Reklama

CMR powie, jaki tachograf jest konieczny

List przewozowy wskazuje, jaki tachograf jest obowiązkowy w ciężarówce.

Publikacja: 03.04.2025 14:58

CMR powie, jaki tachograf jest konieczny

Południowa Obwodnica Warszaw, Wał Miedzeszyński, S2 w 2024 roku

Foto: Krzysztof Nalewajko/GDDKiA

Choć tachografy inteligentne drugiej generacji (V2G2) montowane są w ciężarówkach od czerwca 2024 roku, obowiązek ich wykorzystania budzi wśród przewoźników nadal wiele niejasności. Ministerstwo Infrastruktury przypomina, że jeżeli międzynarodowy przewóz drogowy będzie odbywać się wyłącznie na terytorium UE oraz pomiędzy UE, Szwajcarią i państwami będącymi stronami umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, to zastosowanie znajdą przepisy unijne, w tym obowiązek stosowania tachografów inteligentnych wersji drugiej. 

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Regulacje Ue
Nowe pomysły UE na e-commerce z Chin szansą dla logistyki kontraktowej
Regulacje Ue
Przemysł motoryzacyjny: konieczny nowy kurs unijnej polityki
Regulacje Ue
Przewoźnicy: działamy w warunkach gospodarczej przemocy
Regulacje Ue
Kary dla producentów ciężarówek będą przesunięte
Regulacje Ue
Unia Europejska tnie transportową gałąź, na której sama siedzi
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama