Reklama

Czas pracy kierowcy po nowemu

Transport drogowy został tak bardzo spętany przepisami, że Komisja Europejska rozważa ich rozluźnienie, ponieważ brakuje chętnych do pracy w zawodzie kierowcy.

Publikacja: 27.04.2025 12:31

Czas pracy kierowcy po nowemu

Kierowca za kółkiem ciężarówki

Foto: Robert Przybylski

Komisja Europejska rozważa złagodzenie zakazu spędzania regularnego tygodniowego odpoczynku w kabinie ciężarówki. W Europie brakuje 390 tys. miejsc parkingowych, a do 2040 roku luka ta wzrośnie do 483 tys., szacują badania dotyczące dostępności bezpiecznych i chronionych parkingów (SSPA) dla kierowców zawodowych w Unii Europejskiej. 

W Niemczech, Belgii, Francji, Włoszech i Hiszpanii braki są najdotkliwsze. Właśnie w tych kierowcy regularnie są narażeni na kradzieże, wandalizm i brak podstawowych udogodnień, takich jak prysznice czy przyzwoite posiłki. 

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Regulacje Ue
Nowe pomysły UE na e-commerce z Chin szansą dla logistyki kontraktowej
Regulacje Ue
Przemysł motoryzacyjny: konieczny nowy kurs unijnej polityki
Regulacje Ue
Przewoźnicy: działamy w warunkach gospodarczej przemocy
Regulacje Ue
Kary dla producentów ciężarówek będą przesunięte
Regulacje Ue
Unia Europejska tnie transportową gałąź, na której sama siedzi
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama