Logistycy w gospodarce obiegu zamkniętego
Nowe przepisy UE, takie jak obowiązek selektywnej zbiórki od 2025 roku lub planowana rozszerzona odpowiedzialność producenta za tekstylia (EPR) zobowiązują przemysł do recyklingu, co staje się także zadaniem firm logistycznych.
GenAI w logistyce to raczej przyszłość niż rzeczywistość
Większość organizacji chciałaby zastosować inteligentne algorytmy we własnych operacjach logistycznych. Jednak z dostępnych danych i opinii wyłania się obraz firm, które podejmują się adaptacji będąc nieprzygotowanymi technicznie i merytorycznie.
Czy wodór zastąpi olej napędowy?
Przemysł maszynowy liczy, że wodór stanie się w niedalekiej przyszłości paliwem dla ciężarówek. O prymat walczy ogniwo paliwowe z silnikiem tłokowym.
Kto wytrzyma ceny syntetycznych paliw?
Według unijnych polityków, 1,6 mln ciężkich samochodów ciężarowych zarejestrowanych w UE będzie musiało przejść na napęd elektryczny lub paliwa syntetyczne. Ich wysokie ceny odstraszają klientów.
Wodór wkrótce w ciężarówkach
Napęd wodorowy zawita do ciężarówek. Nie chodzi jednak o ogniwa paliwowe, a dostosowane do nowego paliwa silniki tłokowe. Takie modele będą tańsze od wyposażonych w ogniwa.
Niejasna przyszłość wodorowej strategii UE
Cele UE dotyczące wodoru są niewykonalne, stwierdził Europejski Trybunał Obrachunkowy (ETO) w raporcie na temat stanu unijnej strategii wodorowej. Przyszłość kluczowej strategii dekarbonizacji zawartej w Zielonym Ładzie jest zagrożona.
Ciężarówki za wodorowymi autobusami
Koncerny samochodowe przekonują, że przyszłość to napędy wodorowe. Przewoźnicy ładunków wydają się nieprzekonani, a doświadczenie z nowym paliwem zdobywane jest w autobusach.
Elektryki mają pod górę
W Europie powoli rośnie popularność elektrycznych samochodów ciężarowych. Rząd przygotowuje program wsparcia zakupu takich pojazdów.
Czeka nas zalew nowych generacji elektryków
Scania wprowadza nową generację ciężarówek z dużymi akumulatorami. Dostawy rozpoczną się w czerwcu. W niedalekiej przyszłości pojawi się kolejna, ulepszona generacja, o jeszcze niższych kosztach użytkowania.
Z elektryfikacją logistyka musi poradzić sobie sama
Elektryfikację dostaw, zwłaszcza miejskich, które mają dziś największy sens, napędzą trzy czynniki: regulacje, urbanizacja oraz dynamika e-commerce. Hamulcem będzie za to luka infrastrukturalna oraz gigantyczny i niedoszacowany koszt transformacji.