Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 04.07.2025 05:49 Publikacja: 03.04.2025 14:58
Południowa Obwodnica Warszaw, Wał Miedzeszyński, S2 w 2024 roku
Foto: Krzysztof Nalewajko/GDDKiA
Choć tachografy inteligentne drugiej generacji (V2G2) montowane są w ciężarówkach od czerwca 2024 roku, obowiązek ich wykorzystania budzi wśród przewoźników nadal wiele niejasności. Ministerstwo Infrastruktury przypomina, że jeżeli międzynarodowy przewóz drogowy będzie odbywać się wyłącznie na terytorium UE oraz pomiędzy UE, Szwajcarią i państwami będącymi stronami umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, to zastosowanie znajdą przepisy unijne, w tym obowiązek stosowania tachografów inteligentnych wersji drugiej.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Unia Europejska mówi o pragmatyzmie we wprowadzaniu elektromobilności, wydłuży okres rozliczenia emisji CO2 dla...
Spętanie przepisami przewoźników ekspresowych doprowadzi do przejęcia rynku przez podmioty spoza UE, ucierpi tak...
Ukraińscy przewoźnicy będą nadal konkurować z polskimi, UE przedłuży umowę transportową aż do przyjęcia Ukrainy...
Kraje starej UE próbują wznosić kolejne bariery dla firm z naszej części kontynentu, tym razem usiłując koordyno...
Unijni eksporterzy korzystają z taniego transportu ukraińskiego, na czym cierpią polscy przedsiębiorcy drogowi....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas