Reklama

Elektryfikacja nie przebiega jak błyskawica

Wysokie ceny taboru, infrastruktury i mitręga administracyjna zniechęcają przewoźników do elektryfikacji ciężarowych flot.

Publikacja: 29.05.2025 10:16

Elektryfikacja nie przebiega jak błyskawica

Elektryczna ciężarówka pobiera energię w trakcie załadunku

Foto: Grupa Raben

Społeczeństwa krajów UE nie zaaprobowały elektryfikacji w skali spodziewanej przez Komisję Europejską. Próba szybkiego wdrożenia elektromobilności omal nie zakończyła się katastrofą przemysłu motoryzacyjnego i KE szybko poluzowała reguły gry.

Samochody osobowe z elektrycznym napędem bateryjnym zdobyły ponad 15 proc. unijnego rynku i mają pięciokrotnie większy udział w europejskim rynku od elektrycznych ciężarówek. W pierwszym kwartale roku rejestracje elektrycznych lekkich aut dostawczych wzrosły o blisko jedną trzecią i zajęły 8,7 proc. rynku. Rejestracje elektrycznych ciężarówek zwiększyły się o ponad połowę i stanowiły na koniec marca 3,5 proc. rynku – wylicza Europejskie Stowarzyszenie Producentów Aut ACEA.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Elektromobilność
IRU: dekarbonizacja musi być ekonomicznie usprawiedliwiona
Elektromobilność
MAE: świetlana przyszłość biopaliw
Elektromobilność
Europejscy producenci ciężarówek uzależnieni do Chin
Elektromobilność
Przewoźnicy nie tłoczą się po pieniądze na elektryki i ładowarki
Elektromobilność
Koncerny samochodowe chcą wyższych opłat dla diesli
Reklama
Reklama