W pierwszym półroczu Port Gdańsk przeładował ponad 38,3 mln ton ładunków, co oznacza wzrost o 0,4 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Największy udział w strukturze przeładunków wciąż mają paliwa płynne, które stanowią 50 proc. całkowitej ilości.
Przeładunki paliw płynnych w Porcie Gdańsk były niższe w porównaniu z analogicznym okresem 2024 roku o 4,7 proc. Realizowane są one głównie przez spółkę Naftoport i po sześciu miesiącach 2025 roku osiągnęły poziom 19,2 mln ton.
Nowe linie żeglugowe
Przeładunki drobnicy wzrosły o 12 proc., osiągając poziom 13 mln ton, w tym przeładunki drobnicy skonteneryzowanej wzrosły o 14 proc., co przekłada się na ok. 11,6 mln ton przeładowanych towarów. Wzrost jest skutkiem uruchomienia nowych połączeń żeglugowych przez Mediterranean Shipping Company (MSC). Port Gdańsk dołączył do azjatyckich serwisów MSC – Britannia i Albatros, obsługując regularne połączenia m.in. z portami w Chinach, Korei Południowej i Wietnamie.
Czytaj więcej
Mająca siedzibę we Frankfurcie nad Menem spółka Helrom została zmuszona do restrukturyzacji. Jej...
Port zanotował 25-procentowy wzrost w grupie tzw. innych ładunków masowych, które osiągnęły poziom 1,9 mln ton. Szczególnie wysoki był wzrost masowo niewielkich przeładunków rudy – o 206 proc. w stosunku do ubiegłego roku i był to największy procentowy skok spośród wszystkich grup ładunkowych.