Polscy europarlamentarzyści niszczą polskich przewoźników

Europarlamentarzyści nie chcą alternatywnych i tańszych dróg dojścia do klimatycznej neutralności w transporcie

Producenci ciężarówek przygotowani na Euro VII

Parlament Europejski przyjął przepisy wprowadzające normy Euro VII, które Rada musi formalnie zatwierdzić, zanim wejdą w życie.

Unia Europejska walczy z opóźnieniami płatności

Najprawdopodobniej jeszcze w tym miesiącu Parlament Europejski przyjmie rozporządzenie o przyspieszeniu płatności.

Spór kolejarzy ze spedytorami o długie zestawy

Kolejarze chcą, aby polski rząd przyłączył się podczas trilogu do państw, które będą przeciwne dopuszczeniu długich zestawów w ruchu międzynarodowym.

Spedytorzy: administracyjne ograniczenia szkodzą gospodarce

Organizacje spedytorów domagają się dopuszczenia do ruchu długich zestawów, co kontrują przewoźnicy kolejowi, bojąc się wzmocnienia konkurencji.

Koleje przeciw gigalinerom

Od kilkunastu lat koleje wstrzymują przyjęcie regulacji, dopuszczających do ruchu większe i cięższe samochody ciężarowe.

Unia zbuduje połączenia na Ukrainę, a na Białoruś nie

Parlament Europejski poprze przyjęcie zaproponowanych przez Komisje Europejską nowych wytycznych dla transeuropejskich projektów transportowych. Będzie więcej przewozów dla kolei i rejestracji elektryków.

KPO to także nowe podatki dla zmotoryzowanych i transportu

Wraz z KPO pojawią się nowe stawki opłat drogowych oraz podatki od pojazdów spalinowych. Transport podrożeje.

Reforma Unijnego Kodeksu Celnego

Komisja Europejska przygotowuje najbardziej kompleksową reformę unii celnej UE od czasu jej utworzenia w 1968 roku.

Wyboista droga dla paliw alternatywnych

Dla koncernów motoryzacyjnych biopaliwa to kłopot, dla użytkowników szansa. W najbliższych miesiącach zapadną kluczowe decyzje o przyszłych napędach ciężarówek.

Pierwszy kwartał naliczania ceł od dwutlenku węgla

Nowe unijne cła napsuły krwi agencjom celnym, odczują je także klienci w postaci wyższych cen.

Ciężki transport wejdzie w bezemisyjne napędy

Ustawodawcy osiągnęli porozumienie ustalające najbardziej ambitne na świecie cele redukcji emisji CO2 dla samochodów ciężarowych i autobusów.

Państwo nie jest przygotowane do walki z wrogim kapitałem

Brak rejestrów i rozproszone dane utrudniają funkcjonowanie państwa w czasie zagrożeń i stanowią niebezpieczną pułapkę dla firm.

Nadchodzi fala dużych podwyżek myta związana z naliczaniem kosztów emisji CO2

Unijna dyrektywa zmusza państwa członkowskie EU do doliczenia „kosztów” emisji CO2 do opłat drogowych, co musi nastąpić w najbliższych trzech miesiącach.

Kary dla kierowców na wszystkie kraje Unii Europejskiej

Europosłowie ds. transportu chcą, aby decyzje o pozbawieniu prawa jazdy obowiązywały we wszystkich państwach członkowskich UE i aby więcej wykroczeń uruchamiało dochodzenia transgraniczne.

Europarlamentarzyści za ostrym ograniczeniem CO2

Przemysł walczy o regulacje nakładające na państwa kary za niespełnienie obowiązku inwestycji w ładowarki i stacje wodorowe.

Nierealistyczne cele emisji dwutlenku węgla przez ciężarówki

Kto ma płacić za elektryfikację ciężkiego transportu? Do pokrycia bilionowych w skali Europy kosztów nie palą się rządy i transportowcy. Producenci taboru swoje zrobili i przygotowali odpowiednie ciężarówki.

Nowe tachografy obowiązkowe od końca roku

Komisja Europejska zaproponowała karencję do końca roku na wyposażenie w nowy inteligentny tachograf w wersji 2 dla samochodów ciężarowych i autokarów zarejestrowanych po 21 sierpnia 2023 roku.