Pierwszy krok do budowy głębokowodnego terminala w Świnoujściu

Niemieckie roszczenia do polskich wód terytorialnych zmusiły Warszawę do wydania 10 mld zł na budowę nowego toru podejściowego do portu w Świnoujściu.

Balticon otworzył wart 30 mln zł terminal kontenerowy

Spółka uruchomiła lądowy terminal kontenerowy w Porcie Gdańsk na terenach przemysłowych miasta Gdańska – InvestGDA.

Port Gdańsk będzie miał nowego prezesa z Gdańska

Łukasz Malinowski został wybrany przez Radę Nadzorczą na stanowisko prezesa Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. Stanowisko obejmie 27 kwietnia br.

Kontenery w nowych rękach

Fundusz inwestycyjny Brookfield Infrastructure Partners (BIP) zakupił za 13,3 mld dol. notowanego na nowojorskiej giełdzie Triton International Limited, największego na świecie właściciela i wynajmującego kontenery.

To będzie słaby rok dla armatorów

Morscy przewoźnicy kontenerów pożegnają się z rekordowymi zarobkami. Spadające ceny transportu widać już po raporcie kwartalnym OOCL.

HHLA obsłużył mniej kontenerów w 2022 roku

Hamburska spółka zwiększyła przychody, ale pracy było mniej. Ten rok ma być podobny, a inwestycje sięgną 300 mln euro.

Odwołany prezes Portu Gdańsk

Rada Nadzorcza Zarządu Morskiego Portu Gdańsk podjęła 16 marca decyzję o odwołaniu Łukasza Greinke ze składu zarządu ZMPG.

PISiL apeluje do urzędów o pomoc w walce z oligopolem

Dziesięciu przewoźników morskich, skupionych w 3 aliansach żeglugowych przewozi ponad 80% całości światowego handlu kontenerowego, a za taką sytuację płacą także polscy konsumenci.

Kontenerowce idą na złom, stawki pod psem

Ceny oceanicznego transportu kontenerów zmalały do poziomów sprzed pandemii, armatorzy ostrzegają inwestorów o spodziewanych niskich zarobkach i pozbywają się kontenerowców.

Ceny gazowców na rekordowym poziomie

Gazowce trzymają wartość, gdy tracą ją kontenerowce i masowce. Popyt na statki gazowe pochodzi z Europy. Wkrótce pierwszy rejs gazowca Orlenu.

Port Gdańsk pobił kolejny rekord przeładunków

Embargo na rosyjskie produkty ropopochodne, oznacza dla nas, że przeładunki tej grupy ładunkowej jeszcze wzrosną – uważa Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

Giganci żeglugowi stwierdzili, że alians 2M nie ma nic do zaoferowania

MSC i Maersk nie przedłużą aliansu 2M, który zakończy działalność z początkiem 2025 roku.

Dwa polskie porty znalazły się w pierwszej piątce bałtyckiego rankingu

Porty poradziły sobie z przeładunkami węgla i dodatkowych ilości zboża napływających z Ukrainy. Kolejne miliardy inwestycji w portach umożliwią przyjmowanie większych statków i zwiększą moce przeładunkowe terminali.

Spedytorzy obawiają się rosnących opóźnień na morskim szlaku z Chin

Mały popyt sprawia, że statki żeglują niepełne, więc armatorzy wycinają z rozkładu żeglugowego rejsy i porty, aby poprawić dochodowość działalności.

W 2022 roku porty zanotowały rekordowe wyniki, a w tym poprawią je

Duże inwestycje zwiększą w najbliższej dekadzie zdolności przeładunkowe polskich portów do ponad 200 mln ton rocznie.

Importerzy już nie robią zapasów, zastój w terminalach kontenerowych

Po słabym ostatnim kwartale 2022 roku pierwszy kwartał tego roku nie zapowiada się lepiej. Firmy nie robią zapasów i zmniejszyły import, maleją przeładunki kontenerów.

Kanał Sueski już odblokowany

Logistycy mogą wytrzeć pot z czoła. Holowniki Suez Canal Authority ściągnęły z mielizny masowiec Glory i przeprawie nie grozi blokada.

Masowiec na mieliźnie w Kanale Sueskim

Transportujący ukraińskie zboże masowiec Glory (flaga Wysp Marshalla) wszedł w poniedziałek rano, 9 stycznia, na mieliznę w Kanale Sueskim, podała agencja Leth.