Reklama
Rozwiń
Reklama

CMR powie, jaki tachograf jest konieczny

List przewozowy wskazuje, jaki tachograf jest obowiązkowy w ciężarówce.

Publikacja: 03.04.2025 14:58

CMR powie, jaki tachograf jest konieczny

Południowa Obwodnica Warszaw, Wał Miedzeszyński, S2 w 2024 roku

Foto: Krzysztof Nalewajko/GDDKiA

Choć tachografy inteligentne drugiej generacji (V2G2) montowane są w ciężarówkach od czerwca 2024 roku, obowiązek ich wykorzystania budzi wśród przewoźników nadal wiele niejasności. Ministerstwo Infrastruktury przypomina, że jeżeli międzynarodowy przewóz drogowy będzie odbywać się wyłącznie na terytorium UE oraz pomiędzy UE, Szwajcarią i państwami będącymi stronami umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, to zastosowanie znajdą przepisy unijne, w tym obowiązek stosowania tachografów inteligentnych wersji drugiej. 

Pozostało jeszcze 88% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Regulacje Ue
Komisja Europejska nie zbacza z celu redukcji emisji CO2
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Regulacje Ue
Hutnicy i producenci aut apelują do polityków o opamiętanie
Regulacje Ue
Producenci naczep: Komisja Europejska nas zlikwiduje
Regulacje Ue
Odszkodowania za zmowę producentów ciężarówek utknęły w prawnych zawiłościach
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Regulacje Ue
Brudne finanse promujące Zielony Ład
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama