Wodór z lubuskiego dla niemieckich ciężarówek

Unijne wodorowe plany wsparte miliardowymi budżetami zachęcają prywatnych inwestorów do snucia planów wejścia w produkcję wodoru.

Otwiera się wart kilka mld zł rynek ładowarek do elektrycznych ciężarówek

Unijni politycy zakładają, że elektryczne ciężarówki zastąpią modele z dieslem. Nie jest na to przygotowana energetyka.

Zapycha się rynek elektrosamochodów

W Niemczech popyt na elektryczne samochody nie rośnie od kilku miesięcy. Elektrorewolucja traci rozpęd.

Wodór jest zbyt kosztowny dla transportu drogowego

Podwyżki cen wodoru sprawiły, że wodorowe samochody są zupełnie nieopłacalne.

Elektryczne ciężarówki nie naładują akumulatorów

Bez poważnej pomocy państwa nie ma szans na wybudowanie sieci ładowarek dla elektrycznych ciężarówek.

Gigafactory pod Warszawą

Podwarszawska spółka Impact Clean Power Technology rusza z budową fabryki akumulatorów litowo-jonowych. Zakład rozpocznie produkcję w 2024 roku.

Masz firmę? Nowym furgonem eVito zajedziesz dalej

Koniec narzekania – koronny argument przeciwników elektrycznych samochodów dostawczych, czyli zbyt mały zasięg, odjeżdża w siną dal. Nowy furgon eVito Mercedesa przejedzie na jednym ładowaniu 265 km, co zadowoli już nie tylko miejskich dostawców czy kurierów, ale także działających w aglomeracji serwisantów i usługodawców.

Dla ładowarek jest moc, na farm fotowoltaicznych już nie

Rozbudowa floty elektrycznych ciężarówek wymusi budowę setek ładowarek. Mogą one wyczerpać moce przyłączeniowe.

Zakaz rejestracji spalinowych aut osobowych i lekkich dostawczych od 2035 roku

Parlament Europejski przychylił się do wypracowanej wspólnie z przemysłem samochodowym propozycji Komisji Europejskiej wprowadzenia „zeroemisyjnych flot” od 2035 roku.

Polskie ogniwo paliwowe już pracuje

Ogniwa już są, ale problemem jest niska efektywność energetyczna produkcji zielonego wodoru.

Ekoenergetyka o całe lata przed Siemensem

Zapowiada się walka między koncernami i startupami o rynek ładowarek dużych mocy.

Ślepa droga dla elektrycznych ciężarówek

Kłopoty z budową ładowarek dla lekkich samochodów dostawczych i osobowych to nic w porównaniu do wyzwań stojących przed instalatorami ładowarek dla ciężarówek.

Za dwa lata koszty użytkowania elektrycznych ciężarówek będą niższe niż diesli

Scania stawia na elektryczność czerpaną z baterii lub sieci napowietrznej. Według Szwedów wodór będzie niszowym paliwem.

Strategiczne partnerstwo Scanii Polska i Ekoenergetyki

Producent ciężarówek i ładowarek podpisali porozumienie o budowie sieci ładowarek w Polsce.

Polska musi poszukać rezerw mocy dla elektrycznych autobusów

Dofinansowanie do autobusów elektrycznych sprawiło, że są najpopularniejszym w Polsce napędem. Ładowarki mają moce porównywalne do dużych elektrowni.

Bez nowych elektrowni nie ma co marzyć o elektrycznych ciężarówkach

Komisja Europejska narzuciła plan odejścia od ciężarówek z napędem spalinowym. Do napędu elektrycznych ciężarówek brakuje jednak prądu. W całej Europie.

Ekologia na głowie: cena kilograma wodoru zapiera dech

Koszmarnie drogie paliw alternatywne pokazują, że nie są żadną alternatywą.

Maersk kupi 300 elektrycznych ciężarówek do obsługi amerykańskich magazynów

Einride obiecało dostarczyć 300 pojazdów i 150 ładowarek w latach 2023-2025 do wybranych miast w USA.