Mercedes-Benz spodziewa się uzyskania do końca 2024 roku powtórnej certyfikacji niemieckiego Federalnego Urzędu ds. Transportu Drogowego systemu Drive Pilot 3. Jego ewolucyjna, zaktualizowana wersja pozwala podążać za innym pojazdem na autostradzie z prędkością do 95 km/h. System Drive Pilot będzie zatem „najszybszym” na świecie systemem 3 poziomu SAE w seryjnie produkowanym samochodzie. Koncern planuje rozpoczęcie sprzedaży zaktualizowanej wersji systemu od początku 2025 roku.
Najpierw autostrady
System będzie można aktywować w określonych warunkach, w płynnym ruchu drogowym na prawym pasie autostrady, podczas podążania za innym pojazdem. Systemu nadal będzie można używać również tak jak wcześniej, czyli w warunkach dużego natężenia ruchu i w korkach na odpowiednich odcinkach autostrad. W trakcie warunkowo zautomatyzowanej jazdy system Drive Pilot jest w stanie przejąć zadanie prowadzenia samochodu. – Pozwoli to naszym klient om jeszcze efektywniej zarządzać swoim czasem – podkreśla członek zarządu Mercedes-Benz Group AG, szef ds. technologii, rozwoju oraz zakupów Markus Schäfer.
Czytaj więcej
Przemysł maszynowy liczy, że wodór stanie się w niedalekiej przyszłości paliwem dla ciężarówek. O prymat walczy ogniwo paliwowe z silnikiem tłokowym.
Do monitorowania otoczenia służą kamery, radary, czujniki ultradźwiękowe i LiDAR, a pochodzące z nich dane są pokładowo przetwarzane w czasie rzeczywistym. Wysoce precyzyjny system pozycjonowania sprawia, że Mercedes wyposażony w system Drive Pilot może określić swoją lokalizację z dokładnością do kilku centymetrów; w tym celu pobiera dane pozycyjne ze wszystkich dostępnych systemów satelitarnych. Koncepcję bezpiecznej jazdy warunkowo zautomatyzowanej kompletuje niezwykle szczegółowa i stale aktualizowana mapa HD, która zapewnia trójwymiarowy obraz ulic oraz otoczenia.
Pojazd jadący w trybie autonomicznym będą wyróżniać turkusowe światła, zgodnie z zaleceniem SAE J3134. Turkusowe światła obrysowe są wbudowane w przednie i tylne lampy, a także w lusterka zewnętrzne testowych pojazdów Mercedes-Benz. Stany Nevada i Kalifornia w USA zezwoliły już na testy tego rozwiązania. W Niemczech dopuszczalna prędkość maksymalna dla warunkowo zautomatyzowanej jazdy wynosi obecnie 130 km/h.