Czy wodór zastąpi olej napędowy?
Przemysł maszynowy liczy, że wodór stanie się w niedalekiej przyszłości paliwem dla ciężarówek. O prymat walczy ogniwo paliwowe z silnikiem tłokowym.
Kto wytrzyma ceny syntetycznych paliw?
Według unijnych polityków, 1,6 mln ciężkich samochodów ciężarowych zarejestrowanych w UE będzie musiało przejść na napęd elektryczny lub paliwa syntetyczne. Ich wysokie ceny odstraszają klientów.
Wodór wkrótce w ciężarówkach
Napęd wodorowy zawita do ciężarówek. Nie chodzi jednak o ogniwa paliwowe, a dostosowane do nowego paliwa silniki tłokowe. Takie modele będą tańsze od wyposażonych w ogniwa.
Niejasna przyszłość wodorowej strategii UE
Cele UE dotyczące wodoru są niewykonalne, stwierdził Europejski Trybunał Obrachunkowy (ETO) w raporcie na temat stanu unijnej strategii wodorowej. Przyszłość kluczowej strategii dekarbonizacji zawartej w Zielonym Ładzie jest zagrożona.
Ciężarówki za wodorowymi autobusami
Koncerny samochodowe przekonują, że przyszłość to napędy wodorowe. Przewoźnicy ładunków wydają się nieprzekonani, a doświadczenie z nowym paliwem zdobywane jest w autobusach.
Elektryki mają pod górę
W Europie powoli rośnie popularność elektrycznych samochodów ciężarowych. Rząd przygotowuje program wsparcia zakupu takich pojazdów.
Czeka nas zalew nowych generacji elektryków
Scania wprowadza nową generację ciężarówek z dużymi akumulatorami. Dostawy rozpoczną się w czerwcu. W niedalekiej przyszłości pojawi się kolejna, ulepszona generacja, o jeszcze niższych kosztach użytkowania.
Z elektryfikacją logistyka musi poradzić sobie sama
Elektryfikację dostaw, zwłaszcza miejskich, które mają dziś największy sens, napędzą trzy czynniki: regulacje, urbanizacja oraz dynamika e-commerce. Hamulcem będzie za to luka infrastrukturalna oraz gigantyczny i niedoszacowany koszt transformacji.
Baterie z Polski dla ciężkich pojazdów
Działające w Polsce spółki zdobyły mocną pozycję wśród dostawców akumulatorów dla autobusów. Mają nadzieję na inne branże, ale groźnymi konkurentami mogą być Chińczycy.
Wodorowe ciężarówki i autobusy coraz bliżej
W Europie powstanie wodorowa infrastruktura do tankowania ciężarówek i pociągów z wodorowym napędem. Orlen i Polsat budują stacje, Niemcy zainwestują w sieć wodorową 20 mld euro.