i akumulatorów. Zmienia nazwę na Grenevia.

Ostatnie 4 lata spokoju dla przewoźników drogowych

Już za kilka lat toczona przez Unię wojna klimatyczna podniesie ceny przewozów i może doprowadzić do konsolidacji branży transportu drogowego.

Czy wodór będzie paliwem przyszłości?

Koncerny samochodowe przygotowują się do wdrożenia wodorowych ciężarówek. Nowe paliwo ma zalety, ale też i wady. Możliwe, że lepszą alternatywą są biopaliwa.

Łamigłówki nad elektryfikacją ostatniej mili

Elektryfikacja lekkiej dystrybucji miejskiej będzie sporym wyzwaniem dla większości przewoźników.

Pesa przygotuje nową konstrukcję lokomotywy wodorowej

Na rynki eksportowe bydgoski producent przygotuje nową lokomotywę wodorową. Pierwsza wodorowa konstrukcja wiosną wejdzie do eksploatacji.

Pierwsze w Polsce ładowarki dużej mocy dla ciężarówek staną w połowie roku

Zanim UE przyjmie dyrektywę AFIR i zacznie budować ładowarki dużych mocy, Ekoen i Scania już zaczęły przygotowania do budowy takiego urządzenia.