Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej podpisał ze spółką PAK-PCE Stacje H2 umowę na dofinansowanie budowy 5 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru.
Komisja proponuje cel zerowych emisji od 2030 roku dla nowych autobusów miejskich i redukcję emisji CO2 o 90 proc. dla nowych samochodów ciężarowych do 2040 roku.
Przeszkodą w popularyzacji elektrycznych ciężarówek są wysokie ceny energii oraz brak sieci ładowarek. Bez państwowych dopłat system nie ruszy. Przewoźnicy chcą silników spalinowych.
Belgia, Dania, Holandia i Luksemburg domagają się od Komisji Europejskiej, aby transport drogowy ponosił obciążenia wynikające z uzgodnionego w Porozumieniu Paryskim ograniczeniu emisji CO2.
Koncerny samochodowe przygotowują się do wdrożenia wodorowych ciężarówek. Nowe paliwo ma zalety, ale też i wady. Możliwe, że lepszą alternatywą są biopaliwa.