InPost o ponad połowę powiększył flotę elektrycznych dostawczaków

Firma kurierska będzie dysponowała w Polsce pół tysiącem elektrycznych samochodów dostawczych.

Producent akumulatorów Impact ma nowego właściciela i plany rozbudowy

Impact Clean Power Technology rozpoczyna pod Warszawą budowę wartej ponad 120 mln zł dużej fabryki akumulatorów trakcyjnych.

Posłowie zapewniają ładowarki dla transportu

Europosłowie chcą stacji ładowania samochodów dostawczych co 60 km, ciężarowych co 100 km i stacji tankowania wodoru co 100 km oraz aby statki emitowały mniej zanieczyszczeń.

Komisja Europejska zamierza w listopadzie ogłosić normę czystości spalin Euro VII

Ostatnie diesle przez masowym wejściem napędów elektrycznych i gazowych mają być droższe od obecnych. Idealnie, gdyby uplasowały się w połowie między ceną modeli Euro VI i zeroemisyjnych.

Robi się tłok na rynku ogniw paliwowych

Unijne rządy hojnie dotują wodorowe autobusy, co nie uszło uwadze przemysłu. Nowym graczem na rynku ogniw wodorowych stanie się Impact, który zaoferuje ogniwa Itochu oraz Toshiba.

Ładowarki to wyzwanie dla transportu dalekodystansowego

Prezes Mercedes-Benz Trucks Karin Radstrom mówi o przyszłości elektryfikacji dalekodystansowego transportu drogowego.

Kielecka wystawa pod hasłem elektrobusów

Chociaż ceny prądu szaleją, a według rządowych projektów dla komunikacji miejskiej mogą osiągnąć maksymalny poziom 785 złotych za megawatogodzinę, producenci autobusów przygotowują modele właśnie z elektrycznymi napędami.

Kurierzy już na dobre w elektrykach

Coraz więcej firm kurierskich kupuje duże partie aut elektrycznych. To pierwsza branża, która wykorzystuje nowy napęd w dużej skali.

Elektryczne ciężarówki wymuszą podwyżki frachtów o co najmniej 30 proc.

Elektryczny transport samochodowy jest tak drogi, że nie stać na niego nadawców. W najbliższych latach przewoźnicy będą jedynie eksperymentować z takimi samochodami.

Elektryczne ciężarówki na kablu grubym jak ręka

Megawatowe ładowarki są już gotowe, ale nie ma jeszcze standardu ich podłączenia do samochodu.

UE nie doszacowała własnych planów dekarbonizacji transportu drogowego

Do 2030 r. unijna strategia dekarbonizacji transportu drogowego będzie potrzebować 280 mld euro inwestycji w punkty ładowania, sieci przesyłowe i zdolności produkcyjne energii odnawialnej. Do 2050 r. nakłady te powinny wzrosnąć do 1 bln euro.

Nowi gracze ostrzą sobie zęby na europejski rynek ciężarówek

Elektryczne i wodorowe napędy przyciągnęły nowych graczy, którzy chcą zdobyć część europejskiego rynku ciężarówek. Wszyscy liczą, ile CO2 mniej wyemitują pojazdy, ale nikt nie zwraca uwagi na koszty.

Wystawa w Hanowerze: przemysł zapewnia, że odwrotu od elektryfikacji nie ma

Producenci samochodów użytkowych zapewniają, że nie ma odwrotu od elektryfikacji i wszyscy na targach w Hanowerze przedstawili zelektryfikowane modele ciężarówek i autobusów. Ceny jednak studzą zakupowe emocje.

Raben kupił elektryczne Volvo i będzie świadczył usługi transportu dla Ikei

Transport wewnętrzny Ikei wykorzysta na krótkich dystansach elektryczne ciągniki siodłowe Volvo FM. Przewoźnikiem będzie Raben.

Czy transport publiczny uniesie koszty wodorowych autobusów?

Przewoźnicy nie mogą zdecydować się na wybór napędu nowych autobusów. Na najtańsze w użytkowaniu diesle nie ma unijnych i rządowych dopłat, zaś od elektryków i wodorowych modeli odstrasza wysoka cena energii.

Polskie firmy przygotują wodorowe pociągi

Impact, H. Cegielski - FPS i Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny chcą wejść na wart miliardy euro rynek wodorowych pociągów i przygotują taki pojazd.

Wodorowe ciężarówki to ślepa uliczka w rozwoju taboru

Dalekodystansowe modele na wodór są drogie, wymagają kosztownej infrastruktury i mają beznadziejną sprawność energetyczną.

Zeroemisyjny łańcuch dostaw

Transport i całą gospodarkę europejską czeka wprowadzenie do użytku pojazdów z napędem alternatywnym oraz budowa sieci ładowania akumulatorów i zasilania wodorem.