Ustawa o delegowaniu kierowców w Sejmie

Najprawdopodobniej akt będzie procedowany na najbliższej sesji, czyli 14-16 czerwca. Zmniejszy obciążenia fiskalne i ubezpieczeniowe pracodawców i kierowców.

W Koroszczynie ruch ciężarówek maleje

Przed terminalem w Koroszczynie stoi ponad 200 tirów. Od godziny 00.00 dnia 1 czerwca przez polsko-białoruska granicę nie przejadą naczepy rejestrowane na Białorusi i Rosji.

Komisja Europejska uszczelni import kurierskich przesyłek

Sztuczna inteligencja oraz scentralizowana baza danych pozwolą na skuteczniejsze pobieranie cła i VAT od importowanych przesyłek, przede wszystkim w e-handlu.

Polska zakazała wjazdu naczepom z rejestracją białoruską i rosyjską

Zakaz obowiązuje od 1 czerwca od godziny 00.00 do odwołania i obejmuje samochody ciężarowe, ciągniki samochodowe, przyczepy, w tym naczepy, oraz zespoły pojazdów zarejestrowanych na terytorium Republiki Białorusi lub Federacji Rosyjskiej.

W tym roku KE ujednolici masy i wymiary długich zestawów

Wnoszą o to spedytorzy i przewoźnicy, poszukujący możliwości obniżenia kosztów transportu.

W czerwcu Sejm zagłosuje nad ustawą o oddelegowaniu kierowców

Sejm będzie pracować w połowie czerwca nad ustawą o delegowaniu kierowców. Skorzystają na niej także polscy przedsiębiorcy, więcej otrzymają również kierowcy.

W drugim półroczu wejdzie w życie ustawa o delegowaniu kierowców

Rada Ministrów przyjęła 23 maja przedłożony przez ministra infrastruktury projekt ustawy o delegowaniu kierowców. Ma uprościć rozliczenia i zmniejszyć koszty pracodawców, więcej na rękę otrzymają także kierowcy.

Szlaban dla białoruskich i rosyjskich naczep

Polska zgłosiła do UE propozycję zakazu wjazdu do Polski naczep rejestrowanych na Białorusi i w Rosji. Protesty polskich przewoźników na granicach tylko zawieszone, bo do spełnienia jest jeszcze kilka postulatów.

Na autostradach i ekspresówkach rząd daje priorytet osobówkom

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek utrudni pracę transportu i nie przyniesie nic dobrego gospodarce.

Za nieco ponad rok przewoźnicy zarejestrują tylko naczepy z certyfikatem emisyjności

Komisja Europejska grozi karami producentom naczep, jeśli do 2025 roku nie obniżą emisji CO2 z eksploatacji swoich pojazdów. Narzędzie, które miało to liczyć jest niegotowe.

Po dekadzie procesowania BAG zwraca nadpłacony maut za ostatnie lata

Przewoźnicy, którzy zgłosili się do BAG o zwrot nadpłaconego od 2017 do 2021 roku niemieckiego myta spodziewają się, że wkrótce dostaną pieniądze.

Duże firmy zamykają przed małymi drzwi, używając raportów ESG

Koszty raportowania ESG mogą pogrążyć polskie firmy i to nie tylko giełdowe, ostrzega w raporcie Warsaw Enterprise Institute.

Naczepy też zapłacą myto w zależności od emisji dwutlenku węgla

Komisja Europejska zaproponowała 4 maja, aby myto zależało także od wielkości emisji CO2 naczepy.

Odpowiedzialność społeczna koncernów pod lupą Komisji Europejskiej

Bruksela zaostrza wymogi raportowania działań ochrony środowiska i społecznych. Nowa dyrektywa zacznie obowiązywać za niecałe 2 lata.

Nadchodzi fala kontroli, która zmiecie polski transport

Po nagłośnionym w Niemczech strajku kierowców, zachodnie służby kontrolne wezmą pod lupę polskich przedsiębiorców.

Od piątku rusza tranzyt ukraińskiego zboża

Polski rząd wspólnie z ukraińskim opracował nowe zasady tranzytu płodów rolnych z Ukrainy przez Polskę.

Ułatwienia dla ponadnormatywnych

W tym roku można podziewać się ułatwień w przepisach krajowych dla przewoźników ponadnormatywnych. Uproszczenia przewiduje także KE.

Za rok myto zależne od emisji CO2

Za rok państwa muszą wprowadzić w życie dyrektywę uzależniającą stawki opłat myta od wielkości emisji dwutlenku węgla.