Kary dla kierowców na wszystkie kraje Unii Europejskiej

Europosłowie ds. transportu chcą, aby decyzje o pozbawieniu prawa jazdy obowiązywały we wszystkich państwach członkowskich UE i aby więcej wykroczeń uruchamiało dochodzenia transgraniczne.

Europarlamentarzyści za ostrym ograniczeniem CO2

Przemysł walczy o regulacje nakładające na państwa kary za niespełnienie obowiązku inwestycji w ładowarki i stacje wodorowe.

Rumunia wprowadza drugą wersję własnego SENT

Administracja celna zapowiada nowe obowiązki dla kierowców i słone kary za ich niedopełnienie.

Zły czas na podwyżki myta

Marże pod psem, zleceń mało, a Berlin zwiększa obciążenia przewoźników i drakońsko podnosi myto, co napędzi inflację. Firmy boją się czy przetrwają.

Nierealistyczne cele emisji dwutlenku węgla przez ciężarówki

Kto ma płacić za elektryfikację ciężkiego transportu? Do pokrycia bilionowych w skali Europy kosztów nie palą się rządy i transportowcy. Producenci taboru swoje zrobili i przygotowali odpowiednie ciężarówki.

Nowe tachografy obowiązkowe od końca roku

Komisja Europejska zaproponowała karencję do końca roku na wyposażenie w nowy inteligentny tachograf w wersji 2 dla samochodów ciężarowych i autokarów zarejestrowanych po 21 sierpnia 2023 roku.

Parlament Europejski poparł złagodzoną wersję Euro VII

Pragmatyczne podejście komisji ENVI zostało przyjęte z zadowoleniem przez użytkowników oraz producentów samochodów.

Koniec z oligopolem na rynku kontenerów morskich

Komisja Europejska nie przedłuży po 25 kwietnia 2024 roku rozporządzenia Consortia Block Exemption Regulation, które wyłącza spod unijnych zasad konkurencji wielkie alianse żeglugowe.

Z powodu niemieckich kontroli spodziewane korki na granicy

Minister spraw wewnętrznych Niemiec Nancy Faeser wprowadziła 27 września wyrywkowe kontrole na granicy z Polską i Czechami. Resort ostrzega, że ruch może być wolniejszy.

Ułatwienia dla producentów aut przy wprowadzaniu normy Euro 7

Rządy członkowie UE zgodziły się na poluzowanie nowej normy czystości spalin Euro 7, ale Rada będzie dopiero negocjowała zapisy z Parlamentem Europejskim.

Spedytorzy domagają się od Komisji Europejskiej likwidacji oligopolu armatorów

Polska Izba Spedycji i Logistyki uważa, że ważą się losy unijnego rozporządzenia wyłączającego spod unijnych zasad konkurencji wielkie alianse żeglugowe.

Nowa odsłona podatków dla zmotoryzowanych

Unijna polityka klimatyczna pozbawi państwa wpływów z podatków od paliw. Komisja Europejska obciąży podatkami przebieg samochodów.

Lepiej zapisać dane na wydruku z tachografu

Inteligentne tachografy II wersji z automatycznym zapisem przekroczenia granic i rejestracji załadunków oraz rozładunków mogą nie rejestrować wszystkich zdarzeń na kartach kierowcy.

W Europie trwa wojna o kierowców

Niemcy zamierzają przyciągnąć pracowników, w tym kierowców, oferując ułatwienia w osiedlaniu się. Czy polscy przewoźnicy już powinni się niepokoić?

Transport potknie się o nowe tachografy

Na początku 2025 roku może zabraknąć w ruchu międzynarodowym samochodów ciężarowych z powodu braku zainstalowanych tachografów.

Jaki podatek dla ekologicznych samochodów?

Przewoźnicy domagają się od samorządów wsparcia podatkowego przy zakupie ekologicznych ciężarówek.

Ciężarówki pojadą na biodieslu z importowanego oleju

Ekologiczna polityka Unii znacząco podniesie ceny paliw, po zastosowaniu domieszek biopaliw. Ich produkcja wymaga dużych ilości energii oraz importowanych tłuszczy.

Zestawy czy tandemy do szkolenia kierowców?

Przewoźnicy żądają kierowców prawidłowo wyszkolonych na nowym sprzęcie. Tymczasem MI chce o dwa lata przedłużyć możliwość używania do szkoleń małych ciężarówek.