Parlament Europejski potwierdził, że będzie kontynuował prace nad dopuszczeniem w ruchu międzynarodowym długi zestawów (mierzących 25,25 m). Ministerstwo Infrastruktury nie wyklucza, że będzie chciało przyjrzeć się sprawie wykorzystania takich zestawów na polskich drogach.
Podczas sejmowej komisji infrastruktury 9 października zastępczyni dyrektor Departamentu Transportu MI przyznała, że resort dostrzega korzyści z wprowadzenia do użytku takich zestawów i nie wyklucza rozpoczęcia prób na wybranych drogach publicznych przez wytypowane podmioty transportowe. – Niestety nie potrafiła podać terminu rozpoczęcia prób – zaznacza wiceprzewodniczący Rady Polskiej Izby Spedycji i Logistyki Jerzy Gębski.
Czytaj więcej
Turcy nie sprzedadzą aktywów duńskiej firmie DFDS. W ostatniej chwili wycofali się z umowy.
PISiL wystąpił z inicjatywą pokazu dla MI jazdy długich zestawów. Miały dobyć się w 2024 roku, ale resort nie potrafił wskazać dogodnego terminu i pokaz został przeniesiony na wiosnę. PISiL zamierza zaprosić na jazdy próbne przedstawicieli GITD, GDDKiA, Instytutu badawczego Dróg i Mostów.
Coraz dłuższe
Polska administracja zastanawia się nad nowymi wymiarami ciężarówek, tymczasem Czechy, Hiszpania, Holandia, Niemcy od lat pozwalają na użytkowanie takich aut na wybranej sieci drogowej. W Polsce Elmex na zlecenie Volkswagena dokonał próbnego przejazdu 25,25-metrowym zestawem z zadowalającymi rezultatami. Okazało się, że do wszystkich fabryk i magazynów położonych w Polsce dojazd był niekłopotliwy.