Planeta już nie płonie?

Trump zerwał z „zieloną” polityką i postawił na konkurencyjność amerykańskiej gospodarki, co zmusiło unijnych polityków do przeglądu strategii. Czy zrobią pół kroku wstecz ideologicznej krucjacie?

Administracja wyrzuci w błoto 2 mld zł

Dopłaty nie zelektryfikują transportu ciężkiego, zrujnują za to ceny na rynku wtórnym i pozostaną kosztownym eksperymentem, co widać po rynku aut osobowych.

Solaris wchodzi na wielki nowy rynek

Produkowane w Polsce elektryczne Solarisy będą woziły mieszkańców stanu Waszyngton. To pierwszy krok na obiecującym rynku.

Wysokie napięcie porazi klientów elektrycznych zestawów

Energochłonne w produkcji elektryczne naczepy są, podobnie jak e-ciężarówki, usilnie promowane przez unijne regulacje. Konsumenci nie są gotowi na wzrost cen transportu.

Chińczycy w autobusowym natarciu

Europejscy producenci autobusów tracą lokalny rynek, odwołują się także do kapitałowej pomocy z Chin.

Elektryki zmuszą do wydania miliardów na drogi

Komisja Europejska lekkomyślnie podchodzi do elektryfikacji transportu ciężkiego, nie patrząc na koszty tego procesu, który wymagać będzie wydania dziesiątków miliardów złotych na wzmocnienie dróg.

Elektryczne autobusy potrzebują wtyczek i kroplówki

Rośnie zadłużenie miast, a uzależniony od rządowych dopłat rynek autobusów elektrycznych jest bardzo niestabilny, co zniechęca firmy przewozowe do inwestycji w tego rodzaju tabor.

Wnioski po pożarach elektrycznych autobusów

Francuskie Biuro Badania Katastrof w Ruchu Lądowym BEA-TT ujawniło w raporcie przyczynę pożaru dwóch elektrycznych autobusów w Paryżu. Będą zmiany w przepisach homologacyjnych.

Przemysł motoryzacyjny porażony prądem

Europejskie Stowarzyszenie Dostawców Motoryzacyjnych CLEPA alarmuje, że narzucona przez unijnych polityków elektromobilność rujnuje przemysł samochodowy.

Europejscy producenci autobusów boją się chińskiej konkurencji

Chińczycy szybko przejmują europejski rynek autobusów miejskich, lokalni producenci domagają się równych zasad konkurencji i ochrony rynku.

Czy wodór zastąpi olej napędowy?

Przemysł maszynowy liczy, że wodór stanie się w niedalekiej przyszłości paliwem dla ciężarówek. O prymat walczy ogniwo paliwowe z silnikiem tłokowym.

Recykling akumulatorów razem z producentami

Inwestorzy otwierają zakłady recyklingu litowych akumulatorów, ale fabryki tych urządzeń zwijają się.

Elektryczne ciężarówki w cieniu sprzedaży aut osobowych

Doświadczenia w sprzedaży elektrycznych aut osobowych każą powątpiewać w elektryczną strategię producentów ciężarówek. W odróżnieniu do przepisów, klienci nie są gotowi na elektryfikację.

Ładowarki i elektryki z salonu w Hanowerze

Chińscy producenci ciężarówek i akumulatorów tłoczą się na tegorocznej wystawie samochodów użytkowych w Hanowerze.

Kto wytrzyma ceny syntetycznych paliw?

Według unijnych polityków, 1,6 mln ciężkich samochodów ciężarowych zarejestrowanych w UE będzie musiało przejść na napęd elektryczny lub paliwa syntetyczne. Ich wysokie ceny odstraszają klientów.

Wodór wkrótce w ciężarówkach

Napęd wodorowy zawita do ciężarówek. Nie chodzi jednak o ogniwa paliwowe, a dostosowane do nowego paliwa silniki tłokowe. Takie modele będą tańsze od wyposażonych w ogniwa.

Niejasna przyszłość wodorowej strategii UE

Cele UE dotyczące wodoru są niewykonalne, stwierdził Europejski Trybunał Obrachunkowy (ETO) w raporcie na temat stanu unijnej strategii wodorowej. Przyszłość kluczowej strategii dekarbonizacji zawartej w Zielonym Ładzie jest zagrożona.

Bogatsze samorządy sypną kasą na transport

Ministerstwo Finansów przygotowało propozycje zmian w finansowaniu samorządów. Może skorzystać na tym transport autobusowy, który otrzyma stabilne finansowanie.