Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 14.10.2025 18:17 Publikacja: 29.05.2025 10:16
Elektryczna ciężarówka pobiera energię w trakcie załadunku
Foto: Grupa Raben
Społeczeństwa krajów UE nie zaaprobowały elektryfikacji w skali spodziewanej przez Komisję Europejską. Próba szybkiego wdrożenia elektromobilności omal nie zakończyła się katastrofą przemysłu motoryzacyjnego i KE szybko poluzowała reguły gry.
Samochody osobowe z elektrycznym napędem bateryjnym zdobyły ponad 15 proc. unijnego rynku i mają pięciokrotnie większy udział w europejskim rynku od elektrycznych ciężarówek. W pierwszym kwartale roku rejestracje elektrycznych lekkich aut dostawczych wzrosły o blisko jedną trzecią i zajęły 8,7 proc. rynku. Rejestracje elektrycznych ciężarówek zwiększyły się o ponad połowę i stanowiły na koniec marca 3,5 proc. rynku – wylicza Europejskie Stowarzyszenie Producentów Aut ACEA.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Branża transportu drogowego jest zdecydowanie przeciwna narzuconemu administracyjnie obowiązkowi wykorzystywania...
Rządy wymuszają przejście na paliwa alternatywne przepisami. Tam, gdzie administracja wycofała się ze wsparcia,...
Elektromobilność okazuje się pułapką dla całego europejskiego przemysłu samochodowego, który nie potrafi produko...
Nie ma wyścigu po subwencje na elektryczne samochody ciężarowe. Dopłaty wymagają od przedsiębiorców znacznych ka...
Przemysł samochodowy zainwestował miliardy w niechodliwe elektryki i obawia się, że nakłady się nie zwrócą.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas