IRU: dekarbonizacja musi być ekonomicznie usprawiedliwiona

Branża transportu drogowego jest zdecydowanie przeciwna narzuconemu administracyjnie obowiązkowi wykorzystywania elektrycznych samochodów ciężarowych.

MAE: świetlana przyszłość biopaliw

Rządy wymuszają przejście na paliwa alternatywne przepisami. Tam, gdzie administracja wycofała się ze wsparcia, nowe projekty bankrutują.

Europejscy producenci ciężarówek uzależnieni do Chin

Elektromobilność okazuje się pułapką dla całego europejskiego przemysłu samochodowego, który nie potrafi produkować ogniw akumulatorów litowo-jonowych.

Przewoźnicy nie tłoczą się po pieniądze na elektryki i ładowarki

Nie ma wyścigu po subwencje na elektryczne samochody ciężarowe. Dopłaty wymagają od przedsiębiorców znacznych kapitałów własnych.

Koncerny samochodowe chcą wyższych opłat dla diesli

Przemysł samochodowy zainwestował miliardy w niechodliwe elektryki i obawia się, że nakłady się nie zwrócą.

Komisja Europejska i producenci aut chcą jednak elektryfikacji

W samochodach osobowych, lekkich pojazdach użytkowych i pojazdach ciężarowych elektryfikacja będzie dominującą drogą do zerowej emisji.

Fundusz zebrał pierwsze wnioski na dopłaty do elektrycznych ciężarówek

Przewoźnicy przesłali wnioski do NFOSiGW. System dopłat powinien pozwolić na wzrost sprzedaży elektrycznego taboru i ułatwić koncernom osiągnięcie limitów...

Europa jedzie z pełną prędkością na ścianę

Przemysł samochodowy, konsumenci i transport drogowy zmagają się z elektryfikacją samochodowych flot.

Wielkie trudności w popularyzacji elektrycznych ciężarówek

Komisja Europejska przygotowuje regulacje zmuszające przewoźników do zakupu elektrycznych pojazdów. Transport opiera się tym pomysłom, we wrześniu kolejna...

To będzie pięć lat kluczowe dla elektromobilności

Europa nie dysponuje tanią technologią przerobu akumulatorów litowo-jonowych. Ich recykling, podobnie jak produkcję, może zdominować na globalnym rynku Azj...

Reklama
Reklama

Delikatna gra koncernów samochodowych w elektromobilność

Popyt na elektryczne ciężarówki jest znikomy, koncerny jednak uruchamiają ich produkcję. MAN prognozuje ogólny wzrost popytu i dokłada nowe zmiany w europe...

Na pieniądze z dopłat trzeba poczekać

Są dopłaty do ciężarówek, ale branża transportowa wskazuje co jeszcze jest potrzebne do elektrycznej transformacji sektora.

Elektryfikacja nie przebiega jak błyskawica

Wysokie ceny taboru, infrastruktury i mitręga administracyjna zniechęcają przewoźników do elektryfikacji ciężarowych flot.

Polska firma narzuca nowy standard tramwajowych napędów

Coraz częściej miasta zamawiając tramwaje żądają oszczędnych napędów z tranzystorami z węglika krzemu, które stają się w Polsce standardem.

Szwedzi cmokają na widok wodorowej lokomotywy Pesy

Wodorowa lokomotywa obsłuży porty i huty. Szwedzi oceniają jej możliwości i nie jest wykluczone, że kupią takie pojazdy.

Drogie wodorowe autobusy polskich miast

Dopłaty do wodorowców rozruszały rynek, jednak wysoka cena nowej, nie do końca sprawdzonej technologii odstrasza włodarzy miast od zakupów.

Nadchodzą podwyżki cen taboru

Elektryfikacja transportu wymaga sporych inwestycji. Producenci sięgają do kieszeni przewoźników.

Solaris zelektryfikuje Kanadę

Wielkopolski producent autobusów dostarczy w przyszłym roku trolejbusy do Vancouver. To jedno z największych zamówień w historii firmy.

Solaris z rekordowymi przychodami

Podpoznański producent autobusów zanotował rekordowe przychody i powrócił do zyskownych operacji.

Krew leje się wśród producentów ogniw paliwowych

Konsoliduje się światowy rynek producentów ogniw paliwowych i elektrolizerów. Inwestorzy stracili entuzjazm dla branży.

Reklama
Reklama