Elektryczne autobusy potrzebują wtyczek i kroplówki

Rośnie zadłużenie miast, a uzależniony od rządowych dopłat rynek autobusów elektrycznych jest bardzo niestabilny, co zniechęca firmy przewozowe do inwestycji w tego rodzaju tabor.

Wnioski po pożarach elektrycznych autobusów

Francuskie Biuro Badania Katastrof w Ruchu Lądowym BEA-TT ujawniło w raporcie przyczynę pożaru dwóch elektrycznych autobusów w Paryżu. Będą zmiany w przepisach homologacyjnych.

Coraz dłuższe ciężarówki na zagranicznych drogach

Przemysł i spedytorzy domagają się dopuszczenia do ruchu w Polsce długich zestawów. Ministerstwo Infrastruktury nie mówi „nie”.

Przemysł motoryzacyjny porażony prądem

Europejskie Stowarzyszenie Dostawców Motoryzacyjnych CLEPA alarmuje, że narzucona przez unijnych polityków elektromobilność rujnuje przemysł samochodowy.

Biometan zastąpi w ciężarówkach wodór

W Polsce powstają biometanownie, z których gaz posłuży do zasilenia samochodów ciężarowych. Biogaz pozwoli zastąpić jedną trzecią importowanego gazu ziemnego, tanio jednak nie będzie.

Europejscy producenci autobusów boją się chińskiej konkurencji

Chińczycy szybko przejmują europejski rynek autobusów miejskich, lokalni producenci domagają się równych zasad konkurencji i ochrony rynku.

Logistycy w gospodarce obiegu zamkniętego

Nowe przepisy UE, takie jak obowiązek selektywnej zbiórki od 2025 roku lub planowana rozszerzona odpowiedzialność producenta za tekstylia (EPR) zobowiązują przemysł do recyklingu, co staje się także zadaniem firm logistycznych.

GenAI w logistyce to raczej przyszłość niż rzeczywistość

Większość organizacji chciałaby zastosować inteligentne algorytmy we własnych operacjach logistycznych. Jednak z dostępnych danych i opinii wyłania się obraz firm, które podejmują się adaptacji będąc nieprzygotowanymi technicznie i merytorycznie.

Coraz bliżej do jazdy na turkusowych światłach

Autonomiczne samochody są coraz bliżej, nowe rozwiązania wprowadzają koncerny w modelach osobowych, jednak przeszkód nadal nie brakuje.

Czy wodór zastąpi olej napędowy?

Przemysł maszynowy liczy, że wodór stanie się w niedalekiej przyszłości paliwem dla ciężarówek. O prymat walczy ogniwo paliwowe z silnikiem tłokowym.

Recykling akumulatorów razem z producentami

Inwestorzy otwierają zakłady recyklingu litowych akumulatorów, ale fabryki tych urządzeń zwijają się.

Elektryczne ciężarówki w cieniu sprzedaży aut osobowych

Doświadczenia w sprzedaży elektrycznych aut osobowych każą powątpiewać w elektryczną strategię producentów ciężarówek. W odróżnieniu do przepisów, klienci nie są gotowi na elektryfikację.

Ładowarki i elektryki z salonu w Hanowerze

Chińscy producenci ciężarówek i akumulatorów tłoczą się na tegorocznej wystawie samochodów użytkowych w Hanowerze.

Kto wytrzyma ceny syntetycznych paliw?

Według unijnych polityków, 1,6 mln ciężkich samochodów ciężarowych zarejestrowanych w UE będzie musiało przejść na napęd elektryczny lub paliwa syntetyczne. Ich wysokie ceny odstraszają klientów.

Wodór wkrótce w ciężarówkach

Napęd wodorowy zawita do ciężarówek. Nie chodzi jednak o ogniwa paliwowe, a dostosowane do nowego paliwa silniki tłokowe. Takie modele będą tańsze od wyposażonych w ogniwa.

Niejasna przyszłość wodorowej strategii UE

Cele UE dotyczące wodoru są niewykonalne, stwierdził Europejski Trybunał Obrachunkowy (ETO) w raporcie na temat stanu unijnej strategii wodorowej. Przyszłość kluczowej strategii dekarbonizacji zawartej w Zielonym Ładzie jest zagrożona.

Bogatsze samorządy sypną kasą na transport

Ministerstwo Finansów przygotowało propozycje zmian w finansowaniu samorządów. Może skorzystać na tym transport autobusowy, który otrzyma stabilne finansowanie.

Ciężarówki za wodorowymi autobusami

Koncerny samochodowe przekonują, że przyszłość to napędy wodorowe. Przewoźnicy ładunków wydają się nieprzekonani, a doświadczenie z nowym paliwem zdobywane jest w autobusach.