Wojna spowodowała nieoczekiwane problemy z przedłużaniem ważności dokumentów kierowców z zagranicznym obywatelstwem. Tym z Ukrainy i Białorusi kończą się wizy, a ich przedłużenie w Polsce jeszcze nie jest możliwe.
Pakiet Mobilności nie zlikwiduje przewozów ekspresowych. Tak zwani busiarze wypracowali własną niszę, a jedynym skutkiem nadchodzących regulacji będzie wzrost cen usług.
Pomysł wypłaty odszkodowań dla firm transportowych, które straciły wschodnie rynki, ma poparcie Ministerstwa Infrastruktury, ale nie jest pewne, czy dojdzie do uchwalenia tej pomocy.
Niemcy znów walczą z polskimi przewoźnikami zarzucając im niewolnictwo w zatrudnianiu kierowców, tym razem z Ukrainny i Białorusi. W tle pomysły na nowe regulacje.
Ukraina jeszcze w styczniu domagała się od Polski 200 tys. zezwoleń na międzynarodowe przewozy ciężarowe. W styczniu zamierzała wykorzystać wszystkie istniejące mechanizmy, łącznie z wniesieniem sporu do sądu.
Rosyjskie Ministerstwo Transportu nawołuje zakazania wjazdu do Rosji unijnym ciężarówkom w odwecie za sankcje. Nie wszystkim resortom takie podejście odpowiada.