Autonomiczne ciężarówki Daimlera będą miały lepsze „oczy”

Należący do Daimlera Torc wykupił Algolux, który ma technologię cyfrowego widzenia oraz maszynowej nauki. Daimler chce do końca dekady wprowadzić do sprzedaży w USA autonomiczne ciężarówki.

Publikacja: 21.03.2023 17:58

Autonomiczne ciężarówki Daimlera będą miały lepsze „oczy”

Daimler Truck

Foto: Daimler Truck

Kanadyjski Algolux opracowuje cyfrowe mapy otoczenia na podstawie danych z kamer i czujników. Firmy pracowały ze sobą od roku, a celem jest stworzenie niezawodnych metod wykrywania obiektów w otoczeniu pojazdu, mierzenia odległości, szczególnie po zmroku i w niesprzyjającej pogodzie jak mgła lub opady. 

Oprogramowanie Algolux pracuje w pierwszych prototypach autonomicznych Freightlinerów Cascadia, które osiągnęły poziom 4 autonomiczności. – Jesteśmy przekonani, że Algolux z umiejętnościami oceny otoczenia przybliża nas do celu jakim jest wprowadzenie do seryjnej produkcji jeszcze przed końcem dekady bezpiecznych ciężarówek o czwartym poziomie autonomiczności – wyjaśnia szefowa Technologii Autonomicznych w Daimler Truck Joanna Buttler. 

Torc jest amerykańska firmą należącą od 2019 roku do Daimler Truck, która od 2005 roku produje nad pojazdami autonomicznymi. Głównymi graczami (poza Torc) przygotowującymi autonomiczne ciężarówki są głównie amerykańskie (lub założone w USA) firmy: Aurora, Einride, Embark, Kodiak, TuSimple, Caterpillar i Waymo. 

Czytaj więcej

Inteligentne tachografy pobiorą myto

Nad półautonomicznymi technologiami dla ciężarówek pracują niemieckie Continental i Bosch, brytyjski Aptiv, szwedzkie Volvo, japońskie Denso. Sprzedaż półautonomicznych ciężarówek wzrośnie w 2025 roku do 3,2 mln sztuk z 0,9 mln sztuk w 2020 roku, natomiast wartość rynku autonomicznych ciężarówek sięgnie w 2030 roku 1,5 mld dol., przewiduje firma Markets & Markets. 

Popyt spodziewany jest ze strony dalekodystansowych przewoźników, już zmagających się z brakiem kierowców, których średni wiek jest wyraźnie wyższy od przeciętnego wieku pracownika gospodarki oraz ze strony operatorów ostatniej mili oraz użytkowników kopalń. 

Kanadyjski Algolux opracowuje cyfrowe mapy otoczenia na podstawie danych z kamer i czujników. Firmy pracowały ze sobą od roku, a celem jest stworzenie niezawodnych metod wykrywania obiektów w otoczeniu pojazdu, mierzenia odległości, szczególnie po zmroku i w niesprzyjającej pogodzie jak mgła lub opady. 

Oprogramowanie Algolux pracuje w pierwszych prototypach autonomicznych Freightlinerów Cascadia, które osiągnęły poziom 4 autonomiczności. – Jesteśmy przekonani, że Algolux z umiejętnościami oceny otoczenia przybliża nas do celu jakim jest wprowadzenie do seryjnej produkcji jeszcze przed końcem dekady bezpiecznych ciężarówek o czwartym poziomie autonomiczności – wyjaśnia szefowa Technologii Autonomicznych w Daimler Truck Joanna Buttler. 

Wizja Przyszłości
Coraz dłuższe ciężarówki na zagranicznych drogach
Wizja Przyszłości
Biometan zastąpi w ciężarówkach wodór
Wizja Przyszłości
Logistycy w gospodarce obiegu zamkniętego
Wizja Przyszłości
Coraz bliżej do jazdy na turkusowych światłach
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Wizja Przyszłości
Czy dekarbonizacja i ESG są dla logistyki błękitnym oceanem?
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką