Na początku czerwca rozpoczął działalność terminal T3 w Baltic Hub, funkcjonuje już 7 jego suwnic (wszystkie terminale mają ich 21), a zakończenie budowy T3 planowane jest na koniec 2025 roku. T3 zwiększy potencjał przeładunkowy Baltic Hub z 3,0 do 4,5 mln TEU.
Niebawem ruszy rozbudowa Naftoportu, powstanie jeszcze jedno stanowisko przeładunkowe o zdolności przeładunkowej 9 mln ton rocznie. Premier podtrzymuje zapowiedzi budowy terminalu kontenerowego w Świnoujściu.
Czytaj więcej
Sektor magazynowy powili osiąga nasycenie, przyrost nowych powierzchni będzie odbywał się w jedno...
Rząd ogłosił w tym roku 2-miliardowe nakłady na porty. – Inwestycje w infrastrukturę portową są niezwykle ważne dla bezpieczeństwa naszego kraju – przekonuje menedżer ds. analiz branżowych w BGK Hubert Pyliński.
Skuteczna kontrola państwa
Podkreśla, że kluczowa infrastruktura portowa, jak Naftoport w Gdańsku oraz terminale LNG, są kontrolowane przez spółki Skarbu Państwa. – Również nabrzeża do przeładunku towarów masowych w sporej części są w rękach polskich spółek. Dlatego też, pomimo dużej obecności spółek zagranicznych w polskich portach, krajowe podmioty również odgrywają istotną rolę w tym obszarze – zapewnia analityk BGK.