MPK Wrocław poinformowało w trakcie posiedzenia Komisji Taboru Tramwajowego we Wrocławiu (8-9 maja), że nowe tramwaje Moderus Gamma z napędem w wykorzystującym półprzewodniki z węglikiem krzemu (SiC) wyprodukowane przez Medcom, zużywają nawet o 30 proc. mniej energii w porównaniu do pojazdów z energoelektroniką IGBT we flocie operatora.
Badania porównawcze zostały przeprowadzone w lutym br., na łącznym dystansie 110 000 km, a poziom zużycia energii testowano na czterech różnych modelach pojazdów: Moderusach Beta (MF24AC), Moderusach Beta (MF17AC), Skodach 16T oraz najnowszych Moderusach Gamma (LF07AC) z napędem z półprzewodnikami SiC.
Czytaj więcej
Brytyjski rynek kurierski w szybkim tempie konsoliduje się. Ruchy kurierskich gigantów mogą zagro...
W trakcie Komisji MPK Wrocław poinformowało również o tym, że planuje stosować technologię węglika krzemu w nowych tramwajach oraz przy modernizacji wagonów obejmujących konieczność wymiany przekształtników.
Rok wcześniej podobne oszczędności zgłosiły Tramwaje Warszawskie. Po roku użytkowania tramwajów Hyundai Rotem analiza danych wykazała, że pojazdy z energoelektroniką SiC Medcom zużywają prawie 40 proc. mniej energii niż wozy wykorzystywane do tej pory.