Należący do Daimlera Torc wykupił Algolux, który ma technologię cyfrowego widzenia oraz maszynowej nauki. Daimler chce do końca dekady wprowadzić do sprzedaży w USA autonomiczne ciężarówki.
Dla większości badanych firm istotne jest znalezienie rozwiązań na optymalizację procesów i zwiększenie efektywności operacyjnej tak, aby móc jak najlepiej odpowiedzieć na współczesne oczekiwania konsumentów - mówi Patrick Bellart, Robotization and Automation Director, FM Logistic.
Komisja Europejska zgodziła się, aby biometan służył za paliwo dla ciężarówek, choć większość ma jeździć na prąd i wodór. Do stosowania alternatywnych paliw zmuszą przepisy.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej podpisał ze spółką PAK-PCE Stacje H2 umowę na dofinansowanie budowy 5 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru.
Komisja proponuje cel zerowych emisji od 2030 roku dla nowych autobusów miejskich i redukcję emisji CO2 o 90 proc. dla nowych samochodów ciężarowych do 2040 roku.
Przeszkodą w popularyzacji elektrycznych ciężarówek są wysokie ceny energii oraz brak sieci ładowarek. Bez państwowych dopłat system nie ruszy. Przewoźnicy chcą silników spalinowych.
Belgia, Dania, Holandia i Luksemburg domagają się od Komisji Europejskiej, aby transport drogowy ponosił obciążenia wynikające z uzgodnionego w Porozumieniu Paryskim ograniczeniu emisji CO2.