Reklama
Rozwiń

Związkowcy mówią "nie" automatyzacji terminali morskich

Związkowcy walczą z automatyzacja na terminalach morskich, która niesie utratę miejsc pracy, politycy ich wspierają domagając się płacenia na miejscu podat...

Port w Świnoujściu musi szybko znaleźć dzierżawcę terminala kontenerowego

Spedytorzy są zaniepokojeni wycofaniem prywatnych inwestorów w świnoujski terminal kontenerowy. Konieczne jest szybkie znalezienie dzierżawcy i armatora.

Zmaleją rekordowe ceny wielkich masowców

Jeszcze rosną ceny największych masowców, ale armatorzy spodziewają się korekty rynku, bo maleje chiński import węgla.

Arktyczna trasa chińskiej elektromobilności

Chiny mają nadzieje, że trasa arktyczna umożliwi masowe przewozy akumulatorów z Chin do Europy.

Marne perspektywy dla przewoźników ładunków

Amerykańskie cła zmrożą światowy handel. WTO prognozuje na przyszły rok niemrawy wzrost globalnej wymiany handlowej.

Zmaleją zarobki armatorów

Choć rośnie praca przewozowa żeglugi, armatorzy mogą spodziewać się spadku stawek frachtowych, ponieważ stocznie mają pełen portfel zamówień.

Większe przeładunki, ale niskie ceny frachtów morskich

Specjaliści przewidują dalszy spadek morskich stawek za przewozy kontenerów, ponieważ prognozują przewagę podaży statków nad ładunkami.

Krok bliżej do terminala kontenerowego w Świnoujściu

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z 4 sierpnia oddalił skargi Stowarzyszenia Lebensraum Vorpommern e.V. z siedzibą w Karlshagen i Stowarz...

Terminal kontenerowy w Świnoujściu powstanie, czy się to komuś podoba czy nie

Niemcy walczą o opanowanie ujścia Odry i chcą decydować co Polska może budować na swoich wodach terytorialnych. Polski rząd przeciwstawi się dyktatowi.

Porty w Europie pracują na pełnych obrotach

Rekordowe zyski Portu Gdańsk, rosną przeładunki kontenerów, maleją towarów masowych. W Antwerpii podobne niewielkie spadki, ale zatłoczone nabrzeża kontene...

Reklama
Reklama

Niepewny popyt na oceaniczną żeglugę

Ceny na światowym runku morskim dyktuje popyt chińskiej gospodarki. Państwo Środka ma zadyszkę, przez co cierpią armatorzy.

Bez ukraińskiego zboża terminale nie mają pracy

Znika tranzyt ukraińskich zbóż przez polskie porty morskie, ładunki przejęły porty niemieckie i rumuńskie. Spedytorzy zaniepokojeni, możliwe zwolnienia pra...

Park narodowy zamiast żeglugi

W Polsce zamiera żegluga śródlądowa, w Niemczech rząd pompuje pieniądze w tę gałąź transportu.

Nowe morskie terminale i promy

Według zapewnień premiera polska bandera ma wrócić na polskie statki, jednak gospodarka morska wymaga nie tylko regulacji, ale i dużych inwestycji, aby zap...

W polskich portach więcej kontenerów

Polskie porty raportują duży napływ skonteneryzowanych ładunków. Dla importerów dobrą wiadomością są malejące stawki frachtów.

Zbiornikowce dla floty cieni nadal w cenie

Geopolityka sprawiła, że ceny zbiornikowców trzymają się mocno. Nabywcy obawiają się kupować statki wybudowane w Chinach z uwagi na amerykańskie ograniczenia.

Czy Gdańsk skorzysta na wojnie celnej?

Zbliża się nowe rozdanie w globalizacji, to szansa dla logistyki oraz dla Polski, które według spedytorów może skorzystać na zmianach.

Słona cena za alternatywne paliwa statków

Wprowadzenie nowych paliw w żegludze podniesie ceny frachtów. Przeciwne nowym regulacjom są kraje arabskie i USA.

Wojna celna zagroziła logistyce odzieży

Świat mody odchodzi od produkcji w Chinach, ale na odwrocie zyskają głównie inne kraje zlokalizowane w Azji, dlatego region ten pozostanie centrum rynku lo...

Ceny najmu statków zmaleją

Pomimo wysokich ceł i niepewności politycznej, popyt na kontenerowce rośnie, natomiast maleją wyceny tankowców.

Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama