Kanadyjski Algolux opracowuje cyfrowe mapy otoczenia na podstawie danych z kamer i czujników. Firmy pracowały ze sobą od roku, a celem jest stworzenie niezawodnych metod wykrywania obiektów w otoczeniu pojazdu, mierzenia odległości, szczególnie po zmroku i w niesprzyjającej pogodzie jak mgła lub opady.
Oprogramowanie Algolux pracuje w pierwszych prototypach autonomicznych Freightlinerów Cascadia, które osiągnęły poziom 4 autonomiczności. – Jesteśmy przekonani, że Algolux z umiejętnościami oceny otoczenia przybliża nas do celu jakim jest wprowadzenie do seryjnej produkcji jeszcze przed końcem dekady bezpiecznych ciężarówek o czwartym poziomie autonomiczności – wyjaśnia szefowa Technologii Autonomicznych w Daimler Truck Joanna Buttler.
Torc jest amerykańska firmą należącą od 2019 roku do Daimler Truck, która od 2005 roku produje nad pojazdami autonomicznymi. Głównymi graczami (poza Torc) przygotowującymi autonomiczne ciężarówki są głównie amerykańskie (lub założone w USA) firmy: Aurora, Einride, Embark, Kodiak, TuSimple, Caterpillar i Waymo.
Czytaj więcej
Axxès i Continental wspólnie opracowały rozwiązanie pozwalające zrezygnować z OBU dla flot pojazdów ciężarowych.
Nad półautonomicznymi technologiami dla ciężarówek pracują niemieckie Continental i Bosch, brytyjski Aptiv, szwedzkie Volvo, japońskie Denso. Sprzedaż półautonomicznych ciężarówek wzrośnie w 2025 roku do 3,2 mln sztuk z 0,9 mln sztuk w 2020 roku, natomiast wartość rynku autonomicznych ciężarówek sięgnie w 2030 roku 1,5 mld dol., przewiduje firma Markets & Markets.