Niemcy wyszły ze strefy Schengen

Polscy pracodawcy są zaniepokojeni rosnącą intensywnością niemieckich kontroli granicznych. Polak wytoczył RFN sprawę w sądzie w Dreźnie.

Unia potrzebuje setek miliardów euro na infrastrukturę transportową

Trwają dyskusje jak finansować rozwój infrastruktury transportowej w UE. Ministerstwo Infrastruktury ma skrystalizowane poglądy na potrzeby Polski.

Nie wypalił misterny plan przejścia na elektromobilność

Konsumenci nie chcą kupować elektrycznych aut i koncernom samochodowym grożą wielkie kary. Domagają się od KE ich zawieszenia.

Unia celna dla dużych graczy

Komisja Europejska, która zapewnia o wsparciu dla małych firm, w działaniach wspiera dużych graczy i mocniejsze państwa. Spedytorzy i agencje celne niepokoją się nowym Unijnym Kodeksem Celnym.

KE cofnęła się pół kroku pod naporem przewoźników

Po licznych protestach i petycjach Komisja Europejska ugięła się i zezwoliła na przedłużenie okresu wymiany tachografów.

Unijna reforma celna kosztem małych firm

Narasta opór przemysłu wobec unijnej reformy celnej. Firmy niepokoją się o bezpieczeństwo danych, obawiają się utraty rynku na rzecz poza unijnych podmiotów oraz przerostu biurokracji. Przedsiębiorcy stwierdzają: to Celny Wielki Brat, a nie urząd.

Transport będzie musiał wyliczyć się z emisji CO2

Sejm przyjął ustawę wdrażającą dyrektywę CSRD, ale firmy nie są przygotowane do raportowania emisji dwutlenku węgla. Za brak danych zarządom firm grożą ogromne kary.

Po nowym roku z rynku przewozów międzynarodowych zniknie połowa ciężarówek

Wymiana tachografów idzie wyjątkowo ospale, firmy transportowe na pewno nie zdążą wymienić urządzeń we wszystkich ciężarówkach.

Nakaz powrotu pojazdów do bazy to złamanie prawa UE

TSUE stwierdził, że przepisy Pakietu Mobilności są zgodne z prawem Unii Europejskiej, z jednym wyjątkiem.

Będzie ruch w białoruskich firmach w Polsce

W cenie będą „słupy”, które pozwolą na przerejestrowanie firm transportowych i ucieczkę przed skutkami sankcji.

W Brukseli walczą koleje prywatne z państwowymi o dostęp do torów

Spedytorzy i niezależni przewoźnicy kolejowi domagają się zniesienia ochrony rynków kolejowych i odpowiadającego tym celom unijnego rozporządzenia.

Umowa transportowa z Ukrainą przedłużona. Co się zmieni?

Jak było do przewidzenia, KE przedłużyła umowę transportową z Ukrainą, nie są jednak gotowe narzędzie kontrolne, które mają chronić unijny rynek.

Ponadnormatywni domagają się harmonizacji

W Brukseli ważą się losy dyrektywy wymiarowej. Dotyczy ona nie tylko długich zestawów, ale i całej branży transportu ponadnormatywnego, która cały czas narzeka na europejską biurokrację.

Elektryczne ciężarówki obowiązkowe

Rada zatwierdza bardziej rygorystyczne normy emisji CO2 ciężarówek, co oznacza przesiadkę transportu na elektryczne ciężarówki. Przewoźnicy nie mają pieniędzy na zmianę taboru na zeroemisyjny.

Polscy europarlamentarzyści niszczą polskich przewoźników

Europarlamentarzyści nie chcą alternatywnych i tańszych dróg dojścia do klimatycznej neutralności w transporcie

Producenci ciężarówek przygotowani na Euro VII

Parlament Europejski przyjął przepisy wprowadzające normy Euro VII, które Rada musi formalnie zatwierdzić, zanim wejdą w życie.

Unia Europejska walczy z opóźnieniami płatności

Najprawdopodobniej jeszcze w tym miesiącu Parlament Europejski przyjmie rozporządzenie o przyspieszeniu płatności.

Spór kolejarzy ze spedytorami o długie zestawy

Kolejarze chcą, aby polski rząd przyłączył się podczas trilogu do państw, które będą przeciwne dopuszczeniu długich zestawów w ruchu międzynarodowym.