Reklama

Niepewny popyt na oceaniczną żeglugę

Ceny na światowym runku morskim dyktuje popyt chińskiej gospodarki. Państwo Środka ma zadyszkę, przez co cierpią armatorzy.

Publikacja: 19.07.2025 11:51

Gazowiec „Lech Kaczyński” po rozładunkiem w terminalu gazowym w Świnoujście

Gazowiec „Lech Kaczyński” po rozładunkiem w terminalu gazowym w Świnoujście

Foto: Fotorzepa, Bartłomiej Sawicki

Sankcje, ataki na statki i konieczność skierowania jednostek na dłuższe trasy, aby ominąć niebezpieczne akweny, podniosły ceny żeglugi. Stawki ubezpieczeniowe wzrosły z 0,3 proc. wartości statku przed atakami na Morzu Czerwonym, do 0,7-1,0 proc. w czerwcu tego roku, co oznacza wzrost kosztów żeglugi o co najmniej dziesiątki tys. dol. na trasę. 

Tankowce

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Morski
Arktyczna trasa chińskiej elektromobilności
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Morski
Marne perspektywy dla przewoźników ładunków
Morski
Zmaleją zarobki armatorów
Morski
Większe przeładunki, ale niskie ceny frachtów morskich
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Morski
Krok bliżej do terminala kontenerowego w Świnoujściu
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama