Daimler Buses został klientem BMZ Poland

Międzymiastowe autobusy Daimlera będą miały baterie zaprojektowane i produkowane w Polsce, przez niemiecką firmę.

Ruszają próby szybkiego ładowania elektrycznych ciężarówek

Przemysł rozpoczął próby ładowania z mocą jednego megawata. Tak szybkie ładowarki mają otworzyć przed elektrycznymi ciężarówkami rynek przewozów dalekodystansowych.

Co z ładowarkami dla ciężarówek?

Pojawiła się pierwsza ładowarka dużej mocy, jednak budowa kolejnych będzie wyzwaniem dla inwestorów i energetyki.

Powstanie polsko-amerykański zakład recyklingu akumulatorów

W 2026 roku ruszy w Zawierciu zakład recyklingu akumulatorów litowo-jonowych stosowanych w elektrycznych autach.

Elektryczna czy wodorowa przyszłość autobusów?

Możliwe, że polskie miasta zaczną kupować w dużych ilościach wodorowe autobusy, które konkurują z modelami o napędzie elektrycznym.

Nadchodzi nowa generacja Solarisów

Podpoznański producent przygotowuje aż trzy nowe generacje autobusów, które ukażą się w najbliższych latach. Już gotowe są nowe napędy elektryczne.

Orlen ma własną technologię produkcji wodoru

W Jaśle ruszył elektrolizer stałotlenkowy, który może produkować wodór taniej od konkurencyjnych urządzeń.

Przerażające koszty elektryfikacji transportu drogowego

W najbliższych latach przewoźnicy powinni dodatkowo wypracować ponad 350 mld zł, aby do 2030 roku kupić elektryczne ciężarówki i spełnić unijne wymagania środowiskowe.

Przewoźnicy walczą z kryzysem i nowymi napędami

Branża logistyczna i transportowa liczy, że w tym roku wyjdzie z dołka, w jakim znalazła się w 2023 roku i zaraz będzie musiała inwestować w elektryczne ciężarówki.

Elektryki nie mają chętnych na rynku wtórnym

Powoli rośnie flota elektrycznych ciężarówek, pojawiła się pierwsza ogólnodostępna stacja ładowania ciężarówek, ale rynek sceptycznie podchodzi do elektryfikacji floty.

Koniec z tanim ładowaniem u sąsiada

Komisja Europejska zastanawia się jak optymalnie rozbudować się ładowarek dużej mocy.

Rząd zaproponował 3 mld zł na wsparcie elektrycznych ciężarówek

Do 2029 roku ma powstać sieć ładowarek i korzystająca z nich flota elektrycznych samochodów ciężarowych.

Przewoźnicy nie chcą przymusu kupowania elektrycznych ciężarówek

Przedsiębiorcy transportowi uważają, że Unia Europejska nie ma prawa narzucać im limitów zakupów elektrycznych ciężarówek.

Kto rejestruje elektryczne ciężarówki?

Ciężarówki z napędami alternatywnymi rejestrowane są głównie przez dilerów dla prób u klientów.

Scania zapowiada sprzedaż w Polsce regionalnych ciągników siodłowych

Producenci samochodów przekonują, że od elektromobilności nie da się uciec. Inwestują w ładowarki.

Na trudny rynek elektrycznych i wodorowych ciężarówek wchodzi Quantron

Niemieckiego producenta będzie reprezentowała w Polsce wrocławska grupa Team. Sprzedaż ruszy w przyszłym roku.

Chcesz elektryfikacji? Kup sobie elektryczną golarkę!

Sądząc po postępach elektryfikacji rynku aut osobowych, transport ma marne perspektywy elektryfikacji transportu ciężkiego.

Usługi kurierskie i zrównoważony rozwój

Firmy świadczące usługi kurierskie podejmują różne działania, aby chronić środowisko i zarazem jak najlepiej spełnić oczekiwania klientów.