Coraz dłuższe ciężarówki na zagranicznych drogach

Przemysł i spedytorzy domagają się dopuszczenia do ruchu w Polsce długich zestawów. Ministerstwo Infrastruktury nie mówi „nie”.

Biometan zastąpi w ciężarówkach wodór

W Polsce powstają biometanownie, z których gaz posłuży do zasilenia samochodów ciężarowych. Biogaz pozwoli zastąpić jedną trzecią importowanego gazu ziemnego, tanio jednak nie będzie.

Logistycy w gospodarce obiegu zamkniętego

Nowe przepisy UE, takie jak obowiązek selektywnej zbiórki od 2025 roku lub planowana rozszerzona odpowiedzialność producenta za tekstylia (EPR) zobowiązują przemysł do recyklingu, co staje się także zadaniem firm logistycznych.

Coraz bliżej do jazdy na turkusowych światłach

Autonomiczne samochody są coraz bliżej, nowe rozwiązania wprowadzają koncerny w modelach osobowych, jednak przeszkód nadal nie brakuje.

Czy dekarbonizacja i ESG są dla logistyki błękitnym oceanem?

Nawet 15% przychodów pochodzących z globalnej logistyki może za 6 lat należeć do zielonych operatorów, co oznacza rynek usług o wartości 350 mld dol.

Koniec szantażu Rosji. Nowe źródło taniego i ekologicznego paliwa jądrowego

Chińscy naukowcy opracowali nową metodę pozyskiwania uranu z wody morskiej, gdzie znajduje się go aż 4,5 mld ton. To może być ratunek dla wielu krajów w związku z ograniczeniem eksportu uranu przez Rosję.

Nadchodzą próby autonomicznych aut w miastach

Rządy łaskawym okiem spojrzą na autonomiczne samochody w miastach.

Sieci kurierskie przed logistycznym boomem rynku wtórnego

Od logistyki zwrotnej tylko krok do odzysku opakowań i logistyki materiałów do recyklingu. Sieci KEP przygotowują się do nowej roli.

Wkrótce homologację uzyska pierwsza polska wodorowa lokomotywa

Do prób wodorowej lokomotywy Pesy już przymierza się Orlen. Nie wykluczeni są także inni użytkownicy.

Holandia znów testuje długie zestawy

Holenderskie władze dopuściły do prób zestawy o długości 32 m.

Autonomiczne ciężarówki Daimlera będą miały lepsze „oczy”

Należący do Daimlera Torc wykupił Algolux, który ma technologię cyfrowego widzenia oraz maszynowej nauki. Daimler chce do końca dekady wprowadzić do sprzedaży w USA autonomiczne ciężarówki.

Gnojowica znika z rynku, producenci paliw będą się o nią zabijać

Komisja Europejska zgodziła się, aby biometan służył za paliwo dla ciężarówek, choć większość ma jeździć na prąd i wodór. Do stosowania alternatywnych paliw zmuszą przepisy.

Handel emisjami pchnie ceny transportu na wyżyny

Objęcie transportu drogowego ETS zwiększy jego koszty o 5,6 mld euro.

Logistyka odpowiedzialna wobec środowiska

DB Schenker stawia sobie za cel neutralność klimatyczną i publikuje raport środowiskowy.

Jak zmniejszyć emisje CO2 w logistyce?

Grupa Raben przeciera szlak branży w redukcji śladu węglowego z działalności logistycznej.