Holandia znów testuje długie zestawy

Holenderskie władze dopuściły do prób zestawy o długości 32 m.

Autonomiczne ciężarówki Daimlera będą miały lepsze „oczy”

Należący do Daimlera Torc wykupił Algolux, który ma technologię cyfrowego widzenia oraz maszynowej nauki. Daimler chce do końca dekady wprowadzić do sprzedaży w USA autonomiczne ciężarówki.

Inteligentne tachografy pobiorą myto

Axxès i Continental wspólnie opracowały rozwiązanie pozwalające zrezygnować z OBU dla flot pojazdów ciężarowych.

Logistycy i koncerny samochodowe budują ładowarki dla ciężarówek

Koncerny logistyczne, producenci samochodów samodzielnie inwestują w ładowarki dla samochodów ciężarowych, aby nie wypaść z rynku.

Volta rozpocznie sprzedaż elektrycznych ciężarówek w trzecim kwartale

Miejskie ciężarówki dystrybucyjne Volta Zero otrzymała w marcu europejskie dopuszczenie do sprzedaży.

Magazyny przyszłości to idealne połączenie automatyki i umiejętności personelu

Dla większości badanych firm istotne jest znalezienie rozwiązań na optymalizację procesów i zwiększenie efektywności operacyjnej tak, aby móc jak najlepiej odpowiedzieć na współczesne oczekiwania konsumentów - mówi Patrick Bellart, Robotization and Automation Director, FM Logistic.

Polskie silniki elektryczne z fabryki indyjskiego koncernu

Na elektryfikacji samochodów mogą zarobić także polscy dostawcy, a jest już kilku, którzy mają światowy poziom produktu.

Solaris po raz pierwszy ze stratą

Braki komponentów obniżyły rentowność. Napędy zeroemisyjne są szansą na światową ekspansję Solarisa.

Gnojowica znika z rynku, producenci paliw będą się o nią zabijać

Komisja Europejska zgodziła się, aby biometan służył za paliwo dla ciężarówek, choć większość ma jeździć na prąd i wodór. Do stosowania alternatywnych paliw zmuszą przepisy.

Technologie wodorowe powoli rozkręcają się w Polsce

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej podpisał ze spółką PAK-PCE Stacje H2 umowę na dofinansowanie budowy 5 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru.

Ruszyły prace nad polską gigafabryką za 30 mln zł

Impact Clean Power Technology podwaja moce produkcyjne. W 2024 roku produkować będzie 16 tys. systemów bateryjnych o łącznej pojemności 1,2 GWh.

Propozycje Komisji Europejskiej przeraziły przewoźników

Komisja proponuje cel zerowych emisji od 2030 roku dla nowych autobusów miejskich i redukcję emisji CO2 o 90 proc. dla nowych samochodów ciężarowych do 2040 roku.

Zeroemisyjne floty pod znakiem zapytania

Przeszkodą w popularyzacji elektrycznych ciężarówek są wysokie ceny energii oraz brak sieci ładowarek. Bez państwowych dopłat system nie ruszy. Przewoźnicy chcą silników spalinowych.

Rządy krajów Beneluksu i Danii chcą jak najszybciej bezemisyjnych ciężarówek

Belgia, Dania, Holandia i Luksemburg domagają się od Komisji Europejskiej, aby transport drogowy ponosił obciążenia wynikające z uzgodnionego w Porozumieniu Paryskim ograniczeniu emisji CO2.

Bez unijnej kasy elektryki sprzedają się słabo

Brak unijnych dopłat spowolnił rozbudowę miejskich flot elektrycznych autobusów. Przewoźnicy stracili zaufanie do napędów gazowych.

Przed ciężarówkami urośnie granica na Odrze

Elektryfikacja transportu ciężkiego może odciąć polskich przewoźników od zachodnich rynków.

Rozpala się wojna na samochodowe baterie

Przemysł i politycy walczą o kontrolę łańcuchów dostaw materiałów do akumulatorów litowo-jonowych. W zmaganiach uczestniczy też polska firma.

Nowe filary Famuru, rośnie dostawca technologii dla zielonej energetyki

Famur odchodzi od górnictwa do fotowoltaiki i akumulatorów. Zmienia nazwę na Grenevia.