Pomysł wypłaty odszkodowań dla firm transportowych, które straciły wschodnie rynki, ma poparcie Ministerstwa Infrastruktury, ale nie jest pewne, czy dojdzie do uchwalenia tej pomocy.
Niemcy znów walczą z polskimi przewoźnikami zarzucając im niewolnictwo w zatrudnianiu kierowców, tym razem z Ukrainny i Białorusi. W tle pomysły na nowe regulacje.
Ukraina jeszcze w styczniu domagała się od Polski 200 tys. zezwoleń na międzynarodowe przewozy ciężarowe. W styczniu zamierzała wykorzystać wszystkie istniejące mechanizmy, łącznie z wniesieniem sporu do sądu.
Rosyjskie Ministerstwo Transportu nawołuje zakazania wjazdu do Rosji unijnym ciężarówkom w odwecie za sankcje. Nie wszystkim resortom takie podejście odpowiada.
Przedsiębiorcy działający na rynku przewozów ładunków nienormatywnych od lat wskazują na fikcyjność regulacji. Utrudniają one nie tylko rozwój gospodarczy (od budownictwa ogólnego po energetykę), ale i obronność.
W całym 2022 roku GDDKiA ogłosi przetargi warte ponad 22 mld zł. Autostrada A2 dojdzie do Siedlec w przyszłym roku, a do Białej Podlaskiej rok później.
Białoruś używa do osłabienia Polski nie tylko sprowadzonych z Bliskiego Wschodu nieszczęśników, ale i narzędzi fiskalnych, w tym przemytu na wielką skalę.