Elektroauta nie pojadą z braku akumulatorów

Europejski Trybunał Obrachunkowy skrytykował Komisję Europejską za zbyt powolne przygotowanie własnych fabryk akumulatorów, co zagraża elektromobilności.

Przewoźnicy wolą e-naczepy niż e-ciężarówki

IRU apeluje do Komisji Europejskiej o pozostawienie silników spalinowych, bo elektryfikacja transportu ciężkiego to ślepa uliczka.

Magnum Optimum® 1208 w transporcie baterii do samochodów elektrycznych

Mimo tego, że część kierowców wciąż nie jest przekonanych do zmiany samochodu na elektryczny, wydaje się, że branża automotive jasno obrała kierunek rozwoju. Jej przyszłość jest zasilana prądem. Do wymagań elektromobilności dostosowuje się też logistyka. Świetnym przykładem na potwierdzenie tej tezy jest Magnum Optimum® 1208, który idealnie nadaje się do transportu baterii do samochodów elektrycznych.

Amerykańscy przewoźnicy sceptycznie o elektrycznych ciężarówkach

W USA potrzeba bilion dolarów na zastąpienie diesli elektrykami. Do tego jeszcze niezbędne są wydatki na sieć ładowarek. Czy klienci przewoźników uniosą ten ciężar?

Solaris trzęsie wodorowym rynkiem

Wielkopolska firma zdobyła największy w Europie kontrakt na dostawę wodorowych autobusów.

Producenci ciężarówek inwestują dziesiątki milionów euro we własne akumulatory

Koncerny samochodowe planują, że za 7 lat połowa wyjeżdżających z fabryk ciężarówek będzie miała napęd elektryczny. Dlatego uruchomiają produkcje akumulatorów.

Daimler Trucks stworzył w USA perspektywiczną spółkę

Wiodący gracze północnoamerykańskiego rynku będą produkować własne ogniwa do akumulatorów litowo-jonowych.

Ciężarowe elektryki na próbach

W Polsce ruszyły pierwsze próby elektrycznych ciężarówek na stałych trasach.

Naczepa z własnym napędem

Zielona strategia wymusza instalację z naczepach elektrycznych silników i ciężkich baterii.

Nie ma chętnych do budowy sieci ładowarek dla ciężarówek

Państwa mają zbudować sieć ładowarek, przed czym się bronią. Bez infrastruktury przejście na elektryczne ciężarówki nie będzie możliwe.

Ciężarowe Volvo idzie w gaz

Po niedawnych kłopotach z dostawcami, koncerny chętniej związują spółki z kooperantami, mające zapewnić dostęp do części.

Nie ma chętnych do budowy ładowarek na MOP, więc GDDKiA zmienia zasady dzierżawy

Wysokie nakłady na ładowarki nie zwracają się i opóźniają budowę miejsc wypoczynku dla zmotoryzowanych.

MBC Trans odebrało pierwszą w Polsce elektryczną ciężarówkę Volvo z wysoką kabiną

Elektryczne ciężarówki nie muszą jeździć tylko w dużych korporacjach, choć kilometr przebiegu takiego samochodu jest zaporowo drogi z powodu wysokiej ceny auta oraz infrastruktury.

Mega wyzwania megaładowarek

Wdrożenie do użytkowania elektrycznych ciężarówek będzie bardzo kosztowne. Wszyscy wskazują jakie korzyści odniesie środowisko, ale elektryfikacja stawia potężne wyzwania.

CEVA Logistics i Toyota wypróbują ciężarówkę napędzaną wodorem

Pilotażowy projekt potrwa pięć lat, od końca 2023 roku, został częściowo sfinansowany przez Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu Niemiec.

PGE Energetyka Kolejowa inwestuje w wodorowe napędy

PGE Energetyka Kolejowa S.A. i Sieć Badawcza Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny zamierzają opracować napęd wodorowy.

Przewoźnicy sięgają po pierwsze elektryczne ciężarówki

Holenderskie firmy chętnie testują elektryczne ciężarówki, mają nawet mega ciężarówki o długości całkowitej 25,25 m.

Nowe ogniwa będą tanie jak silniki diesla

Przeznaczone dla ciężarówek ogniwa mają być tańsze i o większej sprawności. W 2026 roku ruszy ich produkcja w fabryce Toyoty.