Reklama
Rozwiń

Komisja Europejska nie zbacza z celu redukcji emisji CO2

Podczas Konferencji Klimatycznej ONZ COP30 w Belém w Brazylii 5 listopada Unia Europejska potwierdziła cel 90-procentowej redukcji emisji CO2 do 2040 roku...

Hutnicy i producenci aut apelują do polityków o opamiętanie

Coraz głębszy kryzys europejskiego przemysłu samochodowego i wyśrubowane regulacje ekologiczne doprowadziły do zapaści w przemyśle stalowymi i transporcie...

Producenci naczep: Komisja Europejska nas zlikwiduje

Komisja Europejska zapędziła się w kozi róg tworząc prawa ograniczające emisje CO2. Przemysł uważa, że regulację są nie do spełnienia.

Odszkodowania za zmowę producentów ciężarówek utknęły w prawnych zawiłościach

Prawnicy nie wiedzą, jak kwalifikować oraz szacować szkody powstałe w wyniku wieloletniego, transgranicznego kartelu producentów ciężarówek.

Brudne finanse promujące Zielony Ład

Europosłowie wyjaśniają kto finansuje tzw. organizacje pozarządowe, które promują zielony pogram Komisji Europejskiej.

Cel redukcji CO2 w transporcie drogowym nie do zrealizowania

ACEA: Jesteśmy sfrustrowani brakiem holistycznego i pragmatycznego planu polityki transformacji przemysłu motoryzacyjnego.

Nowe pomysły UE na e-commerce z Chin szansą dla logistyki kontraktowej

Unia Europejska broni się przed napływem przesyłek e-handlu z Chin. To niepowtarzalna okazja dla sektora logistyki kontraktowej, który mógłby zarządzać tak...

Przemysł motoryzacyjny: konieczny nowy kurs unijnej polityki

Producenci części motoryzacyjnych ostrzegają, że Komisja Europejska uprawia zabójczą dla przemysłu politykę gospodarczą, którą usprawiedliwia zmianami klim...

Przewoźnicy: działamy w warunkach gospodarczej przemocy

Polsce przewoźnicy samochodowi alarmuję Komisję Europejską, że pośrednicy przejmują cały zysk. Transportowcy liczą na uregulowanie zasad współpracy na szcz...

Kary dla producentów ciężarówek będą przesunięte

Unia Europejska mówi o pragmatyzmie we wprowadzaniu elektromobilności, wydłuży okres rozliczenia emisji CO2 dla producentów ciężarówek.

Reklama
Reklama

Unia Europejska tnie transportową gałąź, na której sama siedzi

Spętanie przepisami przewoźników ekspresowych doprowadzi do przejęcia rynku przez podmioty spoza UE, ucierpi także przemysł, który potrzebuje ekspresowego...

Zielone światło dla przewoźników ukraińskich

Ukraińscy przewoźnicy będą nadal konkurować z polskimi, UE przedłuży umowę transportową aż do przyjęcia Ukrainy do Unii Europejskiej.

Komisja Europejska przygotowuje kolejne bariery dla polskich firm transportowych

Kraje starej UE próbują wznosić kolejne bariery dla firm z naszej części kontynentu, tym razem usiłując koordynować systemy zabezpieczenia społecznego.

Polscy przewoźnicy domagają się zawieszenia umowy transportowej z Ukrainą

Unijni eksporterzy korzystają z taniego transportu ukraińskiego, na czym cierpią polscy przedsiębiorcy drogowi. Resort infrastruktury chce zrównania z unij...

Przewoźnicy: Unijne przepisy wysadzą w powietrze transport międzynarodowy

Absurdalne przepisy o koordynacji zabezpieczenia społecznego pracowników delegowanych wysadzą w powietrze polski eksport usług, w tym transport międzynarod...

Unia Europejska dobija polskich przewoźników

Unia przygotowuje nowe regulacje, które mogą dobić polski transport drogowy i zrujnować ZUS.

PE przyjmie ułatwienia w rozliczaniu CO2 dla koncernów samochodowych

Najprawdopodobniej Parlament Europejski zaakceptuje propozycję Komisji Europejskiej i przegłosuje 3-letnie moratorium na emisje CO2.

Czas pracy kierowcy po nowemu

Transport drogowy został tak bardzo spętany przepisami, że Komisja Europejska rozważa ich rozluźnienie, ponieważ brakuje chętnych do pracy w zawodzie kiero...

Wstrzymany zegar ESG i co dalej?

Komisja Europejska opóźniła wejście w życie niektórych wymagań ESG, jednak nie jest to dobre rozwiązanie zarówno dla małych jak i dużych firm.

CMR powie, jaki tachograf jest konieczny

List przewozowy wskazuje, jaki tachograf jest obowiązkowy w ciężarówce.

Reklama
Reklama