Reklama

Niepewny popyt na oceaniczną żeglugę

Ceny na światowym runku morskim dyktuje popyt chińskiej gospodarki. Państwo Środka ma zadyszkę, przez co cierpią armatorzy.

Publikacja: 19.07.2025 11:51

Gazowiec „Lech Kaczyński” po rozładunkiem w terminalu gazowym w Świnoujście

Gazowiec „Lech Kaczyński” po rozładunkiem w terminalu gazowym w Świnoujście

Foto: Fotorzepa, Bartłomiej Sawicki

Sankcje, ataki na statki i konieczność skierowania jednostek na dłuższe trasy, aby ominąć niebezpieczne akweny, podniosły ceny żeglugi. Stawki ubezpieczeniowe wzrosły z 0,3 proc. wartości statku przed atakami na Morzu Czerwonym, do 0,7-1,0 proc. w czerwcu tego roku, co oznacza wzrost kosztów żeglugi o co najmniej dziesiątki tys. dol. na trasę. 

Tankowce

Pozostało jeszcze 92% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Morski
Związkowcy mówią "nie" automatyzacji terminali morskich
Morski
Port w Świnoujściu musi szybko znaleźć dzierżawcę terminala kontenerowego
Morski
Zmaleją rekordowe ceny wielkich masowców
Morski
Arktyczna trasa chińskiej elektromobilności
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Morski
Marne perspektywy dla przewoźników ładunków
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama