W kwietniu br. kierowana przez polską Prezydencję Rada Unii Europejskiej przyjęła wspólne stanowisko ws. nowelizacji przepisów rozporządzeń UE nr 883/2004 oraz 987/2009 dotyczących koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego.
W ocenie Związku Pracodawców Transport Logistyka Polska propozycje zmian przepisów rozporządzeń mają osiągnąć cel polityczny, którego nie udało się zrealizować szeregiem wcześniejszych unijnych inicjatyw, w tym Pakiet Mobilności. – Tym celem jest ograniczenie obecności na unijnym rynku usług polskich firm świadczących usługi w transporcie drogowym, w budownictwie, w branży opiekuńczej i w szeregu innych – wymienia prezes TLP Maciej Wroński.
Czytaj więcej
Umowa koalicyjna niemieckich partii CDU/CSU i SPD nie przewiduje zakazu sprzedaży samochodów z si...
Nowe wymagania
Wskazuje, że rozwiązaniami wymierzonymi w przedsiębiorców z naszej części Europy świadczących usługi na unijnym rynku, co do których Rada UE przyjęła w kwietniu br. mandat, będą:
- nowa definicja „siedziby przedsiębiorstwa” dla celów ustalania ustawodawstwa właściwego (pluriactivity) w sprawach ubezpieczeń społecznych