Z Rosji i Białorusi wjedzie do Unii tylko poczta i tranzyt do Kaliningradu

Od północy 9 kwietnia UE wprowadziła zakaz wjazdu na terytorium państw członkowskich pojazdów ciężarowych zarejestrowanych w Rosji i na Białorusi.

Obowiązek powrotu ciężarówek nie do ruszenia, chyba że TSUE stwierdzi inaczej

Tylko TSUE może znieść przymus powrotu co 8 tygodni ciężarówek na bazę. Wyrok ma zapaść do końca tego roku.

Komisja Europejska utrudniła dodatkowo kabotaż wydłużając obowiązkową przerwę

TLP alarmuje, że unijne wytyczne w zakresie przewozów kabotażowych rozporządzenia 1072/2009 odcinają polskich przewoźników od unijnego rynku.

Komisja Europejska odpowiada na pytania o delegowaniu kierowców

Ministerstwo Infrastruktury udostępniło robocze tłumaczenie interpretacji przepisów o delegowaniu kierowców.

Przewoźnicy samochodowi spierają się z kolejowymi o długie zestawy

O północy 18 lutego KE kończy przyjmowanie opinii nt. dopuszczenia do ruchu międzynarodowego długich zestawów.

W Unii znikną winiety. Ciężarówki zapłacą tylko za przejechane kilometry

Po latach sporów Parlament Europejski doszedł do porozumienia i rządy państw UE będą stopniowo wycofywać się z czasowych opłat drogowych i przejdą na opłaty za kilometraż.

Komisja europejska pyta, czy przewoźnicy chcą dłuższych i cięższych zestawów

Konsultacje publiczne odbędą się w pierwszym kwartale, a Komisja podejmie ostateczną decyzję do końca 2022 roku.

Inteligentne tachografy już wkrótce prześwietlą transport

Pełne skutki Pakietu Mobilności będą widoczne dopiero od sierpnia przyszłego roku, gdy rozpoczną się masowe zdalne kontrole tachografów.

Przewoźnicy proszą UE o odroczenie Pakietu Mobilności

Komisja Europejska, państwa członkowskie i branża nie są gotowe do wdrożenia Pakietu.

Nadchodzi tsunami transportu drogowego

Przewoźnicy biją na alarm: po wprowadzeniu pakietu mobilności transport drogowy podrożeje tak jak lotniczy i morski.

Ciężarówka skontroluje prędkość

Samochód odczyta ze znaków drogowych prędkość i zastosuje się do ograniczenia.

Holendrzy przeciw powrotowi ciężarówek

Holenderskie stowarzyszenie przewoźników samochodowych TLN uważa, że powinien być zawieszony obowiązek powrotu ciężarówek do bazy.

Unia przebuduje finansowaniem gospodarkę i obciąży transport za emisje CO2

Marża kredytu będzie zależała nie tylko od czynników finansowych, ale i społeczno-ekologicznych,w tym ekologiczności wybranego rozwiązania.

Brytyjscy przewoźnicy drogo zapłacą za bezumowny brexit

Cła na samochody i opony doprowadzą do upadku brytyjskich przewoźników.

Bez transportu towarowego nie uda się osiągnąć globalnych celów klimatycznych

Cele redukcji dwutlenku węgla przez transport wydają się nieosiągalne.