Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 30.05.2025 12:10 Publikacja: 28.02.2025 11:50
Robert Przybylski
Warszawa jest jednym z niewielu miast mogących pozwolić sobie na zakup za własne pieniądze elektrycznych autobusów.
Foto: Robert Przybylski
Solaris Bus & Coach sprzedał w 2024 roku klientom w 12 krajach łącznie 1525 pojazdów, co oznacza wzrost o 4,7% w porównaniu do 2023 roku. Przychody firmy w 2024 roku sięgnęły 927 mln euro, co oznacza wzrost o ponad 13% w porównaniu do roku 2023 i stanowi historyczny rekord sprzedaży. EBITDA sięgnęła 65,1 mln euro (33,6 mln w 2023 roku), a zysk przed opodatkowaniem wyniósł 14 mln euro, po 16,5 mln euro strat w 2023 roku.
Większa dynamika przyrostu obrotów niż sprzedaży wynika z rosnącej ilości autobusów z napędami alternatywnymi, droższych od diesli. Autobusy i trolejbusy elektryczne, wodorowe, hybrydowe i trolejbusowe stanowiły rekordowe 83% sprzedaży. Solaris zdobył 12,3 % europejskiego rynku autobusów elektrycznych i wodorowych, a w segmencie wodorowym ma 69% udziałów (53% rok wcześniej).
Wysokie ceny taboru, infrastruktury i mitręga administracyjna zniechęcają przewoźników do elektryfikacji ciężaro...
Usługa polega na dopasowaniu inwestycji klienta – lub zbudowaniu portfela od podstaw – do indywidualnej rekomendacji przygotowanej na podstawie jego z celów, sytuacji finansowej, wiedzy o rynku, doświadczenia, podejścia do ryzyka i tolerancji ewentualnych strat.
Coraz częściej miasta zamawiając tramwaje żądają oszczędnych napędów z tranzystorami z węglika krzemu, które sta...
Wodorowa lokomotywa obsłuży porty i huty. Szwedzi oceniają jej możliwości i nie jest wykluczone, że kupią takie...
Dopłaty do wodorowców rozruszały rynek, jednak wysoka cena nowej, nie do końca sprawdzonej technologii odstrasza...
Phishing, ataki DDoS i złośliwe oprogramowanie to stali bywalcy raportów dotyczących zagrożeń w sieci. Od lat są najczęściej wykorzystywanymi przez cyberprzestępców metodami, ale to nie znaczy, że sposób ich działania się nie zmienia.
Elektryfikacja transportu wymaga sporych inwestycji. Producenci sięgają do kieszeni przewoźników.
Gdzie zdobyć wiedzę, która pomoże w zdobyciu patentu motorowodnego?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas