Reklama

Unia Europejska tnie transportową gałąź, na której sama siedzi

Spętanie przepisami przewoźników ekspresowych doprowadzi do przejęcia rynku przez podmioty spoza UE, ucierpi także przemysł, który potrzebuje ekspresowego transportu.

Publikacja: 09.06.2025 17:04

Unia Europejska tnie transportową gałąź, na której sama siedzi

Lekki samochód dostawczy o dmc 3,5 tony, zwany "busem" używany do ekspresowych przewozów.

Foto: Robert Przybylski

Pakiet Mobilności zmusza, aby od 1 lipca 2026 roku były montowane tachografy w lekkich pojazdach użytkowych o masie całkowitej od 2,5 do 3,5 tony, wykorzystywanych w międzynarodowym transporcie towarów. Kierowcy tych pojazdów będą podlegali pod rozporządzenie 561 o czasie pracy kierowcy. 

Wygrają firmy spoza UE

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Regulacje Ue
Hutnicy i producenci aut apelują do polityków o opamiętanie
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Regulacje Ue
Producenci naczep: Komisja Europejska nas zlikwiduje
Regulacje Ue
Odszkodowania za zmowę producentów ciężarówek utknęły w prawnych zawiłościach
Regulacje Ue
Brudne finanse promujące Zielony Ład
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Regulacje Ue
Cel redukcji CO2 w transporcie drogowym nie do zrealizowania
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama