Pierwszy krok ku logistyce bez papieru

Szybko, bez błędów i zbędnych kosztów, czyli zalety elektronicznego obiegu dokumentów odkrywają uczestnicy łańcuchów dostaw.

InPost o ponad połowę powiększył flotę elektrycznych dostawczaków

Firma kurierska będzie dysponowała w Polsce pół tysiącem elektrycznych samochodów dostawczych.

Elektryczne pojazdy na elektronicznej smyczy

Mała ilość energii w akumulatorach w porównaniu do zbiornika paliwa wymusza na użytkownikach elektrycznych aut optymalizację tras. To oznacza wielki rynek dla dostawców oprogramowania do zarządzania flotami.

Producent akumulatorów Impact ma nowego właściciela i plany rozbudowy

Impact Clean Power Technology rozpoczyna pod Warszawą budowę wartej ponad 120 mln zł dużej fabryki akumulatorów trakcyjnych.

Sprostowanie

Informacji zawartych w artykule pt. "Europę czeka paczkomatowy boom" z dnia 19 października 2022 roku.

Polskie magazyny na ścieżce automatyzacji

Poszukiwana większa wydajność, ale i elastyczność procesów. Automatyzacja współdziała z pracą ręczną.

Eurowag kupił Inelo i tworzy cyfrowego giganta obsługi transportu drogowego

Przejęciem Eurowag dwukrotnie powiększył flotę samochodów korzystających z usług grupy i umocnił się w całym regionie Europy środkowej.

Ponadnormatywni na sterowaniu ręcznym

Porucznik dr inż. Igor Betkier z WAT mówi o zarządzaniu ruchem i planowaniu tras dla pojazdów z ładunkami ponadnormatywnymi.

Posłowie zapewniają ładowarki dla transportu

Europosłowie chcą stacji ładowania samochodów dostawczych co 60 km, ciężarowych co 100 km i stacji tankowania wodoru co 100 km oraz aby statki emitowały mniej zanieczyszczeń.

Europę czeka automatowy boom

Firmy kurierskie na potęgę inwestują w automaty paczkowe, tnąc koszty ostatniej mili.

Komisja Europejska zamierza w listopadzie ogłosić normę czystości spalin Euro VII

Ostatnie diesle przez masowym wejściem napędów elektrycznych i gazowych mają być droższe od obecnych. Idealnie, gdyby uplasowały się w połowie między ceną modeli Euro VI i zeroemisyjnych.

Robi się tłok na rynku ogniw paliwowych

Unijne rządy hojnie dotują wodorowe autobusy, co nie uszło uwadze przemysłu. Nowym graczem na rynku ogniw wodorowych stanie się Impact, który zaoferuje ogniwa Itochu oraz Toshiba.

Ładowarki to wyzwanie dla transportu dalekodystansowego

Prezes Mercedes-Benz Trucks Karin Radstrom mówi o przyszłości elektryfikacji dalekodystansowego transportu drogowego.

Kielecka wystawa pod hasłem elektrobusów

Chociaż ceny prądu szaleją, a według rządowych projektów dla komunikacji miejskiej mogą osiągnąć maksymalny poziom 785 złotych za megawatogodzinę, producenci autobusów przygotowują modele właśnie z elektrycznymi napędami.

Kurierzy już na dobre w elektrykach

Coraz więcej firm kurierskich kupuje duże partie aut elektrycznych. To pierwsza branża, która wykorzystuje nowy napęd w dużej skali.

Elektryczne ciężarówki wymuszą podwyżki frachtów o co najmniej 30 proc.

Elektryczny transport samochodowy jest tak drogi, że nie stać na niego nadawców. W najbliższych latach przewoźnicy będą jedynie eksperymentować z takimi samochodami.

Elektryczne ciężarówki na kablu grubym jak ręka

Megawatowe ładowarki są już gotowe, ale nie ma jeszcze standardu ich podłączenia do samochodu.

UE nie doszacowała własnych planów dekarbonizacji transportu drogowego

Do 2030 r. unijna strategia dekarbonizacji transportu drogowego będzie potrzebować 280 mld euro inwestycji w punkty ładowania, sieci przesyłowe i zdolności produkcyjne energii odnawialnej. Do 2050 r. nakłady te powinny wzrosnąć do 1 bln euro.