Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 18.10.2025 10:06 Publikacja: 28.02.2025 11:50
Robert Przybylski
Warszawa jest jednym z niewielu miast mogących pozwolić sobie na zakup za własne pieniądze elektrycznych autobusów.
Foto: Robert Przybylski
Solaris Bus & Coach sprzedał w 2024 roku klientom w 12 krajach łącznie 1525 pojazdów, co oznacza wzrost o 4,7% w porównaniu do 2023 roku. Przychody firmy w 2024 roku sięgnęły 927 mln euro, co oznacza wzrost o ponad 13% w porównaniu do roku 2023 i stanowi historyczny rekord sprzedaży. EBITDA sięgnęła 65,1 mln euro (33,6 mln w 2023 roku), a zysk przed opodatkowaniem wyniósł 14 mln euro, po 16,5 mln euro strat w 2023 roku.
Większa dynamika przyrostu obrotów niż sprzedaży wynika z rosnącej ilości autobusów z napędami alternatywnymi, droższych od diesli. Autobusy i trolejbusy elektryczne, wodorowe, hybrydowe i trolejbusowe stanowiły rekordowe 83% sprzedaży. Solaris zdobył 12,3 % europejskiego rynku autobusów elektrycznych i wodorowych, a w segmencie wodorowym ma 69% udziałów (53% rok wcześniej).
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Branża transportu drogowego jest zdecydowanie przeciwna narzuconemu administracyjnie obowiązkowi wykorzystywania...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Rządy wymuszają przejście na paliwa alternatywne przepisami. Tam, gdzie administracja wycofała się ze wsparcia,...
Elektromobilność okazuje się pułapką dla całego europejskiego przemysłu samochodowego, który nie potrafi produko...
Nie ma wyścigu po subwencje na elektryczne samochody ciężarowe. Dopłaty wymagają od przedsiębiorców znacznych ka...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Przemysł samochodowy zainwestował miliardy w niechodliwe elektryki i obawia się, że nakłady się nie zwrócą.
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas