Największy polski port ma 50 lat

Port Północny, najważniejsza i największa część Portu Gdańsk, usytuowana nad Zatoką Gdańską ma 50 lat.

Znika LPG z Rosji, ale ceny nie muszą wzrosnąć

Rośnie import LPG morzem, ważnymi dostawcami na polski rynek stają się Norwegia i Stany Zjednoczone.

Po wygranej Trumpa zwycięzcą będzie branża transportowa

Obawa przed barierami celnymi i wojną handlową zachęci do szybkich zakupów, co zwiększy zapotrzebowanie na transport. Wzmożenie nie musi jednak oznaczać ożywienia gospodarczego.

W morskich terminalach kontenerowych ożywienie

Spedytorzy są jednak sceptyczni co do trwałości wzrostu popytu. Więcej optymizmu mają właściciele terminali, którzy inwestują w wyposażenie.

Mniej czarnego złota, ale wyniki portów lepsze

Po trzech kwartałach polskie porty przeładowały 102,2 mln ton. Z powodu spadającego zapotrzebowania na węgiel jest to mniej niż rok wcześniej, wzrosły za to zyski.

Indie wchodzą na północny szlak

Indie zainteresowane są zakupem rosyjskich paliw, do ich transportu chcą uruchomić północny szlak.

Strajk dokerów w USA przełożony do stycznia

Związkowcy wywalczyli 60-procentową podwyżkę wynagrodzeń, ale zamierzają bronić swoich pozycji w styczniu, gdy będą negocjować z pracodawcami plany automatyzacji terminali.

Rząd USA ostrzega armatorów, aby nie podnosili cen

Pierwszy od blisko półwiecza strajk dokerów na wschodnim wybrzeżu USA odczują także polscy klienci. Waszyngton ostrzega armatorów aby nie podnosili cen usług.

Europa nie jest gotowa na strajk dokerów w USA

Z powodu strajku dokerów na wschodnim wybrzeżu USA możliwe są wielotygodniowe opóźnienia w morskich dostawach i brak statków na szlakach.

Strajki w Hamburgu opóźniły dostawy kontenerów

Po raz kolejny zawieszenie pracy Hamburga utrudnia spedytorom i ich klientom obrót kontenerami. Negocjacje pracodawców ze związkowcami cały czas trwają.

Eksplozja nie przysłoni faktu, że bieżący rok będzie dobry dla armatorów

Eksplozja ładunku na kontenerowcu w Ningbo nie musi oznaczać opóźnień dla polskich klientów, ale pokazuje jak duże są wyzwania w transporcie ładunków niebezpiecznych. Armatorzy spodziewają się dobrego roku.

Porty nie spodziewają się wzrostu przeładunków

Zboże, drobnica, przeładunki paliw i kontenery dają portowcom pracę, ale węgla i rud będzie mniej. Operatorzy rozbudowują terminale.

Chińskie kontenerowce na arktycznej trasie

Armatorzy ominą niebezpieczne wody Morza Czerwonego bez konieczności żeglugi wokół Przylądka Dobrej Nadziei.

Nieuniknione opóźnienia w dostawach kontenerów

Rozładowanie w Hamburgu kontenerów po niedawnym strajku potrwa kilka dni, na horyzoncie czai się niebezpieczeństwo kolejnego strajku.

Trzeci terminal Baltic Hub już ma z górki

W trzecim terminalu gdańskiego Baltic Hub niedługo rozpocznie się montaż fundamentów dla suwnic, prace zakończą się w przyszłym roku.

Na oceanach znów drożeją stawki frachtów

Od kilku tygodni stawki transportu kontenerów z Azji do Europy biją rekordy. Taka sytuacja może potrwać do końca konfliktu na Bliskim Wschodzie.

Plaże w Świnoujściu czy terminal kontenerowy?

Branża turystyczna spiera się z transportową o głębokowodny terminal kontenerowy w Świnoujściu.

Na morzu konkurencja już wolna, ale stawki nadal wysokie

Armatorzy już nie mogą stworzyć aliansów na specjalnych zasadach, lecz czy obniży to ceny frachtów morskich i pomoże spedytorom jeszcze nie jest oczywiste.