Reklama

Delikatna gra koncernów samochodowych w elektromobilność

Popyt na elektryczne ciężarówki jest znikomy, koncerny jednak uruchamiają ich produkcję. MAN prognozuje ogólny wzrost popytu i dokłada nowe zmiany w europejskich fabrykach.

Publikacja: 18.06.2025 12:41

Delikatna gra koncernów samochodowych w elektromobilność

Rozruch produkcji elektrycznych ciężarówek 16 czerwca 2025 roku w monachijskim zakładzie MAN

Foto: Robert Przybylski

Po Volvo, Scanii i Mercedesie, także MAN uruchomił produkcję elektrycznych ciężarówek. Pierwszy elektryczny ciągnik siodłowy opuścił fabrykę w Monachium 16 czerwca. Samochody bateryjne montowane są (podobnie jak u konkurencji) na tej samej linii co diesle. – Daje nam to elastyczność reagowania na popyt – podkreśla odpowiedzialny za produkcję członek zarządu MAN Michael Kobriger. 

Prezes MAN Alexander Vlaskamp zaznacza, że producent zainwestował miliard euro w modernizację zakładów i przygotowanie ich do produkcji elektrycznych modeli. W Norymberdze produkowane są pakiety baterii z ogniw CATL wytwarzanych w Erfurcie. Jednak 95 proc. wyposażenia monachijskiego zakładu udało się wykorzystać przy produkcji elektryków. 

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Elektromobilność
IRU: dekarbonizacja musi być ekonomicznie usprawiedliwiona
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Elektromobilność
MAE: świetlana przyszłość biopaliw
Elektromobilność
Europejscy producenci ciężarówek uzależnieni do Chin
Elektromobilność
Przewoźnicy nie tłoczą się po pieniądze na elektryki i ładowarki
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Elektromobilność
Koncerny samochodowe chcą wyższych opłat dla diesli
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama