Reklama

Polska firma narzuca nowy standard tramwajowych napędów

Coraz częściej miasta zamawiając tramwaje żądają oszczędnych napędów z tranzystorami z węglika krzemu, które stają się w Polsce standardem.

Publikacja: 19.05.2025 06:40

Polska firma narzuca nowy standard tramwajowych napędów

Tramwaj Moderus z napędem wyprodukowanym przez Medcom i wykorzystującym półprzewodniki z węglika krzemu.

Foto: Medcom

MPK Wrocław poinformowało w trakcie posiedzenia Komisji Taboru Tramwajowego we Wrocławiu (8-9 maja), że nowe tramwaje Moderus Gamma z napędem w wykorzystującym półprzewodniki z węglikiem krzemu (SiC) wyprodukowane przez Medcom, zużywają nawet o 30 proc. mniej energii w porównaniu do pojazdów z energoelektroniką IGBT we flocie operatora. 

Badania porównawcze zostały przeprowadzone w lutym br., na łącznym dystansie 110 000 km, a poziom zużycia energii testowano na czterech różnych modelach pojazdów: Moderusach Beta (MF24AC), Moderusach Beta (MF17AC), Skodach 16T oraz najnowszych Moderusach Gamma (LF07AC) z napędem z półprzewodnikami SiC. 

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Elektromobilność
IRU: dekarbonizacja musi być ekonomicznie usprawiedliwiona
Elektromobilność
MAE: świetlana przyszłość biopaliw
Elektromobilność
Europejscy producenci ciężarówek uzależnieni do Chin
Elektromobilność
Przewoźnicy nie tłoczą się po pieniądze na elektryki i ładowarki
Elektromobilność
Koncerny samochodowe chcą wyższych opłat dla diesli
Reklama
Reklama