Reklama

Nowe morskie terminale i promy

Według zapewnień premiera polska bandera ma wrócić na polskie statki, jednak gospodarka morska wymaga nie tylko regulacji, ale i dużych inwestycji, aby zapewnić państwu suwerenność.

Publikacja: 03.06.2025 20:49

Nowe morskie terminale i promy

Pierwszy statek w Baltic Hub, 30 marca 2025.

Foto: Baltic Hub

Na początku czerwca rozpoczął działalność terminal T3 w Baltic Hub, funkcjonuje już 7 jego suwnic (wszystkie terminale mają ich 21), a zakończenie budowy T3 planowane jest na koniec 2025 roku. T3 zwiększy potencjał przeładunkowy Baltic Hub z 3,0 do 4,5 mln TEU. 

Niebawem ruszy rozbudowa Naftoportu, powstanie jeszcze jedno stanowisko przeładunkowe o zdolności przeładunkowej 9 mln ton rocznie. Premier podtrzymuje zapowiedzi budowy terminalu kontenerowego w Świnoujściu. 

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Morski
Marne perspektywy dla przewoźników ładunków
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Morski
Zmaleją zarobki armatorów
Morski
Większe przeładunki, ale niskie ceny frachtów morskich
Morski
Krok bliżej do terminala kontenerowego w Świnoujściu
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Morski
Terminal kontenerowy w Świnoujściu powstanie, czy się to komuś podoba czy nie
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama