Reklama

CMR powie, jaki tachograf jest konieczny

List przewozowy wskazuje, jaki tachograf jest obowiązkowy w ciężarówce.

Publikacja: 03.04.2025 14:58

CMR powie, jaki tachograf jest konieczny

Południowa Obwodnica Warszaw, Wał Miedzeszyński, S2 w 2024 roku

Foto: Krzysztof Nalewajko/GDDKiA

Choć tachografy inteligentne drugiej generacji (V2G2) montowane są w ciężarówkach od czerwca 2024 roku, obowiązek ich wykorzystania budzi wśród przewoźników nadal wiele niejasności. Ministerstwo Infrastruktury przypomina, że jeżeli międzynarodowy przewóz drogowy będzie odbywać się wyłącznie na terytorium UE oraz pomiędzy UE, Szwajcarią i państwami będącymi stronami umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, to zastosowanie znajdą przepisy unijne, w tym obowiązek stosowania tachografów inteligentnych wersji drugiej. 

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Regulacje Ue
Producenci naczep: Komisja Europejska nas zlikwiduje
Regulacje Ue
Odszkodowania za zmowę producentów ciężarówek utknęły w prawnych zawiłościach
Regulacje Ue
Brudne finanse promujące Zielony Ład
Regulacje Ue
Cel redukcji CO2 w transporcie drogowym nie do zrealizowania
Regulacje Ue
Nowe pomysły UE na e-commerce z Chin szansą dla logistyki kontraktowej
Reklama
Reklama