Niepewny popyt na oceaniczną żeglugę

Ceny na światowym runku morskim dyktuje popyt chińskiej gospodarki. Państwo Środka ma zadyszkę, przez co cierpią armatorzy.

Bez ukraińskiego zboża terminale nie mają pracy

Znika tranzyt ukraińskich zbóż przez polskie porty morskie, ładunki przejęły porty niemieckie i rumuńskie. Spedytorzy zaniepokojeni, możliwe zwolnienia pra...

Park narodowy zamiast żeglugi

W Polsce zamiera żegluga śródlądowa, w Niemczech rząd pompuje pieniądze w tę gałąź transportu.

Nowe morskie terminale i promy

Według zapewnień premiera polska bandera ma wrócić na polskie statki, jednak gospodarka morska wymaga nie tylko regulacji, ale i dużych inwestycji, aby zap...

W polskich portach więcej kontenerów

Polskie porty raportują duży napływ skonteneryzowanych ładunków. Dla importerów dobrą wiadomością są malejące stawki frachtów.

Zbiornikowce dla floty cieni nadal w cenie

Geopolityka sprawiła, że ceny zbiornikowców trzymają się mocno. Nabywcy obawiają się kupować statki wybudowane w Chinach z uwagi na amerykańskie ograniczenia.

Czy Gdańsk skorzysta na wojnie celnej?

Zbliża się nowe rozdanie w globalizacji, to szansa dla logistyki oraz dla Polski, które według spedytorów może skorzystać na zmianach.

Słona cena za alternatywne paliwa statków

Wprowadzenie nowych paliw w żegludze podniesie ceny frachtów. Przeciwne nowym regulacjom są kraje arabskie i USA.

Wojna celna zagroziła logistyce odzieży

Świat mody odchodzi od produkcji w Chinach, ale na odwrocie zyskają głównie inne kraje zlokalizowane w Azji, dlatego region ten pozostanie centrum rynku lo...

Ceny najmu statków zmaleją

Pomimo wysokich ceł i niepewności politycznej, popyt na kontenerowce rośnie, natomiast maleją wyceny tankowców.

Reklama
Reklama

Siedem wież w Gdańsku już pracuje

Baltic Hub rozpoczął rozruch technologiczny nowego terminala, który skokowo powiększy możliwości przeładunkowe i poprawi warunki obsługi żeglugi oraz spedy...

Chiny w europejskich portach: szansa czy pułapka?

W europejskich portach toczy się gra o przyszłość kontynentu i trwa rywalizacja z Chinami.

Wśród malejących stawek nadchodzi rewolucja w przewozach morskich

Pozostał jeszcze miesiąc bezpośrednich azjatyckich połączeń Maersk z Gdańskiem. Klienci cieszą się malejącymi stawkami, a wszyscy zastanawiają się, czy pop...

Chiński smok rozbudowuje flotę handlową

Chiny są nie tylko największym eksporterem dóbr, zamierzają zostać także wiodącym przewoźnikiem morskim.

Ceny frachtów kontenerowych raczej nie spadną

Chińskie stocznie są zawalone zamówieniami na kontenerowce, jednak nowe jednostki pojawią się na liniach dopiero w 2026 roku i floty zostaną odnowione i po...

Krok bliżej do terminalu kontenerowego w Świnoujściu

Projekt ma ostateczną decyzję środowiskową, trwają przygotowania do budowy falochronu wybrany jest także inwestor terminala.

Brakuje ponad pół mld zł na nowe promy

Polscy armatorzy szybko tracą rynek przewozów do Skandynawii, wypierani przez zagraniczne firmy z większymi promami i niższymi cenami usług.

To był dobry rok dla portów morskich

Rekordowe zyski i przeładunki, a w kolejnych latach także spore nakłady na rozbudowę portowego potencjału.

Tankowce szarej floty bez ubezpieczenia

Komisja Europejska i Wielka Brytania walczą z szarą flotą tankowców szmuglująca rosyjską ropę i paliwo.

W przygotowaniu nowy tor podejściowy dla Świnoujścia

Głębokowodny terminal kontenerowy w Świnoujściu ma szansę być gotowy na przełomie 2028 i 2029 roku.

Reklama
Reklama