Reklama

Na pieniądze z dopłat trzeba poczekać

Są dopłaty do ciężarówek, ale branża transportowa wskazuje co jeszcze jest potrzebne do elektrycznej transformacji sektora.

Publikacja: 02.06.2025 08:53

Na pieniądze z dopłat trzeba poczekać

Volvo Trucks

Foto: Volvo Trucks

Z zadowoleniem przyjmujemy informację o uruchomieniu programu wsparcia zakupu i leasingu zeroemisyjnych ciężarówek, finansowanego z Funduszu Modernizacyjnego. To krok w dobrą stronę – uważa rzeczniczka Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce Anna Brzezińska. 

Ocenia, że korzystny jest długi (do końca czerwca 2029 roku) horyzont czasowy naboru wniosków, co pozwoli przewoźnikom na planowanie inwestycji w sposób rozważny i dostosowany do zmieniających się realiów rynkowych. – Dobrym rozwiązaniem jest także różnicowanie wysokości wsparcia ze względu na wielkość przedsiębiorstwa. Dzięki temu mniejsze firmy, niemające takiego zaplecza finansowego jak duże podmioty, będą miały szansę na elektryfikację swojego taboru bez drastycznego zadłużania się – tłumaczy rzeczniczka ZMPD. 

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Elektromobilność
IRU: dekarbonizacja musi być ekonomicznie usprawiedliwiona
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Elektromobilność
MAE: świetlana przyszłość biopaliw
Elektromobilność
Europejscy producenci ciężarówek uzależnieni do Chin
Elektromobilność
Przewoźnicy nie tłoczą się po pieniądze na elektryki i ładowarki
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Elektromobilność
Koncerny samochodowe chcą wyższych opłat dla diesli
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama